Skocz do zawartości




Naprawy blacharskie - prośba o radę



29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   famoso


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 kwi 2011
  • Miejscowość: Piekary Śląskie

Napisano 24 maja 2011 - 10:23

Witam wszystkich forumowiczów
Jak wiadomo blacharka to jeden z czulszych punktów mercedesów. Tak też i u mnie na dolnej części drzwi oraz na nadkolach zaczynają wychodzić pęcherze. A że póki co nie dysponuję taką gotówką aby porwać się na malowanie chciałbym owe pęcherze zlikwidować i tymczasowo pędzelkiem nefralgiczne miejsca zabezpieczyć.
I tu pojawia się moje pytanie: koledzy poradźcie mi na bazie swoich doświadczeń jakiego podkładu warto było by użyć aby dobrze zabezpieczyć podłoże i w perspektywie przygotować je do lakierowania.



#2 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 24 maja 2011 - 10:52

Chciałem założyć temat, jednak kolega mnie wyprzedził :D
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika



Co z tymi fantami zrobić? Chcę głównie usunąć rdzę bądź też szpachle przy tylnym zamku, ponieważ domyślam się, że dziurką przedostaje się woda do bagażnika (zauważyłem to po deszczu). Mam kilka pytań, dlatego dla jasności postaram się opisać w punktach.
-Jak zdemontować tylny zamek i sensor podczerwieni, abym mógł bez problemu oczyścić i uporać się z rdzą? (Proszę krok po kroku, nie chcę niczego połamać)
-Czego użyć do konserwacji?
-Czy mogę użyć żywicy? (gdzie kupić, jaką i jak się nią posługiwać?)
-Czy jest sens robienia tego? We wszystkich zakładach chcieli za zrobienie tylnego pasa przy zamku 300zl, przednie błotniki po 400-500zl. W jednym zakładzie (Wasiak, Konstantynów Łódzki), Pan powiedział, że on oczywiście może to zrobić, skasuje za to spore pieniądze, ale ta rdza i tak po jakimś czasie wyjdzie i szkoda pieniędzy. Doradził mi, żebym poczytał w internecie, kupił papier ścierny i dowiedział się jak to zrobić. Powiedział też, że jak już się dowiem jak to samemu mogę zrobić, to żebym do nich podjechał, użyczy mi podkładu i lakieru, żebym to mógł pomalować. No więc stąd moje pytanie, jak to zrobić? Faktycznie szkoda 1200zł jak to ma później wyłazić. Myślałem nad lakierowaniem całego samochodu, ale to już nie w tym roku :hmm:

#3 Offline   davmix


  • Postów: 2 456
  • Na forum od: 24 cze 2008
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E320 CDI

Napisano 24 maja 2011 - 11:31

Podjedź do jakiegoś z serwisu S PLUS, i ich zapytaj o cenę. Oni lakierują punktowo.

P.S. Felix- pamiętam :hmm:

#4 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 maja 2011 - 13:04

O lakierowaniu gdzieś na forum już to było.
Jeżeli chodzi o błotniki można pomyśleć o zakupie nowych,i póżniejszym ich pomalowaniu.
A tak?No cóż.Wiertara,szczotka druciana,żywica poliestrowa(przy perforacji blachy) lub szpachlówka dwuskładnikowa,papier o ziarnistości ok 200,360 i 600.Ja stosowałem jeszcze modelarski 2000 odporny na wodę(docieranie lakieru),pasta polerska na lakier,młotek mały i ewentualnie jakiś punktak.
Zdzierasz szczotką na wiertarce bąbel,odpylasz, zdzierasz,Poklep młotkiem przez punktak,zdzierasz, odpylasz,opukujesz.Jak już blacha jest czysta zabezpieczasz ją od korozji,np BRUNOXem.Czekasz aż wyschnie,przecierasz papierem 600,smarujesz raz jeszcze,czekasz aż wyschnie.Nakładasz szpachlę,czekasz aż wyschnie tzn się utwardzi,szlifujesz,nakładasz ,czekasz,szlifujesz(coraz drobniejszym papierem) i tak w kółko aż forma nie nabierze formy i gładkości.Poczekaj jeszcze ze 24 godziny i nakładasz podkład i lakier.Każda warstwa oddzielnie musi doschnąć i być wygładzona.Ważne żeby podkład i lakier kłaść na pupę niemowlaka ,bo inaczej rysy pozostawione na szpachli będzie widać na lakierze.Chyba że będziesz miał gęsty lakier zrobiony w zakładzie.Ale skutkuje to zużyciem większej ilości lakieru.

Zamiast BRUNOXa , używampreparatu niemieckiej firmy PRESTO (zakupiony w NORAUTO),Rost-umwander.Tańszy ,jest go więcej i ma pędzelek.A jakościowo taki sam dobry.

Jak rozebrać te cuda to może ktoś inny.Bo zamek wyjąć jest prosto ,ale to oczko podczerwieni - nie wiem.

#5 Offline   famoso


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 kwi 2011
  • Miejscowość: Piekary Śląskie

Napisano 24 maja 2011 - 13:17

a wie może ktoś czym zakonserwować podwozie?można to wykonać w warunkach domowych czy tylko wyspecjalizowany zakład(kompresor, itp)

#6 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 maja 2011 - 13:25

Było.Szukajka.

#7 Offline   adamwe200d


  • Postów: 12
  • Na forum od: 19 gru 2016
  • Miejscowość: radom
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2017 - 16:55

Jestem na etapie odbudowy swojego 124 mam samochód po lekkim dzwonie(taki kupiłem) chce go zrobić porządnie bo za jakiś czas chce założyć żółte blachy. Aby wszystko było ładnie porządnie i estetycznie chce wymienić przedni pas dolny oraz okulary i tu moje pytanie. szukać oryginalnego wyciętego dać
do piaskowania i malowania gdzie koszt będzie znaczny czy kupić w zamienniku nowe części i tez pomalować?jakie macie doświadczenia czy taki zamiennik bedzie dobrze pasował?

#8 Offline   dawido12340


  • Postów: 134
  • Na forum od: 29 wrz 2015
  • Miejscowość: zagórz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 marca 2017 - 22:51

To chcesz porządnie czy tanio ?

#9 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 24 marca 2017 - 06:18

Jak dostaniesz zdrowy oryginał to możesz się połasić na restaurowanie. Ale myślę, że sesnowniej kupić nową część względnie najlepszej jakości. Najgorszy chłam może nie pasować, ale zamienniki z górnej półki niczym się nie różnią po montażu.

A nowe to jednak nowe, zwłaszcza w przypadku blach. Ze starym możesz walczyć do upadłego, ale jeżeli gdzieś wdarła się już korozja- to i tak nie doczyścisz i siak, drugich 15-tu lat nie wytrzyma a narobisz się i natrudzisz niepotrzebnie.

#10 Offline   adamwe200d


  • Postów: 12
  • Na forum od: 19 gru 2016
  • Miejscowość: radom
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 marca 2017 - 06:26

dzięki za podpowiedz zamienniki z górej półki to jakich firm? plocars będzie ok?
KLOKKERHOLM?

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 24 marca 2017 - 09:11









Podobne tematy Zwiń