Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Brak ssania m102


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   qbap


  • Postów: 94
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 maj 2011 - 22:01

Nowy sterownik, przeczyszczony zawór powietrza dodatkowego, sprawdzony wtrysk rozruchowy, przelutowany srebrny przekażnik i przejżane wszystkie przekaźniki a ssania nie ma nadal... nic się nie zmienia kiedy zdejmuje wtyczkę z potencjometra co nie jest prawidłowe. Przemierzyłem przejścia między sterownikiem a resztą badziewia i tak między pinem 21 czyli wejściem czujnika temp a masą mam przejście chyba coś nie tak? do pinu 21 zgodnie ze schematem wchodzi kabel zilono-czerwony ale do żadnego z czujników nie dochodzi taki kabel.:
pierwszy czujnik 1pin brązowo-zółty 2 pin szaro-niebieski (nr4 na fotce)
drugi czujnik 1pin 2x biało-czarny (nr3)
trzeci czujnik (najpewniej od klimy) 1pin biało-czarny 2 pin biało-czerwony (nr5) oraz 1pin osobno -zielony (na zegary)
czwarty czujnik z 2 krućcami podciśnienia nie wiem od czego jest ? (nr1)
Dołączona grafika

Dodatkowo pomieżyłem wtyczki tych wszywstkich czujników i wszystkie oprócz kabla szaro-nieb z pierwszego czujnika oraz zielonego z trzeciego czujnika są połączone z masą...
Jakieś pomysły?

#2 Offline   melfio1


  • Postów: 1983
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 16 maj 2011 - 19:39

qbap, nie wiem czy on odpowiada za ssanie ale jest jeszcze czujnik tem.po termostatem tak w dół ,jeden lub dwa piny

#3 Offline   qbap


  • Postów: 94
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 maj 2011 - 18:38

melfio1 napisał:

qbap, nie wiem czy on odpowiada za ssanie ale jest jeszcze czujnik tem.po termostatem tak w dół ,jeden lub dwa piny

A gdzie szykać termostatu bo nie bardzo potrafie go zlokalizować.

Dzis znowu 2 godziny z miernikiem w łapach i wychodzi na to że na mój sterownik nie wchodzi zaden sygnał z czujnika temperatury (chyba że faktycznie jest gdzieś jeszcze jeden ukryty czujnik)
Na schematowe wejście czujnika temp (pin 21) podłączyłem rezystor 10kohm i silnik wcale nie chciał zapalić, wygląda na to że u mnie jest zuupełnie inny schemat tej instalacji :cry:
Z z czujnika który najpewniej jest do ssania (nr 4 z fotki) sygnał (przewód niebiesko-szary) wchodzi na złącze nr 30 w przekaźnikach kaltstart i srebrnym.

Chyba muszę rozwalić całą instalacje z tych mundurków i sprawdzić bo to co jest u mnie nie zgadza się z żadnym schematem może gdzieś jakaś rzeźba jest i poskręcene ze sobą te kable :jump:

#4 Offline   Chang


  • Postów: 750
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maj 2011 - 18:47

qbap napisał:

A gdzie szykać termostatu bo nie bardzo potrafie go zlokalizować.


Termostat tu:

Dołączona grafika

#5 Offline   melfio1


  • Postów: 1983
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 17 maj 2011 - 19:57

Cytat

Nowy sterownik
qbap, czy kupiłes nowy sterownik w ASO ,czy znaczy się nowy ale używany i czy napewno taki jak powinnien być :?: a ten czujnik co nie możesz znaleźć ,to chyba od nie go idzie kabel nr8 na foto.

#6 Offline   qbap


  • Postów: 94
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 maj 2011 - 20:44

Chang napisał:

Termostat tu:
Zdjęcie zostalo skasowane ale już wiem ocb tyle że w tych okolicach nie ma żadnego więcej czujnika

melfio1 napisał:

qbap, czy kupiłes nowy sterownik w ASO ,czy znaczy się nowy ale używany i czy napewno taki jak powinnien być a ten czujnik co nie możesz znaleźć ,to chyba od nie go idzie kabel nr8 na foto.

Urzywka z allegro o tych samych numerach (0 280 800 124 :spokoj: 003 545 49 32) co do nr8 to kabel idzie "gdzieś" pod spód, jak go odłącze to silnik gaśnie.

#7 Offline   melfio1


  • Postów: 1983
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 18 maj 2011 - 07:14

qbap, sprawdż czy napewno masz dobry ECU ,PATRZ DOKŁADNIE NA ROCZNIK
http://translate.google.com/translate?h ... rmd%3Divns

#8 Offline   qbap


  • Postów: 94
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 maj 2011 - 09:04

Hmm według tej tabeli mam sterownik z 2,3l (230E 2,3 litra (W124) 84-86 KE 2.3 Jetronic Bosch 0 280 800 124 ,003 545 49 32 )
a mam 200ce(italien) z 92 roku czyli pasowało by to :200CE/E/TE 2 Cat litr (W124) 89-93 Bosch KE 3.5 Jetronic 0 280 800 344, 008 545 97 32
Tylko ja wogole mam dziwną wersje tego KE... nie ma diagnostyki (brak 3 pinu w złączu) nie ma nawet sondy lambda :star:

#9 Offline   melfio1


  • Postów: 1983
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 18 maj 2011 - 20:56

qbap, często już widziałem ,że te z itali nia mają sondy ,ale mają kata ;) ;) załóż ten sterownik taki jak powinien być i ssanie powróci :E a ja też nie miałem ssania w swojej :zeby: 1.8 bo też miałem sterownik od 2.3 :E :hmm: ;)

#10 Offline   qbap


  • Postów: 94
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 maj 2011 - 09:15

Albo będe biedniejszy o kolejne 100zł ;/ Z tego co już ktoś pisał to jeżeli w steroniku będzie potrzebny sygnał z sondy a go nie będzie to i tak sterownik będzie działał w trybie awaryjnym...

#11 Offline   melfio1


  • Postów: 1983
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 20 maj 2011 - 06:37

qbap, w książkach ;) zawsze piszą ,że wersja z katem ma inny sterownik niż wersja bez kata np.w W 201 1.8 Z KAT .0280 800 392 a bez KAT 0280 800 388 tak samo pewnie jest w W124 ja nawet kiedyś wstawiałem do :D nr ECU :E w sumie naraz ie jest lato to ssanie nie jest ci potrzebne ,a do zimy może znajdziesz ten sterownik w dobrej cenie ;)

#12 Offline   qbap


  • Postów: 94
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 maj 2011 - 08:26

melfio1 napisał:

sumie naraz ie jest lato to ssanie nie jest ci potrzebne

no nie zupełnie nawet teraz rano nieraz na 2-3 razy odpalam bo gaśnie momentalnie ;/ chyba że zwiękrze dawke imbusem ale wtedy pali 15- 16 na 100. Coś jest zwalone bo nic się też nie dzieje jak zdejmuje wtyczke z potencjometra a powinno. No i to spalanie... Najmniej wyszło mi jak odłączyłem całkowicie regulator wolnych obrotów bo ok 12.5l/100 wszystko po miescie ale bardzo delikatnie.

#13 Offline   qbap


  • Postów: 94
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 maj 2011 - 20:02

Może mi ktoś wytłumaczyć któwy czujnik jest za co odpowiedzialny, Może tutaj coś jest namieszane.
1: 0035424517 2pin
2: 0065423417 1pin
3: 0011400760 podciśnienie
4: 0065459124 2+1 pin

#14 Offline   Radhezz


  • Postów: 1520
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inny samochód:BMW E34 520i 24V

Napisano 26 maj 2011 - 20:58

qbap napisał:

1: 0035424517 2pin
Sensor... i tyle. Przypuszczam, że to czujnik od wskaźnika temperatury

qbap napisał:

2: 0065423417 1pin
Ten jest niby od wtrysku

qbap napisał:

3: 0011400760 podciśnienie
"Zawór", do sterowania zapłonem
http://czesci.merced...kategoria&id=26

qbap napisał:

4: 0065459124 2+1 pin
Jeśli to ten co myślę, to załącza wentylator (przynajmniej u mnie), druga funkcja nieznana (to znaczy znana, ale nie mi - pewnie też wtrysk) - już takie widziałem, ale u mnie jest dwupinowa :ok:

Ogólnie trudno znaleźć cokolwiek po numerach - już lepiej by było dać foty.

PS.

W razie wątpliwości odłączaj wtyczki i patrz co się zmienia - większość to czujniki NTC, czyli zwarcie do masy lub styków daje efekt "wysokiej temperatury". Przykładowo jeśli zewrzesz dwa piny czujnika nr 4 (te które są pod jedną wtyczką) np. kawałkiem drutu, to po podpięciu wtyczki i uruchomieniu silnika wentylator powinien być od razu "spięty", ja rozepniesz czujnik temperatury od wskaźnika, to będzie "leżał" i nic nie pokaże, chyba żeby go zewrzeć do masy... Itd, itp.

#15 Offline   qbap


  • Postów: 94
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 maj 2011 - 09:46

Radhezz napisał:

już lepiej by było dać foty.
Fotka z opisem kabli dochodzących do poszczególnych czujników jest w pierwszym poście:

qbap napisał:

Dołączona grafika

nr4 z foto : 0035424517 2pin >1pin brązowo-zółty 2 pin szaro-niebieski
nr3 z foto: 0065423417 1pin > 2x biało-czarny
nr 5/6 z foto: 0065459124 2+1 pin > 1pin biało-czarny 2 pin biało-czerwony (chyba od wentylatora klimy) oraz 1pin osobno -zielony (na zegary-wskażnik temperatury)

#16 Offline   melfio1


  • Postów: 1983
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 27 maj 2011 - 21:02

qbap, nie wiem czy mi się wydaje ,ale w miejscu nr3 lub nr4 ja mam tzw.czujnik temperatury wtrysku (chyba tak fachowo to się nazywa)a u ciebie tego czujnika wogóle nie widze ,może się mylę bo to inny (silnik ),ale chyba powinien być :zeby:

#17 Offline   qbap


  • Postów: 94
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 maj 2011 - 09:12

Małą poprawka:
Na czujnik 1pin nr3 wchodzą 2 przewody biało-czarne z czerwonymi prążkami na których po przekręceniu zapłony jest +12v :shock:
Czujnik nr4 2pin jest na bank od załączania wentylatora klimy
W czujniku nr5/6 pojedyńczy pin z zielonym przewodem jest do wskażnika w zegarach a 2piny czarno-czerwony i biało-czarny z czerwonymi prążkami na obydwu również jest +12V

Przewód zielono-czerwony ze sterownika (23pin -wejście czujnika temperatury) jest podłączony do przewodu załącznia viskozy wentylatora :shock:

Napewno coś jest źle podłączone. Na chłopski rozum wykombinowałem, że przewód zielono-czerwony powinien być podłączony do czujnika nr3 z foto: 0065423417. Wtyczka 2x biało-czarny z czerwonymi prążkami powinna być podłączona do visco. A czujnik nr 5/6 z foto: 0065459124 działa w ten sposób że na kablu czarno-czerwonym jest +12v i po osiągniąciu tempperatury puszcza on napięcie na przewód biało-czarny z czerwonymi prążkami załączając visco :zeby:

Prosił bym aby ktoś sprawdził jak ma to popodłączane u siebie.

#18 Online   Lord Zekanda


  • Postów: 2015
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 maj 2011 - 10:42

Nie wiem na ile pomogę, powiem tylko jak było w 190tce-silnik niby ten sam:
Dołączona grafika
czujnik z zielonym kółku to wskaźnik temp na desce (u ciebie nr 3)
w niebieskim to visko (u ciebie nr 4 na tyle na ile widzę)
na czerwono to czujnik temp wtrysku (u ciebie nr 6) i to jego opór się liczy
nr 5 to bodaj czujnik klimy załącza chyba wentylator ale nie jestem pewien.
nr 7 złącze czujnika przepustnicy (pod rozdzielaczem)
nr 2 podciśnieniowy regulator powrotu paliwa
nr 9 wtryskiwacz rozruchowy
kabel z nr 8 wygląda jakby szedł do elektromagnesu visko (ale dokładnie nie widzę)
z nr 1 podciśnienie idzie do przepustnicy (o ile mnie pamięć nie myli)

Trochę nie chronologicznie popisałem,
mam nadzieję że to ci pomoże-powodzenia.

Czujnik od visko jest 1/0-załącz/wyłącz, reszta czujników zmienia opór w zależności od temp.

#19 Offline   qbap


  • Postów: 94
  • Na forum od: 07 cze 2009
  • Miejscowość: Ciechocinek
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 maj 2011 - 12:20

No u mnie niestety całkiem inaczej te czujniki wyglądają :? Dodatkowo nie przecytałeś do konca albo wcale ;p tego co napisałem ;]
Ja już sprawdziłem co jest od czego tzn już wiem że od wentylatorra klimy jest nr 4 od zegarów 6
Natomiast że 5 jest od visco a 3 to właśnie czujnik od ssania się tylko domyślam.

Lord Zekanda napisał:

kabel z nr 8 wygląda jakby szedł do elektromagnesu visko (ale dokładnie nie widzę)

Zgadza się, tylko że w tej chwili podłączony mam tam przewód który wg schematów to wejscie z czujnika temp na sterownik KE

Jak byś mógł to opisz kolory kabli jakie u Ciebie dochodzą do poszczególnyych czujników.

#20 Offline   melfio1


  • Postów: 1983
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 29 maj 2011 - 07:23

qbap, masz taki czujnik w głowicy obok czujnika temperatury jak na zdjęciu pierwszy rząd od lewej 4 i 5 :?:
http://moto.allegro.pl/czujnik-temperat ... 38679.html