Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Sonda lambda - lokalizacja?


33 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   cinnas91


  • Postów: 7
  • Na forum od: 29 lip 2009
  • Miejscowość: Chojnice

Napisano 06 sierpnia 2009 - 13:17

kdyby nie mial KATA to po co by ktos zakladal struminnice tam a wyraznie widac ze jest tam wspawana a jest taka opcja zebym nie mial przy tym silniku KATA i sondy bo dla mnie dziwne jet to ze przy wtrysku nie byloby tych czesci... Sam nie weim ten moj mesio to jedna wielka zagadka :sad: :sad: normalnie juz nie mam sily do niego..........



#22 Offline   waja


  • Postów: 30
  • Na forum od: 08 paź 2009
  • Miejscowość: Inowrocław

Napisano 29 października 2009 - 17:27

tez mam problem-moja coupe z 88 roku 2,3 benzynka mial fabrycznie kata ale go nie ma:(((wiec mam pytanie czy jezeli nie ma i sonda odłaczona to bedzie duzo spalac benzyny????dzieki za odp

#23 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 października 2009 - 22:37

to ze kata nie ma to rozumiem, ale dlaczego sonda odlaczona?
jezeli odepniesz sonde to komp wrzuci ustawienia zaprogramowane fabrycznie - ze spalaniem nie powinno byc zle.

#24 Offline   rogra


  • Postów: 232
  • Na forum od: 11 cze 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 3.2E-M104

Napisano 30 października 2009 - 08:35

a czy w m103 jest ta sonda lambda??? bo mam wersje z katalizatorami i na kolektorach wydechowych jest jej brak.. czyzby jej całkowicie niebyło ???

#25 Offline   waja


  • Postów: 30
  • Na forum od: 08 paź 2009
  • Miejscowość: Inowrocław

Napisano 30 października 2009 - 09:25

wogóle nie mam nawet wtyczki do sondy:((( mozliwe że jak miał kata to wogóle nie bylo sondy???????

#26 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 kwietnia 2010 - 12:38

Panowie czy to jest SondaLambda?
Dołączona grafika

3 przewody dochodzą do takiej puszeczki


Dołączona grafika

Czy za pomocą zwykłego multimetra mogę sobie ustawić moge sobie ustawić mieszankę LPG czy potrzebuję wskażnika AFR?

#27 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2010 - 13:21

mariuszpoc napisał:

czy to jest SondaLambda?

tak :star:

#28 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 12 kwietnia 2010 - 13:43

mariuszpoc napisał:

3 przewody dochodzą do takiej puszeczki
A w niej są zapewne dwie złączki:
-dwupinowa(raczej dwubolcowa) do zasilania grzałki pomagającej szybciej uzyskać sondzie temperaturę roboczą(z pamięci -chyba ok. 60*C)
-jednopinowa, sygnałowa inaczej, z oringiem dla szczelności. To nią leci sygnał(napięcie) do przeanalizowania przez ECU. Z kabla tego pobiera się oczywiście sygnał do odczytu wskazań sondy lambda.

Osobiście zawsze używam miernika AFR. Ortodoksyjnie można użyć oscyloskopu ale....
Musisz mieć pewność, że sonda jest sprawna -właśnie "biegający" wokół prawidłowej odczyt AFRki powie, czy sonda działa. Na benzynie będzie więcej rzeczonego "biegania".
Sonda Lambda-czujnik tlenu-oxygene sensor itp. itd.
Pomiar zwykłym, "powolnym" miernikiem powie Ci, czy sonda działa. Ale jak działa to już nie -to, że podaje napięcie nie oznacza, ze prawidłowe. Oczywiście można liczyć na tzw. fart, lecz sposoby odczytu wskazań lambda już dawno opracowano -nie bez powodu zaleca się użycie miernika z tzw. listwą diodową, czy po prostu AFRu.

A ten bezpiecznik z oprawką obok przedmiotowej "puszki" jest od instalacji LPG :-P

#29 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 kwietnia 2010 - 14:27

kloss72 napisał:

A w niej są zapewne dwie złączki:
Tak, zaobserwowałem to ;-)

kloss72 napisał:

-dwupinowa
Ale ze mnie jeleń, myślałem że to jest sygnał z sondy :jump:

kloss72 napisał:

-jednopinowa
Takiej odpowiedzi potrzebowałem :ok:

kloss72, widzisz... Już sięgam w przyszłość. W środę jadę na analizator do kolegi i sam będę to regulował. Jednak jeśli nie uda mi się ustawić tak BLOSa żeby auto miało kopa i przy tym spaliny były w normie to będę próbował z tym wskaźnikiem AFR tyle, ze sobie go pociągnę do kabiny i podczas jazdy sprawdzał :mrgreen: Tyle ze to nie w tym miesiącu już bo był pełen wydatków :/

#30 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 12 kwietnia 2010 - 15:04

mariuszpoc napisał:

to będę próbował z tym wskaźnikiem AFR tyle, ze sobie go pociągnę do kabiny i podczas jazdy sprawdzał :mrgreen:
Ja mam założoną końcówkę zasilania z wtyką do gniazda zapalniczki, a przewód od sygnałowego poprowadzony do kabiny właśnie(w schowku się pojawia ze złączką). W razie W wyciągam z etui AFR, podpinam i zerkam...
...a raczej zerkałem, bo coś przestał budzić on moje zaufanie. Chyba go uwaliłem -nie pokazuje w zasadzie w kierunku "za bogato". Jakby mu się zakres przesunął. No cóż -zrobi się drugi :jump:








Podobne tematy Zwiń