Jakiego rodzaju jest ten luz? Jeśli jest to niewielki wzdłużny luz w stosunku do osi pompy to nie ma się czym martwić - normalne. Jeśli dobrze pamiętam to oprócz uszczelnień nic w tej pompie nie wymienisz.
0
Jak podratować pompę wspomagania.
Rozpoczęty przez sarbel, cze 25 2011 18:02
46 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 01 października 2012 - 20:28
#42
Napisano 01 października 2012 - 21:14
jest to luz taki ,że jak ciągne za koło(do siebie ) to czuć i słychać, luz z 2mm góra dół jest ok ,ale popiskuje mi pasek i tak się dobrze przylukałem to troche bije to koło na boki i pewnie pasek obciera bokami ,nie wiem co robić
#43
Napisano 02 października 2012 - 21:47
Użytkownik melfio1 dnia 01 października 2012 - 21:14 napisał
jest to luz taki ,że jak ciągne za koło(do siebie ) to czuć i słychać, luz z 2mm góra dół jest ok ,ale popiskuje mi pasek i tak się dobrze przylukałem to troche bije to koło na boki i pewnie pasek obciera bokami ,nie wiem co robić
#44
Napisano 16 lipca 2017 - 15:57
Witam,pozwolę sobie podnieść temat. Pisałem o tym na forum w202 ale nikt nie był w stanie pomóc.
Problem tyczy się luzu na pompie i terkotania przy obracaniu. Zamieszczam film: https://youtu.be/cSiEJEOnfVY
Czy są to oznaki końca pompy? Dodatkowo przez wyrobioną kiwaczke strzeliło mocowanie dolne pompy wspomagania numer 210 466 12 01 LUK'a.
Czy można ją zastąpić pompą o innym numerze np. od ZF o takim samym ciśnieniu 95 bar i bez nivo? Pompy fizycznie minimalnie się różnią i nie wiem czy nie ma innej średnicy węża.
Pozdrawiam
Problem tyczy się luzu na pompie i terkotania przy obracaniu. Zamieszczam film: https://youtu.be/cSiEJEOnfVY
Czy są to oznaki końca pompy? Dodatkowo przez wyrobioną kiwaczke strzeliło mocowanie dolne pompy wspomagania numer 210 466 12 01 LUK'a.
Czy można ją zastąpić pompą o innym numerze np. od ZF o takim samym ciśnieniu 95 bar i bez nivo? Pompy fizycznie minimalnie się różnią i nie wiem czy nie ma innej średnicy węża.
Pozdrawiam
#45
Napisano 16 lipca 2017 - 20:14
Luz wzdłuż osi wałka pompy jest normalny. Co do terkotania to możesz spróbować rozebrać pompę, wyczyścić ją, wymienić wszystkie uszczelnienia (koszt około 50zł w ASO) i zalać płynem do wspomagania żółtym lub zielonym, ja to u siebie robiłem 2 tygodnie temu bo lekko pocił się właśnie simmering pompy i co prawda nie terkotało jak u Ciebie, ale po zabiegu ucichło całkowicie. Ale jak urwało mocowanie pompy to gra nie warta świeczki. W pompie ZF przewód powrotny ma średnicę wewnętrzną 10mm a króćce do niego są na klucz 17, przewód zakuwany na klucz 19
#46
Napisano 08 stycznia 2018 - 00:59
Ktoś wymieniał uszczelniacz pompy wspomagania? Zamontowana 2 lata temu w W201 pompa niedawno zaczęła się "pocić", a teraz jest już wilgotna na dobre. Stara leży nie używana, więc pomyślałem żeby spróbować wymienić uszczelniacz i może ktoś coś wie w tym temacie.
Użytkownik mixx edytował ten post 08 stycznia 2018 - 01:00
#47
Napisano 08 stycznia 2018 - 09:30
Potrzebujesz uszczelniacz (cena za np. Corteco ok. 30zl, ta firma robi porządne wyroby gumowe), nowy pierścień segera (w ASO około 5zl, stary się prawie na pewno zniszczy przy zdejmowaniu) i małe szczypce aby go założyć. Reszta to standardowe narzędzia.
Edit: co ja piszę, jeszcze duży oring trzeba też wymienić przy rozpolowieniu pompy.
Edit: co ja piszę, jeszcze duży oring trzeba też wymienić przy rozpolowieniu pompy.
Użytkownik T34 edytował ten post 08 stycznia 2018 - 09:31
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Dobór pompy wspomagania Mercedes e124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mariuszg3883 |
|
||
[w201/w124] Naprawa/wymiana pompy wspomagania. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Dżejo1987 |
|
|
|
[W140] Czy można odłaczyć pompę powietrza dodatkowego ?? |
Mercedes S, CL i SEC | rogra |
|
|
|
[w201] 2.0E '89 brak wspomagania kierownicy (nieregularnie) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lukasz1990Orange |
|
||
[w126] Po wymianie filtra i oleju brak wspomagania |
Mercedes S, CL i SEC | oress |
|