Skocz do zawartości




- - - - -

[M102] Gaśnie na LPG



34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   rafalmichalski


  • Postów: 15
  • Na forum od: 15 paź 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 12 listopada 2007 - 12:16

Witam serdecznie

Niedawno wszedłem w posiadanie w/w samochodziku. Miał problemy z gaśnięciem dowiedziałem się, ze jest po wystrzale. Po wizycie u kilku magików zrozumiałem, że sprawą musze zająć się sam. Wymieniłem przepływomierz (było złamane i klejone ramie klapy spiętrzającej) i rurki a następnie wyregulowałem go w BOSCH Service. W pierwszej chwili myślałem, że jest wszystko OK - na benzynie był co prawda trochę słaby ale na gazie dobra moc a i spalanie przyzwoite - no i nie gasł. Niestety w trasie wyszło co innego. Przy prędkościach >110km/h, po wysprzegleniu obroty szybko (2-3s) spadają do zera. Ze zmiana biegów można się wyrobić, za to hamowanie np. przed światłami z wyższej prędkości to prawie pewne zgaśnięcie. Kombinuję z przegazówką, nie wysprzeglam dokąd prędkość nie spadnie poniżej 30 km/h itp. Co z tym zrobić?
Na benzynie tego efektu nie ma wcale. Moja instalacja LPG jest dość prymitywna - firmy BRC. Rurę dolotową od filtra powietrza mam zdjętą ze spiętrzacza przed chłodnicą (założenie nic nie zmienia).

Proszę o radę i Pozdrawiam serdecznie.
RM



#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 12 listopada 2007 - 14:17

Zagnij tą rurę w stronę kabiny.

#3 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 listopada 2007 - 19:28

Jak pisze darul, rurę doprowadzającą powietrze do filtra musisz skierować w taki sposób, by zlikwidować zjawisko wtłaczania powietrza. Przy wysprzeglaniu przy większej prędkości zachwiana zostaje proporcja lpg/powietrze, bo wtłaczane powietrze rozrzedza mieszankę gazowo-powietrzną i silnik gaśnie.

#4 Offline   rafalmichalski


  • Postów: 15
  • Na forum od: 15 paź 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 13 listopada 2007 - 14:01

No niestety, wyginanie rury dolotowej do filtra nie pomaga. Wcześniej chowałem ją w zagłębienie za lewym reflektorem - teraz wywinąłem w kierunku kabiny - żadnych zmian. Założyłem na wylot coś w rodzaju plastikowego pojemnika z dziurami - dalej bez zmian. Jak jadę szybko i wysprzęglam, samochód gaśnie.
Może odpowiedź jest w klapie spiętrzającej która jest wykonana z 2 warstw (guma +metal z otworami) - to taki patent zabezpieczający przed skutkami wystrzału. Przy gwałtownym wzroście ciśnienia w przepływomierzu produkty spalania wydostają sie przez dziury w klapie. Ciśnienie unosi gumową osłonę i eksplozja oszczędza przepływomierz a produkty spalania uchodzą do filtra powietrza. W drugą stronę klapa się samouszczelnia. Tyle teoria.
Mnie samochód nie wystrzelił.

#5 Offline   kuna997


  • Postów: 16
  • Na forum od: 20 sty 2008
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 21 lutego 2008 - 18:53

witam wydaje mi się że może być też że brakuje mu gazu w parowniku sprawdź czy nie przypchała się rurka od zbiornika :E , naogół zakładają fi 6mm a powinno sie zakładać fi 8 mm żeby nie spadało ciśnienie dobrze jest pomiędzy zaworem odcinającym a parownikiem ukręcić taki jakby zasobnik z rurki o srednicy 8mm :D ona magazynuje trochę gazu więcej nic innego mi nie przychodzi do głowy :ok:

#6 Offline   rafalmichalski


  • Postów: 15
  • Na forum od: 15 paź 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 21 lutego 2008 - 21:20

Dziękuje za rade. Mój problem postawiłem na forum już jakiś czas temu. Od tego czasu w desperacji wymieniłem parownik, klapę przepływomierza i przewód gazowy na zalecanym odcinku.... - i problem znikł. Co konkretnie go rozwiązało - nie wiem. Z ciekawostek okazało się że nowy parownik sprawuje się o niebo lepiej gdy jest odchylony od pionu o jakieś 30° (w stronę przeciwną do zaworu), wiem, że to nieprawidłowo ale spalanie i wolne obroty są teraz OK.

#7 Offline   TOMwp


  • Postów: 9
  • Na forum od: 18 lis 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 25 lutego 2008 - 10:35

Witam
Przyczyną więc najprawdopodobniej była stara i sztywna membrana II stopnia w reduktorze, jej bezwładność prawdopodobnie zamykała dopływ gazu do kolektora i silnik gasła

#8 Offline   Fakir77


  • Postów: 5
  • Na forum od: 01 kwi 2008
  • Miejscowość: Niemodlin

Napisano 02 kwietnia 2008 - 09:24

Witam.Mam to te same objawy gaśnięcia ,parownik i filterek wymieniłem gaśnie dalej,dziś klapa przepływomierza no i ten przewód gazowy.

#9 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 kwietnia 2014 - 16:43

Mam to samo, reduktor zregenerowany tydz temu, i przy szybkiej jeździe gaśnie ale co najciekawsze to że jak przy hamowaniu z np 100km/h redukuje też biegi, to kiedy jadę 30 czy 20km/h na 3biegu i mam z 1000 obrotów i jak wcisne sprzęgło to zgaśnie a jak jeżdzę po mieście i hamuję z takich prękości to nic sie nie dzieje.? Strach na trasę wyjeżdżać bo auto jest niebezpieczne.

#10 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 13 kwietnia 2014 - 03:24

Nicu - sprawdź jeszcze ten wyłącznik dodatkowy od pedału gazu - odłącz wtyczkę i zobacz czy się nie poprawi - to powinno być tylko domykanie zaworu wolnych obrotów i blokowanie eha przy wyższych obrotach albo tylko przymykanie zaworu wolnych przy mniejszych obrotach i nie ma wpływu na nic innego. Pozycja zamknięta przepustnicy idzie kabelkiem tylko do ezl. A do cis-e idzie tylko max otwarta albo microswitch.
Jeżeli go odłączysz auto powinno przestać nurkować przy puszczeniu gazu przez co parownik będzie cały czas miał pobór i moze nie będzie się blokował.
Jeżeli przez przypadek takie rozwiązanie pomoże to będę sugerował poszukanie cis-e od wersji bez sondy albo z rynku wschodniego.








Podobne tematy Zwiń