Skocz do zawartości




- - - - -

320 CE przerywa, brak mocy


53 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   kocur


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lis 2020
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2021 - 18:41

https://www.youtube....FgnG82wZkgjmpGw
Różnica między N a D.



#42 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2021 - 18:48

Coś tam hałasuje po wrzuceniu na D? Bo słabo to słychać na filmiku.

#43 Offline   kocur


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lis 2020
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2021 - 15:18

Hałasuje wyrobiona tulejka tłumika drgań rozrządu. Na dniach będzie wymieniony.

#44 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2021 - 18:38

No tak oglądam i nie mam pojęcia co może być. Skrzynia biegów? Chociaż wtedy w skrzyni nic się nie powinno obracać oprócz konwertera i pompy oleju. Jakieś podciśnienie do skrzyni? W zasadzie to te do modulatora może powodować falowanie obrotów. Masz tam silnik M104 na wtrysku elektronicznym? Jeśli tak, to na górze kolektora ssącego jest wężyk który prowadzi do modulatora w skrzyni. Może jest nieszczelny.

#45 Offline   kocur


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lis 2020
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2021 - 12:18

A czy za duże ciśnienie w skrzyni może powodować takie skoki. Czytałem że przy tym modulatorze jest śrubka którą reguluje się ciśnienie. Na zimnym oleju biegi trochę szarpią przy zmianie. Na L jak dodam gazu delikatnie buja budą, ciągnie do przodu, nie wiem czy to dobrze ? Podciśnienia przejrzałem nic nie widzę żeby było nie tak. Widzę że na forum był podobny temat http://mb201-124.eu/...32/page__st__20 , ale wniosków brak. Kolega który opisywał przypadłość miał błąd z czujnika wałka rozrządu, u mnie tego nie ma.

Użytkownik kocur edytował ten post 09 marca 2021 - 12:25


#46 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2021 - 13:07

Cytat

Czytałem że przy tym modulatorze jest śrubka którą reguluje się ciśnienie
Zależy który rok skrzyni jest tam pokrętło lub specjalny kluczyk schowany pod gumową osłonką. W zależności co tam masz, możesz zmienić "jakość" przełączania biegów kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara - o jeden obrót w przypadku kluczyka, do maksymalnego położenia w przypadku pokrętła na modulatorze.
Co do zbyt dużego ciśnienia to podejrzewam, że wywalało by olej odpowietrznikiem.

Cytat

Na L jak dodam gazu
Na pewno na L ? Takie oznaczenie było chyba w W123 nie 124.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 09 marca 2021 - 13:07


#47 Offline   kocur


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lis 2020
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2021 - 13:44

L z luzem skojarzenie chodziło o N. Skrzynia 722,503 oleju nie wywala sucho kolo skrzyni, ubytek był ale na elastycznym łączeniu z chłodnicą.

#48 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2021 - 13:54

To masz tą samą skrzynię co ja. Co do szarpania to pokrętło na modulatorze obracasz zgodnie z ruchem wskazówek zegara na maksa i sprawdzasz jak zmienia biegi robiąc próbę drogową. Co do tego, że szarpie budą na N, to albo się coś zblokowało i tarczki lub taśma blokują sprzęgło (ale te wewnątrz skrzyni, odpowiedzialne za włączanie poszczególnych biegów) lub uszkodziła się płyta sterująca. Jak zrobie zakupy, to sprawdze czy u mnie na luzie auto będzie próbowało jechać.

Edit:
No więc na luzie buja lekko w przód, ale auto nie rusza.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 09 marca 2021 - 14:12


#49 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 09 marca 2021 - 14:15

U mnie w 722.5 też na N i P lekko czuć szarpnięcie przy dołożeniu gazu. W obu takich skrzyniach miałem tak samo.

#50 Offline   kocur


  • Postów: 18
  • Na forum od: 28 lis 2020
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2021 - 18:42

Panowie zauważyłem ubytek oleju w skrzyni biegów (na 300km dolałem 800ml). Wycieków nie widzę z tego co wyczytałem to może być uszkodzona membrana w modulatorze skrzyni, tym samym moje objawy skaczących obrotów sugerowały by spalanie oleju ? Auto nie kopci. Jak sprawdzić ten modulator? Czy wytwarzając podciśnienie na wężyku wpietym do modulatora powinno być szczelnie? Czy aby go wymienić trzeba opuszczać skrzynię ?

Użytkownik kocur edytował ten post 25 marca 2021 - 18:43









Podobne tematy Zwiń