Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] alternator - slabo laduje


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kubcia


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 paź 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 09 listopada 2007 - 21:06

niecale 2 tyg temu kupilem akumulator bosh`a myslac, ze moje problemy z elektryka mina. dzis znowu odpalalem Moja Srebrna Dame na kable :) pobawilem sie miernikiem i wyszlo mi, ze prad ladowania wynosi 13,66V. to chyba troche za malo? powinno byc 14,2? 14,4? zarowno na wolnych jak i na 4tys obrotach jest stale to samo. akumulator na ta chwile ma 12,33 i auto z trudem odpalilo. nie slysze piszczenia paska. co moze byc przyczyna i jak to naprawic?



#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 09 listopada 2007 - 21:22

Dużo regulatorów stabilizuje napięcie na takim jak Twój poziomie. Pomimo tego nie występuje krańcowe niedoładowanie. Oczywiście najlepiej było by gdyby utrzymać te lekko ponad 14V. Z tego powdu zrobiłem sobie sam regulator i nastawiłem tak by stabilizował 14,4V.

#3 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 listopada 2007 - 21:23

12,33 i z trudem odpaliło ?

Ładowanie ciut za niskie to fakt, ale z tym prądem auto powinno palić... A z kablami WN wszystko SI ?

hmm ale rozrusznik kręci i nie chce auto załapać (w to wątpie) czy auto tak jak by nie miało prądu ? (takie jak by chciał a nie mógł)

#4 Offline   kubcia


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 paź 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 09 listopada 2007 - 21:44

rozrusznik kreci ale duzo wolniej i oporniej ( na sluch ) odpala duzo ciezej - czasem trzeba potrzymac kolo 5-6 sekund, czasem starcza 2. po 2 odpaleniach spadlo do 12,15V. dosc czesc wlacza mi sie "miganie" ogrzewnia tylnej szyby czy grzania tylka. zaczelo sie to jak zaczely sie problemy z napieciem akumulatora ( jak bylo w okolicach 13V wszystko bylo SI - nawet na kluczyk odpalal )

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 09 listopada 2007 - 22:03

kubcia napisał:

dosc czesc wlacza mi sie "miganie" ogrzewnia tylnej szyby czy grzania tylka.

To bardzo ważny trop. :)

#6 Offline   kubcia


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 paź 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 09 listopada 2007 - 22:07

Rob, jak miga to nie dziala - nie grzeje - pytanie, czy dlatego, bo jest za malo pradu czy to inne uszkodzenie.

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 09 listopada 2007 - 22:19

kubcia napisał:

Rob, jak miga to nie dziala - nie grzeje - pytanie, czy dlatego, bo jest za malo pradu czy to inne uszkodzenie.

Sprawdź bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ( to chyba nr 16 30A) i wyczyść go dokładnie bo to ważne dla tego układu. Generalnie migająca kontrolka świadczy o złym stanie aku lub słabo ładującym alternatorze. Przekaźnik wykrywa tzw. dolne napięcie graniczne, ustawione na ok. 10,5-11V. Możliwe są sytuacje gdy nastąpi jazda z niesprawnym alternatorem, wtedy szyba zostanie wyłączona jako najmniej potrzebna do kontynuowania awaryjnej jazdy; jeżeli ktoś włączy szybkę na postoju to też się wyłączy, aby umożliwić uruchomienie pojazdu a nie wydoić akumulator do końca.

#8 Offline   kubcia


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 paź 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 09 listopada 2007 - 22:22

Rob, czyli wracamy do punktu wyjscia - alternator.

gdzie moge sobie podpiac miernik w kabinie zeby skontrolowac podczas jazdy jakie jest napiecie ? pod zapalniczke?

p.s. miganie wystepuje podczas jazdy

p.s.2 dotyczy tez "grzania tylka" czyli podgrzewanych foteli

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 09 listopada 2007 - 22:29

kubcia napisał:

Rob, czyli wracamy do punktu wyjscia - alternator.

Też tak myślę, ale oczyść ten cholerny bezpiecznik, bo może być zaśniedziały itd a to ważne.
A w ogóle szyba grzeje przez moment czy w ogóle? Bo jeżeli nie to trzeba zająć się przekaźnikiem. Jeżeli grzeje to masz za mało prądu i automat to rozłącza i sygnalizuje jako awarię. Oczywiście grzanie tylka to lulsus, który pobiera sporo prądu, a jak go jest mało to dioda miga. :)

Tak biorąc rzecz od początku to klemy czyste, przy rozruszniku kable w porządku, kable przy alternatorze w porządku? Pewnie coś z alternatorem, być może szczotki bo to najczęstsza usterka.

#10 Offline   kubcia


  • Postów: 57
  • Na forum od: 10 paź 2007
  • Miejscowość: Częstochowa

Napisano 09 listopada 2007 - 22:34

grzeje przez chwile potem rozlcza, czasem grzeje przez dluzsza chwile. po zakupie nowego akumulatora przez tydzien nie bylo problemu. jaja zaczely sie 3 dni temu - spadki napicia, problmy z rozruchem, slabe grzanie, swiatla przygasaja - ewidentny niedobor pradu :)

klemy czyste, kable do rozrusznika ok, jak bede przy aucie to sprawdze bezpiczniki i kable do alternatora ( on byl taki cieniutki, moze byc taki? )

szczotki? i przy roznych obrotach podaje to samo napiecie?








Podobne tematy Zwiń