Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Skrzynia - ciężko wchodzi pierwszy bieg


51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   slawek80


  • Postów: 29
  • Na forum od: 12 lis 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 12 listopada 2007 - 15:55

Witam w moim autku ciężko wchodzi 1-wszy bieg. Musze włączyć najpierw 2 a potem dopiero jedynka. Pytanie czy jestem w stanie sam to naprawic???

MOD: Poprawiono interpunkcje.



#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 12 listopada 2007 - 18:43

Wszystko jesteś w stanie naprawić jeśli masz wiedzę, narzędzia i miejsce ;-)

Poszperaj po forum a na pewno znajdziesz kilka odpowiedzi począwszy od poduszek pod skrzynią, regulacji wodzików od skrzyni biegów po sprzęgło.
Warto zajrzeć pod spód auta i to obadać.

#3 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 listopada 2007 - 21:39

slawek80, sprawdz to co napisał darul, i obadaj czy jak 2 razy wysprzęglisz to łatwiej wchodzi.

#4 Offline   slawek80


  • Postów: 29
  • Na forum od: 12 lis 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 13 listopada 2007 - 07:49

czy wcisne raz czy dwa razy to ciągle jest to samo jak juz wejdzie raz ta jedynka to wchodzi cały czas potem po przejechaniu do następnych świateł luz i znów to samo

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 13 listopada 2007 - 08:33

Borat napisał:

slawek80, sprawdz to co napisał darul, i obadaj czy jak 2 razy wysprzęglisz to łatwiej wchodzi.

To nie star 266 :pub:

1. Kontrola mechanizmu załączania biegów.
2. Kontrola poprawnego działania siłownika i pompy, odpowietrzenie
3. Kontrola tarczy
4. Synchronizator

#6 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 listopada 2007 - 09:51

Rob napisał:

To nie star 266

:pub:

tak ale czasami jak silownik wysprzęglający zaczyna szwankować to też są takie objawy, a podwójne wysprzeglenie ułatwie wrzucenie biegu. Jak po podwójnym wysprzęgleniu uda się wrzucić bieg bez problemu to można właśnie winę zrzucić na siłownik.

#7 Offline   slawek80


  • Postów: 29
  • Na forum od: 12 lis 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 23 listopada 2007 - 15:57

chłopaki zaczął bym od wodzików tyle, że gdzie nie poszukam, to nie ma dokładnie pokazane jak, gdzie i co. Może macie jakies bardziej realne fotki takiej roboty bo ja humanista, a z tych schematów nic nie rozumiem. pozdro :bumbum:

#8 Offline   PICEK


  • Postów: 27
  • Na forum od: 07 sie 2007
  • Miejscowość: Obsza

Napisano 23 listopada 2007 - 19:02

Tak zacznij od wodzików.

#9 Offline   slawek80


  • Postów: 29
  • Na forum od: 12 lis 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 24 listopada 2007 - 08:05

Chłopaki jeszcze zauważyłem, że poki silnik zimny biegi wchodzą elegancko. Jak sie zagrzeje to jedynka nie chce wejsć. I jeszcze taki jeden szczegół, o którym sie dowiedziałem niedawno, że kumpel jak pożyczał ;) to wpadł mu w podłege pedał sprzęgła. Kazałem mu dolać płynu hydraulicznego fakktycznie go nie było. Dolał go i może zapowietrzył sprzęgło.

Mod: Po kropce zdanie zaczyna sie wielka litera.

#10 Offline   PICEK


  • Postów: 27
  • Na forum od: 07 sie 2007
  • Miejscowość: Obsza

Napisano 24 listopada 2007 - 08:23

Może pompka sprzegła pada?








Podobne tematy Zwiń