Skocz do zawartości




- - - - -

Pompa paliwowa umarła?


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   PELE-10


  • Postów: 18
  • Na forum od: 30 paź 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra

Napisano 04 czerwca 2011 - 16:58

witam
Jakiś czas temu autko jak zawsze odpalało na benzynce i puźniej gaz to nagle cisza ze zbiornika.. chechłam go i tylko i wyłącznie na gazie odpala. Myslę.. hmm brak paliwka więc na cpn, 20l paliwka i nic nadal. kurcze sprawdziłem pompkę i ona nie dostaje prądu. ale jak ja podłączyłem na krótko to kręciła. zobaczyłem ze spalony jest jakiś czarny bezpiecznik w skrzynce i po wymianie nadal nic. sprawdziłem juz nawet ten bezpiecznik na tej kostce srebrnej za aku i tam tez jest ok. gdzie szukac problemu? prosze o wskazówki.. czy to wina KPR?



#2 Offline   kuboxxx


  • Postów: 660
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 04 czerwca 2011 - 17:04

Może srebrny przekaźnik jest walnięty w środku. Sam bezpiecznik w srebrnym przekaźniku może być dobry ale w środku luty się posypały. Podmień sobie przekaźnik to będzie wiadomo czy to to.

#3 Offline   PELE-10


  • Postów: 18
  • Na forum od: 30 paź 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra

Napisano 04 czerwca 2011 - 17:06

czyli nie otwierać tej czarnej kostki z napisam KPR a szukać w tamtej srebrnej kostce z bezpiecznikiem na górze? Bo jak wyjołem tą czarna kostke KPR to tam w środku coś "grzechotało" i poprzeztą nakrętke na górze którą wykręciłem wypadło coś srebrnego.. wyglądało jak kawałki lutów. takie 1mm.. czy tutaj może być wina? Bo na tym srebrnem przekaźniku z bezpiecznikiem jest data prod. 09.09.13 więc w miare jest świerzy..

#4 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 04 czerwca 2011 - 17:35

Srebrny przekaźnik nic do tego nie ma. Możesz go wyjąc i auto nadal będzie jeździło. Za sterowanie pompy odpowiada taki czarny sterownik za akumulatorem. Jakby co to mam na sprzedaż (pisz na pw jakby co). Sterownik ten odpowiada tez za odcięcie. Poszukaj na forum. Jest gdzieś które styki trzeba zewrzeć żeby uruchomić pompę bez tego sterownika.

#5 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 04 czerwca 2011 - 18:48

Witam,dokładnie srebrny przekaźnik nic do tego,napisz jaki silnik i jaka instalacja, może ona odcinać pompę,u mnie tak było

#6 Offline   PELE-10


  • Postów: 18
  • Na forum od: 30 paź 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra

Napisano 04 czerwca 2011 - 19:06

No więc już zwarłem w bolce w KPR 87 i 30 i nic. ale słychac ze pompka dostała prądu. Zaczne jednak od tego ze niedawno facet mi wymieniał cały filt paliwa i mówił ze pompa cos huczy głosno. Ale po jego wizyciestrzałka paliwa była na 0.. zadzwoniłem do gościa a ten odpowiedział mi ze najwidoczniej sie pływak zawiesił (było 70% paliwa w baku) i zebym sie tym nie przejmował. No ale teraz jak zalałem to o dziwo zaczoł wskazywac pół baku, więc mi gosc paliwo spuśił.. i pompka dopuki miała cos to chodziła a teraz moze jest poprostu zapowietrzona? słychac takie delikatne załączanie pompy.. Silnik 1.8 z LPG, rok prod 1991. a co do instalacji to ELPIGAZ, TYP REDUKTORA COMETA czy jakoś tak

#7 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 04 czerwca 2011 - 20:04

czegoś nie rozumie,czy po wymianie filtra przestał palić ?
co masz na myśli "słychac ze pompka dostała prądu."

#8 Offline   PELE-10


  • Postów: 18
  • Na forum od: 30 paź 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra

Napisano 04 czerwca 2011 - 20:13

Przepraszam za taki haos w wypowiedzi. tak więc w Kwietniu byłem u mechanika na zmiane filtrów. i jak wymienił filtr paliwa to spuscił najwyraźniej duzo paliwa. a mi powiedział ze pływak sie zawiesił.. Pompka pracowała - głosno ,ale pracowała aż w poniedziałek przestała wogóle sie odzywac. tzn. cały czas słychac takie bardzo delikatne buczenie jak przekręcę stacyjke a przekaźnik słychać jak po przekręceniu stacyjki "strzela", z tym iz wcześniej jak była ją słychac na 100% to dzis na jakieś 30%... Tak więc moje podejrzenie teraz padło na zapowietrzenie pompy paliwa.. Bo tak - pompa podłączona na krótko - kręci, ale nawet wtedy auto nie odpaliło. sprawdziłem te KPR, tzn zmostkowałem tam bolce i zero różnicy. więc chyba jedyna opcja zapowietrzona pompka..

#9 Offline   mirow124


  • Postów: 66
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 04 czerwca 2011 - 21:10

raczej mało prawdopodobne

#10 Offline   PELE-10


  • Postów: 18
  • Na forum od: 30 paź 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra

Napisano 04 czerwca 2011 - 21:19

Kurcze to co to moze być w końcu? zassał syfu z baku i zatkał filtr paliwa? .. ale czy objawem będzie w tym wypadku duzo cichsza praca pompy paliwowej? ztn duzo bardziej stłumiona?








Podobne tematy Zwiń