Skocz do zawartości




- - - - -

320 CE przerywa, brak mocy


53 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   szpryngiel


  • Postów: 9
  • Na forum od: 29 maj 2010

Napisano 06 czerwca 2011 - 08:19

Witam wszystkich serdecznie. Moje auto to 320 ce z 94 r. bez gazu. Problem wygląda następująco: Auto odpala jak najbardziej prawidłowo (na zimno i na ciepło), silnik pracuje równiutko i wydaje się mieć normalną moc. (chociaż wcześniej troszkę falowały obroty ale wyczyszczenie przepływomierza pomogło). Problemy pojawiają się w momencie gdy silnik osiągnie normalną temp.eksploatacyjną i przeważnie wtedy gdy na zewnątrz jest ciepło. Silnik robi się słaby a powyżej 3,5 k obrotów(strasznie stresujące przy wyprzedzaniu) potrafi przerywać.Dzieje się tak w momencie mocnego wciśnięcia pedału gazu bez kicka. W chwili użycia kickdowna silnik wkręci się na wysokie obroty ale nie wygląda to tak jak powinno(na zimno jest super), poza tym potrafi przerywać, a to nic miłego np. na drugim biegu przy 5k obrotów i takim momencie obrotowym :-). Najciekawsze jest to iż nigdy nie wygląda to tak samo. Nieraz jest dobrze, a nieraz ciężko mu się wkręcić powyżej 2k obrotów. Jeszcze jedno, czy u was też tak wyraźnie czuć moment zmiany faz rozrządu? Moje podejrzenia dotyczą wariatora. Czasami mam wrażenie że ten problem wynika właśnie z błędnych odczytów czujnika położenia wałka rozrządu. Tzn ok 3,5k obr. auto ciągnie wyraźnie mocniej a za moment zmula aby po chwili znów prawidłowo ciągnąć tak jakby sterownik nie do końca wiedział w jakiej fazie jest rozrząd Problem najbardziej zauważalny jest przy mocnym wciśnięciu pedału gazu. Im cieplej na zewnątrz tym usterka mocniej dokucza.Podejrzany jest także czujnik temperatury powietrza na dolocie. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się już z takimi objawami? Acha , i jeszcze jedno auto chyba troszkę za dużo pali. na trasie przy 110- 120 12-13 literków ma się nijak do danych producenta. Pozdrawiam.



#2 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 06 czerwca 2011 - 12:53

przedewszystkim do sprawdzenia wiązki przewodów, potem diagnostykę komputerową można wykonać stardiagnosisem. 12-13l/100 to bym rzekł nawet że za mało :mrgreen:

#3 Offline   szpryngiel


  • Postów: 9
  • Na forum od: 29 maj 2010

Napisano 06 czerwca 2011 - 19:46

Auto było ostatnio u elektroniko- elektryka na przeglądzie wiązki właśnie, bo to faktycznie pierwsza sprawa jaka mi przyszła do głowy. Ponoć z wiązką jest wszystko ok gdyż poprzedni właściciel zajął się tym problemem. (skłaniam się ku temu aby mu wierzyć, gdyż problem nie nasila się w zależności od wilgotności tylko od wysokości temperatury, a wydaje mi się że przy uszkodzonej izolacji wilgotność ma zdecydowanie większy wpływ na to co się dzieje z instalacją)Koleś pewnie przeprowadził diagnostykę na warsztacie na postoju może dla tego nie pokazało nic istotnego. Przez pewien okres po diagnostyce odniosłem nawet wrażenie że problem zniknął, ale po prostu się ochłodziło na zewnątrz. Gdy wróciły upały wszystko jest po staremu. 12- 13 litrów na trasie przy 110-120 km/h to za mało?? chyba nie...

#4 Offline   ciapas


  • Postów: 91
  • Na forum od: 15 mar 2011
  • Miejscowość: Trojmiasto
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:SEC...... na tapecie
  • Trzeci Mercedes:SLK ... w głowie
  • Inne auto:opel astra G kombi

Napisano 06 czerwca 2011 - 20:28

no 12 l to za malo 15 tak bym obstawial. kable lepiej przejrzyj sam przy wtryskach i cewkach podotykaj kabli jak chrupia to do wymiany.

#5 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 06 czerwca 2011 - 21:44

szpryngiel napisał:

Koleś pewnie przeprowadził diagnostykę na warsztacie na postoju może dla tego nie pokazało nic istotnego.
to nie jest ważne co "gościu" zrobił albo powiedział ci że zrobił. masz już na tyle zaawansowaną elektornikę na silniku że takie pierdy powinna wyłapać.

#6 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 07 czerwca 2011 - 12:26

Sprawdź przewody od ECU do przepływomierza, często pomijane są podczas regeneracji wiązki.

szpryngiel napisał:

Koleś pewnie przeprowadził diagnostykę na warsztacie na postoju może dla tego nie pokazało nic istotnego.

Każdy błąd jest istotny. Przeprowadź diagnostykę metodą błyskową.

Sprawdź miernikiem czujnik temperatury płynu chłodniczego i sondę lambda, poniżej masz opis jak to zrobić:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#7 Offline   bezelek


  • Postów: 76
  • Na forum od: 14 lut 2011
  • Miejscowość: Daniec, Opolskie
  • Drugi Mercedes:MB 100 2.4D
  • Trzeci Mercedes:MB Vito 2.2 CDI
  • Inne auto:BMW e36

Napisano 07 czerwca 2011 - 15:09

Nie masz czasem walnietej sondy lambda?

#8 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 07 czerwca 2011 - 16:47

Panowie, wracamy do tematu. Kolega ma problem i nie kasztańmy mu wątku.
Pzdr.

usunąłem posty nie dotyczące wątku.
Biały


#9 Offline   szpryngiel


  • Postów: 9
  • Na forum od: 29 maj 2010

Napisano 21 czerwca 2011 - 19:47

Witam drogich kolegów forumowiczów, i przepraszam za dość długą nieobecność. Po prostu czynnik niezależny..Zdecydowałem się na wymianę lub kompleksową naprawę wiązki elektrycznej(w rozsądnych pieniądzach oczywiście) aby wyeliminować podstawowe źródło problemów w tego typu silniku i jestem w kropce. Okazuje się iż w moim mieście nie ma człowieka który wyrażałby jakąkolwiek chęć do podjęcia się tego typu zadania. Co więcej jeden z elektromechaników samochodowych (cha cha cha, gdyby nie programy debile nie wiedzieli by nawet gdzie + a gdzie -)powiedział mi wprost: Panie zapomnij pan, u pana to trzeba się narobić, ja tam wolę podpiąć się do jakiegoś VW skasować parę błędów i bez roboty zarobić parę stówek. I teraz rodzi się pytanie. Gdzie w okolicach Legnicy znajdzie się ELEKTROMECHAINKA a nie pseudoelektronika ze swoim laptopikiem który wszystko robi za niego. Nie do wiary, jeden gość którego udało mi się uprosić żeby łaskawie wziął do siebie moje auto na diagnostykę miał do mnie pretensje że dopiero co wypchnął wszystkich natrętów ze swojej hali (bo chciał sobie porządnie wyszorować podłogę) a tu już zjawia się następny. Ale że miał kiedyś takiego merca to postanowił z wielką łaską przyjąć go na warsztat. Przeizolował kilka wtyczek, nie wykrył żadnych błędów, stwierdził że z instalacją nie jest tak tragicznie(skoro nie jest tak tragicznie to dla czego trzeba było izolować przy samych wtyczkach? Czy instalacja wewnątrz wiązki zachowuje się inaczej? raczej nie bardzo...) no i na koniec skasował 350pln. A na zapytanie o wymianę lub naprawę całej wiązki tylko się uśmiechnął...Cy ktoś z Was zna może jakiegoś porządnego elektromechanika z okolic Legnicy który zna się na rzeczy i nie zatracił się do reszty w tym komputerowym bełkocie?? Ręce opadają..Pozdrawiam

#10 Offline   ciapas


  • Postów: 91
  • Na forum od: 15 mar 2011
  • Miejscowość: Trojmiasto
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:SEC...... na tapecie
  • Trzeci Mercedes:SLK ... w głowie
  • Inne auto:opel astra G kombi

Napisano 21 czerwca 2011 - 21:48

spytam kolegi czy się podejmie. mi ostatnio zrobił wiązkę do m104 i wszystko śmiga. cała instalacja jest na jednym kolorze kabla ale to chyba by ci nie przeszkadzało? daj mi priv jakies namiary na siebie to postaram się pomóc.
Robienie wiązki nie jest takei trudne ale trzeba czasu cierpliwości i trzeba wiedzieć jaką wtyczkę jak rozebrać albo naciąć bo niektóych nie da się rozłożyć. odezwij się pogadamy








Podobne tematy Zwiń