niecale 2 tyg temu kupilem akumulator bosh`a myslac, ze moje problemy z elektryka mina. dzis znowu odpalalem Moja Srebrna Dame na kable pobawilem sie miernikiem i wyszlo mi, ze prad ladowania wynosi 13,66V. to chyba troche za malo? powinno byc 14,2? 14,4? zarowno na wolnych jak i na 4tys obrotach jest stale to samo. akumulator na ta chwile ma 12,33 i auto z trudem odpalilo. nie slysze piszczenia paska. co moze byc przyczyna i jak to naprawic?
0
[w124] alternator - slabo laduje
Rozpoczęty przez kubcia, lis 09 2007 21:06
27 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 listopada 2007 - 21:06
#2
Napisano 09 listopada 2007 - 21:22
Dużo regulatorów stabilizuje napięcie na takim jak Twój poziomie. Pomimo tego nie występuje krańcowe niedoładowanie. Oczywiście najlepiej było by gdyby utrzymać te lekko ponad 14V. Z tego powdu zrobiłem sobie sam regulator i nastawiłem tak by stabilizował 14,4V.
#3
Napisano 09 listopada 2007 - 21:23
12,33 i z trudem odpaliło ?
Ładowanie ciut za niskie to fakt, ale z tym prądem auto powinno palić... A z kablami WN wszystko SI ?
hmm ale rozrusznik kręci i nie chce auto załapać (w to wątpie) czy auto tak jak by nie miało prądu ? (takie jak by chciał a nie mógł)
Ładowanie ciut za niskie to fakt, ale z tym prądem auto powinno palić... A z kablami WN wszystko SI ?
hmm ale rozrusznik kręci i nie chce auto załapać (w to wątpie) czy auto tak jak by nie miało prądu ? (takie jak by chciał a nie mógł)
#4
Napisano 09 listopada 2007 - 21:44
rozrusznik kreci ale duzo wolniej i oporniej ( na sluch ) odpala duzo ciezej - czasem trzeba potrzymac kolo 5-6 sekund, czasem starcza 2. po 2 odpaleniach spadlo do 12,15V. dosc czesc wlacza mi sie "miganie" ogrzewnia tylnej szyby czy grzania tylka. zaczelo sie to jak zaczely sie problemy z napieciem akumulatora ( jak bylo w okolicach 13V wszystko bylo SI - nawet na kluczyk odpalal )
#5
Napisano 09 listopada 2007 - 22:03
kubcia napisał:
dosc czesc wlacza mi sie "miganie" ogrzewnia tylnej szyby czy grzania tylka.
To bardzo ważny trop.
#6
Napisano 09 listopada 2007 - 22:07
Rob, jak miga to nie dziala - nie grzeje - pytanie, czy dlatego, bo jest za malo pradu czy to inne uszkodzenie.
#7
Napisano 09 listopada 2007 - 22:19
kubcia napisał:
Rob, jak miga to nie dziala - nie grzeje - pytanie, czy dlatego, bo jest za malo pradu czy to inne uszkodzenie.
Sprawdź bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby ( to chyba nr 16 30A) i wyczyść go dokładnie bo to ważne dla tego układu. Generalnie migająca kontrolka świadczy o złym stanie aku lub słabo ładującym alternatorze. Przekaźnik wykrywa tzw. dolne napięcie graniczne, ustawione na ok. 10,5-11V. Możliwe są sytuacje gdy nastąpi jazda z niesprawnym alternatorem, wtedy szyba zostanie wyłączona jako najmniej potrzebna do kontynuowania awaryjnej jazdy; jeżeli ktoś włączy szybkę na postoju to też się wyłączy, aby umożliwić uruchomienie pojazdu a nie wydoić akumulator do końca.
#8
Napisano 09 listopada 2007 - 22:22
Rob, czyli wracamy do punktu wyjscia - alternator.
gdzie moge sobie podpiac miernik w kabinie zeby skontrolowac podczas jazdy jakie jest napiecie ? pod zapalniczke?
p.s. miganie wystepuje podczas jazdy
p.s.2 dotyczy tez "grzania tylka" czyli podgrzewanych foteli
gdzie moge sobie podpiac miernik w kabinie zeby skontrolowac podczas jazdy jakie jest napiecie ? pod zapalniczke?
p.s. miganie wystepuje podczas jazdy
p.s.2 dotyczy tez "grzania tylka" czyli podgrzewanych foteli
#9
Napisano 09 listopada 2007 - 22:29
kubcia napisał:
Rob, czyli wracamy do punktu wyjscia - alternator.
Też tak myślę, ale oczyść ten cholerny bezpiecznik, bo może być zaśniedziały itd a to ważne.
A w ogóle szyba grzeje przez moment czy w ogóle? Bo jeżeli nie to trzeba zająć się przekaźnikiem. Jeżeli grzeje to masz za mało prądu i automat to rozłącza i sygnalizuje jako awarię. Oczywiście grzanie tylka to lulsus, który pobiera sporo prądu, a jak go jest mało to dioda miga.
Tak biorąc rzecz od początku to klemy czyste, przy rozruszniku kable w porządku, kable przy alternatorze w porządku? Pewnie coś z alternatorem, być może szczotki bo to najczęstsza usterka.
#10
Napisano 09 listopada 2007 - 22:34
grzeje przez chwile potem rozlcza, czasem grzeje przez dluzsza chwile. po zakupie nowego akumulatora przez tydzien nie bylo problemu. jaja zaczely sie 3 dni temu - spadki napicia, problmy z rozruchem, slabe grzanie, swiatla przygasaja - ewidentny niedobor pradu
klemy czyste, kable do rozrusznika ok, jak bede przy aucie to sprawdze bezpiczniki i kable do alternatora ( on byl taki cieniutki, moze byc taki? )
szczotki? i przy roznych obrotach podaje to samo napiecie?
klemy czyste, kable do rozrusznika ok, jak bede przy aucie to sprawdze bezpiczniki i kable do alternatora ( on byl taki cieniutki, moze byc taki? )
szczotki? i przy roznych obrotach podaje to samo napiecie?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[W201] Co to za Alternator? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lukasz1990Orange |
|
||
Czy pasuje alternator ze Sprintera |
Pozostałe modele | Damian85 |
|
||
Alternator czy regulator napięcia? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ERDOL |
|
||
[w201/w124] Alternator, wymiana, jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | spider |
|