Skocz do zawartości




- - - - -

Jak podratować pompę wspomagania.


46 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 czerwca 2011 - 18:02

Jak w temacie,ma ktoś pomysł lub doświadczenie,w jaki sposób podratować pompę wspomagania kierownicy?Muszę wymienić,a nie mam kiedy,więc muszę kombinować.



#2 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 25 czerwca 2011 - 18:48

pompa-wspomagania-kierownicy-naprawa-vt21926.htm

wrzuciles materiały, wiec nie kumam o co ci chodzi

#3 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2011 - 14:27

Cytat

kumam o co ci chodzi
,Że nie mam kiedy tego zmajstrować,Dopiero za jakieś dwa tygodnie.A do tego czasu muszę jeżdzić.

#4 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 26 czerwca 2011 - 14:34

sarbel napisał:

A do tego czasu muszę jeżdzić.
Kup pasek do wersji bez wspomagania i przemęcz się przez te 2 tygodnie - bicepsy Ci urosną :)

#5 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2011 - 14:41

No chyba jedyna rada.Coraz bardziej buczy ale kierownica jeszcze chodzi :) .

#6 Offline   bodo60


  • Postów: 3
  • Na forum od: 17 cze 2011
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2011 - 14:49

Jakie są obiawy oprócz buczenia,dlaczego chcesz wymienić?

#7 Offline   Krzysiek1wr


  • Postów: 71
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 czerwca 2011 - 17:23

dolej płynu do wspomagania jak buczy

#8 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 czerwca 2011 - 21:50

Cytat

akie są obiawy oprócz buczenia,

Zasadniczo żadne.Po prostu ją słychać.Z tego co słyszę,domyślam się że łożysko szlag trafił.Niestety nie udało mi się znależć nikogo kto miałby pojęcie na ten temat,to znaczy naprawić tego.A pompa coraz głośniej chodzi.

Cytat

dolej płynu do wspomagania jak buczy
,
Od kiedy tylko Mesia stała się moją własnością, olej jest na poziomie między min a max.Kolor bordowy,zapach kocich szczyn,możliwe że czasem jest spieniony,pasek można wgnieść na około 1 cm.

#9 Offline   vorlog


  • Postów: 850
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Polo 6N

Napisano 26 czerwca 2011 - 22:08

sarbel napisał:

Cytat

Kolor bordowy,zapach kocich szczyn,możliwe że czasem jest spieniony,pasek można wgnieść na około 1 cm.
Zakładając, że Twój kot nie potrafi odkręcić pokrywki zbiorniczka, to prawdopodobnie nie dołożył tam swych "wydzielin" ;)
Może jednak, o ile nie zmieniałeś od nowości oleju, jest on zużyty bądź filtr jest zatkany i pompa pracuje na pół gwizdka?
V.

#10 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2011 - 09:56

Najpierw słychać było podczas jazdy.Nie zauważyłem czy przy jeżdzie prosto czy tylko przy ruchach kierownicą.Prostych odcinków mam jak rzeczony kot ;) napłakał.Teraz chromoli już na postoju.Bardziej słyszalne z boku niż od strony frontu,czyli paska.
Olej wymieniony jakieś 10kkm temu w całości.
Szczerze mówiąc ,poznawszy budowę Mercedesa,uszkodzenie pompy to już ostateczność.Prędzej coś mogło się faktycznie przypchać,tym bardziej że grzebał się w przekładni nieznany mi facet,powszechnie zwany 'fachowcem'.
Nic to,wieczorem zobaczę ten filterek.








Podobne tematy Zwiń