Skocz do zawartości




- - - - -

wskaźnik poziomu paliwa


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   JarekBart


  • Postów: 29
  • Na forum od: 16 cze 2009
  • Miejscowość: Ząbkowice Śląskie / Dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2011 - 21:59

Witam

Problem dotyczy wskaźnika paliwa, problem załączony jest na moim filmie:



Samochód jest zapalony, chodzi na biegu jałowym i wskazówka skacze, pokazując różne odczyty poziomu paliwa. Podczas jazdy jest identycznie. Często bywa tak, że pokazuje różne odczyty, później energicznie wskoczy na normalną pozycje i jakiś czas jest dobrze, ale tylko chwilowo... Później znów jest wariacja. Proszę o poradę, co z tym można zrobić???



#2 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 27 czerwca 2011 - 22:15

jest to problem z masą. prawdopodobnie masz jakiś zimny lut we wskaźniku

#3 Offline   mgr3136


  • Postów: 13
  • Na forum od: 23 lip 2010
  • Drugi Mercedes:w124 3.0D
  • Trzeci Mercedes:w201 190 2.5D

Napisano 28 czerwca 2011 - 19:10

lub nie "styka" wielopinowa okragla kosta do zegarow ja tak mialem

#4 Offline   badylski


  • Postów: 31
  • Na forum od: 17 paź 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2013 - 17:42

witam, podłącze się ponieważ mam również problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa - u mnie problem polega na tym że stan 0 jest na pierwszej kresce - pomiędzy R i 1/2.

co z takim problemem zrobić? Na tą chwilę przyzwycziłem się i jak schodzi poniżej 1/2 dolewam ale tak być przecież nie może :)

Pozdrawiam

#5 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2013 - 20:47

Czy zaświeciła Ci się kiedykolwiek rezerwa (jest ona niezależna od wskazówki)? Jeśli nie, to na 200% masz zaszlamiony zbiornik. Ho, ho! 1985 rocznik... najwyższy czas żeby tam zajrzeć :) . Się zacytuję z innego tematu:

Cytat

W zbiorniku jest czujnik - zwykły pływak w tubie. Porusza się po pręcie z drutu, oraz dwoma ślizgaczami po dwóch cieniutkich drucikach. Jeden z nich jest drutem oporowym. Na dole tuby jest jeszcze styk od rezerwy. Przez szlam, bardzo często pływak nigdy do niego nie dochodzi, a czasem w ogóle nie schodzi poniżej np. 1/4 zbiornika. Trochę to zdradliwe.
Pływak można wyjąć i wyczyścić. Jest na górze zbiornika (zbiornik w bagażniku, "za oparciem kanapy"). Trochę przeraża wielkość nakrętki, ale ona jest lekko dociągnięta (jednak potrzeba jakiejś żabki aby ją objąć). Mając pływak w ręku, trzeba zdjąć tubę - trzeba odkręcić nietypową nakrętkę na spodzie za pomocą rozciętego płaskiego śrubokręta (można sobie zmodyfikować jakiś stary - naciąć piłką albo dremelem aby były widełki). Ściągasz bardzo delikatnie tubę i czyścisz wszystko za bardzo nie dotykając, wydmuchując syf jakąś najtańszą odmianą WD-40, typu WS-50. Ja miałem tak, że styk rezerwy się odłamał - te bakterie żyją ponoć na styku ropy z wodą. A jak jest woda, to i korozja. Z dwóch czujników udało mi się sklecić jeden dobry.


#6 Offline   badylski


  • Postów: 31
  • Na forum od: 17 paź 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 kwietnia 2013 - 22:53

dziękuję bardzo :) sprawdze to w któryś ciepły słoneczny dzień :) nie mniej po objawach to będzie na 99% to :)

Pozdro!

#7 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 kwietnia 2013 - 05:08

Nom, z objawów to je to. Ewentualnie, da się sam wskaźnik przeregulować, jeśli jednak rezerwa działa. Ale nie mam pojęcia czy aż o taki zakres, więc nie ma co od tego zaczynać.

#8 Offline   badylski


  • Postów: 31
  • Na forum od: 17 paź 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2013 - 20:01

Więc tak, wykręciłem ze zbiornika pływak wraz z całą tubą otworzyłem, przeczyściłem i faktycznie na samym dole znajdowało się trochę tego szlamu. Po ponownym zamieszczeniu na miejscu pływaka niestety wskaźnik paliwa dalej pokazuje o 1/4 za dużo ale obawiam się że zbiornik jest do wymiany... Od 1985 roku zapewne nikt tam nie zaglądał i trochę tego szlamu się tam nazbierało :P

Pozdrawiam

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2013 - 20:07

Równie dobrze ktoś mógł grzebać przy zegarach. Tam jest potencjometr do regulacji wskazań poziomu paliwa, aczkolwiek nigdy nim nie kręciłem i nie wiem, jak wpływa na wskazania.

#10 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2013 - 20:37

Po tylu latach to ja bym już zbytniej wiary w potencjometr nie pokładał.








Podobne tematy Zwiń