W najbliższym czasie zakładam tarcze Zimmermann'a do mojego kombiaka i przy okazji zamierzam wymienić płyn hamulcowy, bo nie mam pojęcia kiedy był wymieniany :roll:
Normalnie zalewa się płynem DOT4, natomiast ja myślałem żeby zalać płynem MOTUL RBF 600 który jest płynem 5.1 KLIK
Bawił się już może ktoś w wymianę płynu na taki o większym współczynniku wrzenia? Poza tym spec od hamulców powiedział mi, że płyn 5.1 jest bardzo higroskopijny więc trzeba go znacznie częściej wymieniać.
Jak macie jakąś wiedzę na ten temat to piszcie
0
[w124] 300TE 24V - Płyn hamulcowy
Rozpoczęty przez EssiRS, lis 11 2007 16:48
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 11 listopada 2007 - 16:48
#2
Napisano 11 listopada 2007 - 20:46
płyn o klasyfikacji DOT-4 jest wystarczającym rozwiązaniem dla naszych samochodów. Jednakże DOT 5.1 ma wyższą o 25st temperaturę wrzenia (mokry) przy dwukrotnie niższej wiskotyczności (lepkości) - co ma jakiś wpływ na działania układu ABS.
Nie stosowałem 5.1, więc nic nie mogę powiedzieć o odczuciach podczas hamowania, natomiast przy bardzo intensywnym, sportowym hamowaniu rzeczywiście mógłby sie sprawdzić.
Reasumując: zarówno DOT-4 jak i DOT 5.1 jest zaprojektowany do współpracy z ABS, obydwa również zaleca się wymieniać po roku czasu. Różnice na korzyść 5.1 są w temp. wrzenia i lepkości. Wydaje mi się, że nie ma co przepłacać stosując 5.1, chociaż cena nie jest aż tak kolosalna by nie spróbować i sprawdzić różnice w praktyce
Nie stosowałem 5.1, więc nic nie mogę powiedzieć o odczuciach podczas hamowania, natomiast przy bardzo intensywnym, sportowym hamowaniu rzeczywiście mógłby sie sprawdzić.
Reasumując: zarówno DOT-4 jak i DOT 5.1 jest zaprojektowany do współpracy z ABS, obydwa również zaleca się wymieniać po roku czasu. Różnice na korzyść 5.1 są w temp. wrzenia i lepkości. Wydaje mi się, że nie ma co przepłacać stosując 5.1, chociaż cena nie jest aż tak kolosalna by nie spróbować i sprawdzić różnice w praktyce
#3
Napisano 12 listopada 2007 - 21:22
Właśnie różnicy w cenie nie ma aż tak dużej by nie spróbować. Zastanawiam się tylko który wybrać. Jak na razie to wygrywa właśnie ten Motul RBF 600, albo zwykły DOT-4 ATE.
Wymiana pod koniec tygodnia więc jeszcze trochę czasu jest.
Wymiana pod koniec tygodnia więc jeszcze trochę czasu jest.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
[W124] Dorabianie nowych przewodów hamulcowych i paliwowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | juras |
|
||
[w124] Tryskający płyn chłodniczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pondek |
|