Skocz do zawartości




- - - - -

Jak podratować pompę wspomagania.


46 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   szrapnel


  • Postów: 46
  • Na forum od: 25 sie 2010
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2012 - 20:28

Jakiego rodzaju jest ten luz? Jeśli jest to niewielki wzdłużny luz w stosunku do osi pompy to nie ma się czym martwić - normalne. Jeśli dobrze pamiętam to oprócz uszczelnień nic w tej pompie nie wymienisz.



#42 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 października 2012 - 21:14

jest to luz taki ,że jak ciągne za koło(do siebie ) to czuć i słychać, luz z 2mm góra dół jest ok ,ale popiskuje mi pasek i tak się dobrze przylukałem to troche bije to koło na boki i pewnie pasek obciera bokami ,nie wiem co robić :hmm:

#43 Offline   szrapnel


  • Postów: 46
  • Na forum od: 25 sie 2010
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 października 2012 - 21:47

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 01 października 2012 - 21:14 napisał

jest to luz taki ,że jak ciągne za koło(do siebie ) to czuć i słychać, luz z 2mm góra dół jest ok ,ale popiskuje mi pasek i tak się dobrze przylukałem to troche bije to koło na boki i pewnie pasek obciera bokami ,nie wiem co robić :hmm:
No to w sumie z takim luzem to bidy ni ma, ale to bicie koła i popiskiwanie paska jest zastanawiające. Ściągnij pasek i oblukaj czy koło ma bicie z powodu tego luzu czy może jest krzywe poprostu. Rzec jest w sumie poważna bo zsumowanie takich luzów (szczególnie luzy na kiwaczce), tudzież krzywe koła mogą doprowadzić do naprężeń i doprowadzić do pęknięcia mocowania pompy wspomagania i się dramat robi.

#44 Offline   AlCapone


  • Postów: 2
  • Na forum od: 16 lip 2017
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C220D 95KM 1995r. Elegance

Napisano 16 lipca 2017 - 15:57

Witam,pozwolę sobie podnieść temat. Pisałem o tym na forum w202 ale nikt nie był w stanie pomóc.

Problem tyczy się luzu na pompie i terkotania przy obracaniu. Zamieszczam film: https://youtu.be/cSiEJEOnfVY

Czy są to oznaki końca pompy? Dodatkowo przez wyrobioną kiwaczke strzeliło mocowanie dolne pompy wspomagania numer 210 466 12 01 LUK'a.
Czy można ją zastąpić pompą o innym numerze np. od ZF o takim samym ciśnieniu 95 bar i bez nivo? Pompy fizycznie minimalnie się różnią i nie wiem czy nie ma innej średnicy węża.

Pozdrawiam

#45 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2017 - 20:14

Luz wzdłuż osi wałka pompy jest normalny. Co do terkotania to możesz spróbować rozebrać pompę, wyczyścić ją, wymienić wszystkie uszczelnienia (koszt około 50zł w ASO) i zalać płynem do wspomagania żółtym lub zielonym, ja to u siebie robiłem 2 tygodnie temu bo lekko pocił się właśnie simmering pompy i co prawda nie terkotało jak u Ciebie, ale po zabiegu ucichło całkowicie. Ale jak urwało mocowanie pompy to gra nie warta świeczki. W pompie ZF przewód powrotny ma średnicę wewnętrzną 10mm a króćce do niego są na klucz 17, przewód zakuwany na klucz 19

#46 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 08 stycznia 2018 - 00:59

Ktoś wymieniał uszczelniacz pompy wspomagania? Zamontowana 2 lata temu w W201 pompa niedawno zaczęła się "pocić", a teraz jest już wilgotna na dobre. Stara leży nie używana, więc pomyślałem żeby spróbować wymienić uszczelniacz i może ktoś coś wie w tym temacie.

Użytkownik mixx edytował ten post 08 stycznia 2018 - 01:00


#47 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 stycznia 2018 - 09:30

Potrzebujesz uszczelniacz (cena za np. Corteco ok. 30zl, ta firma robi porządne wyroby gumowe), nowy pierścień segera (w ASO około 5zl, stary się prawie na pewno zniszczy przy zdejmowaniu) i małe szczypce aby go założyć. Reszta to standardowe narzędzia.
Edit: co ja piszę, jeszcze duży oring trzeba też wymienić przy rozpolowieniu pompy.

Użytkownik T34 edytował ten post 08 stycznia 2018 - 09:31









Podobne tematy Zwiń