Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W140] Porady przed kupnem


108 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   play3136


  • Postów: 63
  • Na forum od: 15 wrz 2011
  • Miejscowość: WROCŁAW
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 S420 97'
  • Trzeci Mercedes:w210 2.2 cdi 2,7cdi
  • Inne auto:clk w208 2,0 w124 2,5D,3.0D.

Napisano 06 grudzień 2013 - 18:22

tak wiec jest w140 s420 12,1997r , czekamy na polskie tablice ale już pierwsze trasy/testy były miasto kick-down autostrada 245km/h 25l/100km Pb, trasa 1000km tempomat 140km/h średnio 12l/100km będzie gaz i testy to napisze wiecej

#22 Offline   play3136


  • Postów: 63
  • Na forum od: 15 wrz 2011
  • Miejscowość: WROCŁAW
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 S420 97'
  • Trzeci Mercedes:w210 2.2 cdi 2,7cdi
  • Inne auto:clk w208 2,0 w124 2,5D,3.0D.

Napisano 18 grudzień 2013 - 11:38

jest gazownia stag dwa reduktory + wtryski hana wszystko chodzi bez zarzutu , na razie dwa testy: jeden 30/100 drugi 35/100LPG , wiec jak ktoś pisze że s500 pali max 19l to świadczy tylko wyłącznie o tym jakie jest "jego" max jeżdżenie ,a nie max silnika pozdrawiam:)

#23 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 18 grudzień 2013 - 17:41

Jak katujesz W201 2.0d to też Ci spali 12 litrów a nie 6 jak wszyscy piszą ;)


Wszystko zależy od ciężaru nogi kierowcy, jeśli ty nie potrafisz jeździć bardziej ekonomicznie to musisz płacić więcej za paliwo ;)

#24 Offline   m00n


  • Postów: 1411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 18 grudzień 2013 - 19:41

ja sie tez zastanawiam jaki jest sens zakaldania lpg do 4.2 zeby palil 35l/100 ?

#25 Offline   Dziąbek


  • Postów: 102
  • Na forum od: 27 sty 2010
  • Miejscowość: Elbląg
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3.2 SE + LPG
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0D

Napisano 18 grudzień 2013 - 19:49

Dobre pytanie. Nieźle musi to być wszystko upchane, przy V8 jedna wielka plątanina przewodów elektrycznych i gazowych.

#26 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 18 grudzień 2013 - 19:53

Wyświetl postUżytkownik Dziąbek dnia 18 grudzień 2013 - 19:49 napisał

Dobre pytanie. Nieźle musi to być wszystko upchane, przy V8 jedna wielka plątanina przewodów elektrycznych i gazowych.

Powiem Ci, że gdyby nie reduktory na podłużnicach, to laik by u mnie nie poznał, że mam gaz.

#27 Offline   play3136


  • Postów: 63
  • Na forum od: 15 wrz 2011
  • Miejscowość: WROCŁAW
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 S420 97'
  • Trzeci Mercedes:w210 2.2 cdi 2,7cdi
  • Inne auto:clk w208 2,0 w124 2,5D,3.0D.

Napisano 19 grudzień 2013 - 00:13

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 18 grudzień 2013 - 19:41 napisał

ja sie tez zastanawiam jaki jest sens zakaldania lpg do 4.2 zeby palil 35l/100 ?
jaki sens? 35lpg*2,7=94,5zł/100 30Pb*5,1=153zł/100 153-94,5=58,5zł to ponad 50% więcej (dokładnie 61,9%wiecej) już wiesz jaki sens m00n?

#28 Offline   play3136


  • Postów: 63
  • Na forum od: 15 wrz 2011
  • Miejscowość: WROCŁAW
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 S420 97'
  • Trzeci Mercedes:w210 2.2 cdi 2,7cdi
  • Inne auto:clk w208 2,0 w124 2,5D,3.0D.

Napisano 19 grudzień 2013 - 00:15

Wyświetl postUżytkownik lutek66 dnia 18 grudzień 2013 - 19:53 napisał

Powiem Ci, że gdyby nie reduktory na podłużnicach, to laik by u mnie nie poznał, że mam gaz.
dokładnie tak jak napisał kolega lutek66 tylko reduktory widać, będę miał czas to zamieszczę link do zdjęć

#29 Offline   m00n


  • Postów: 1411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 19 grudzień 2013 - 07:19

play3136, Nie zrozumiales mnie. To sa kosmiczne ilosci lpg jak na ten silnik masz cos spaprane albo w osprzecie silnika typu przeplywka/sonda itp. albo masz zle wyregulowany gaz. Mam ten sam silniki tylko 5.0 i jak jeszcze mial lpg to palil 25l gazu w miescie i 18l gazu w trasie a instalka byla 8 letnie elpigaz na jednym reduktorze i wtryskach valtekach niebieskich wies instalka klasy smietnik, a nie jezdze wolno ani w trasie ani w miescie. Teraz mam tylko benzyne ik w trasie pali 12-14l (wiadomo jak sie jedzie 200 to 18-20:P) a w miescie 20-25 z czego 20 to spokojna jazda i czasem mocne przyspieszanie a 25 to przy zabawie pedalem gazu non stop. Dlatego twierdze ze jak mi spali w trasie nawet te 14*5.3 = 74 zł a w miescie 25.*5.3 = 132, to przy twoim spalaniu lpg sie nie oplaca.

#30 Offline   play3136


  • Postów: 63
  • Na forum od: 15 wrz 2011
  • Miejscowość: WROCŁAW
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 S420 97'
  • Trzeci Mercedes:w210 2.2 cdi 2,7cdi
  • Inne auto:clk w208 2,0 w124 2,5D,3.0D.

Napisano 19 grudzień 2013 - 11:25

Kolego m00n morze i masz racje że nie jest wszystko jak w zegarku, na razie mam za krótko to auto i ograniczenia finansowe w związku z zakupem auta, ale naprawdę uwierz mi na słowo że osiągam maksymalne spalanie każdego auta(np. w124 2,5turbo D 14-15l/100) i nie znam drugiej osoby która by jeździła tak jak ja, naprawdę lubię zapie..... :D więc dla mnie prawdziwym testem byłoby zatankowanie do pełna przejechanie 100km w mieście non stop na kick down i skrzyni na S i ponowne tankowanie, jeżeli po pełnej diagnostyce i wymianie świec itp. osiągnę spalanie do 25l/100 LPG osobiście Ci przywiozę flaszkę :D (aczkolwiek 25/100 to osiągnąłem na Pb i to wcale nie na ciągłym "bucie") Pozdrawiam , będę informował na bieżąco :)

#31 Offline   m00n


  • Postów: 1411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 19 grudzień 2013 - 12:33

ok :D w kazdym razie zerknij tam sobie bo takie spalanie jest realne opczywiscie na tym silniku ale wydaje mi sie nie schodzac zbytnio zdynamika jazdy mozna odiagnac nizsze spalanie, z drugiej strony wiem jak bardzo korci wciskanie gazu przy tym silniku :) Powodzenia w kazdym razie :)

#32 Offline   inter32


  • Postów: 359
  • Na forum od: 21 wrz 2010
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes 400 SE + LPG
  • Inne auto:Audi a8 4.2 ABZ i Audi 80 JN

Napisano 19 grudzień 2013 - 16:36

z takim podejsciem do tematu to kupno MB było błedem było kupić impreze sti i ja katować lub inny sportowy samochód, wiem powiesz że wygodna

Użytkownik inter32 edytował ten post 19 grudzień 2013 - 16:36


#33 Offline   play3136


  • Postów: 63
  • Na forum od: 15 wrz 2011
  • Miejscowość: WROCŁAW
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 S420 97'
  • Trzeci Mercedes:w210 2.2 cdi 2,7cdi
  • Inne auto:clk w208 2,0 w124 2,5D,3.0D.

Napisano 19 grudzień 2013 - 17:08

Jest to mój piąty mercedes a siódmy w użytkowaniu i na pewno nie ostatni, wykorzystywanie możliwości samochodu nie nazwałbym katowaniem, przelatałem w ten sposób 500 000 km mecenasami i żaden z nich nigdy mnie nie zawiódł (oczywiście przy odpowiednim serwisie), ja jestem zdania że auto jest dla ludzi, a nie ludzie dla auta, a zawieszenie i hamulce są po to żeby je wymieniać (choć wytrzymałość, trwałość i odporność na np. drifty jest niesamowita tak naprawdę jak wymieniłem raz to już miałem wieczny spokój, oczywiście części z wyższej półki) Mnie tylko dziwi po co ludziom np. S600 które jedzie lewym pasem 50km/h a na trasie nie przekracza 90km/h i wszystko było by dobrze gdyby nie to że np. blokują mi drogę...:P

#34 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 19 grudzień 2013 - 21:49

HEH, temat jest "porady przed kupnem" a gadacie o spalaniu driftowaniu (dla niektórych) prawie 2 tonową bestią i słuszności gazu w eSce :hmm: :mrgreen:

:D

:E

#35 Offline   Kubasz


  • Postów: 596
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55

Napisano 20 grudzień 2013 - 08:31

ja lubię jechać moją V12 50km/h lewym pasem i spalać przy tym 20/100km :P

Mercedesy są tak zbudowane żeby godnie znosić "katowanie" i nie poddają się łatwo. Ja się zawsze cackam ze swoją W140, czekam aż się chwilę rozgrzeje zanim ruszę do akcji (mowa w dalszym ciągu o samochodzie) ale jak widzę na YT jak Amon Oliver jeździ W140 to wiem że to jest zbędne.

#36 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 20 grudzień 2013 - 13:38

Wyświetl postUżytkownik play3136 dnia 19 grudzień 2013 - 11:25 napisał

skrzyni na S
Nie odbieraj tego jako przytyk, czy szukanie dziury w całym ale to, że skrzynia jest S nie oznacza nic innego jak to, że jest w trybie STANDARD (to nie jest tryb SPORT). Drugi tryb to WINTER, do jazdy w trudniejszych warunkach atmosferycznych spowodowanych zimową porą roku. Objawia się to ruszaniem z wyższego biegu i wzmożoną leniwością skrzyni.

Wyświetl postUżytkownik inter32 dnia 19 grudzień 2013 - 16:36 napisał

z takim podejsciem do tematu to kupno MB było błedem było kupić impreze sti i ja katować lub inny sportowy samochód

To nie jest błędne rozumowanie. Sti to głośna taczka i jechanie tym w trasę to katorga. Twarde zawieszenie i głośno w środku.

Użytkownik pheonix edytował ten post 20 grudzień 2013 - 13:38


#37 Offline   play3136


  • Postów: 63
  • Na forum od: 15 wrz 2011
  • Miejscowość: WROCŁAW
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 S420 97'
  • Trzeci Mercedes:w210 2.2 cdi 2,7cdi
  • Inne auto:clk w208 2,0 w124 2,5D,3.0D.

Napisano 22 grudzień 2013 - 22:46

dokładnie mi oto chodziło skrzynia na S "inna charakterystyka skrzyni" inaczej zmienia biegi , ciagnie dłużej na biegach itp nie nadrzuca biegu wyrzej tak jak na W:)

#38 Offline   Bordino


  • Postów: 214
  • Na forum od: 30 wrz 2013
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes 500E
  • Trzeci Mercedes:i piąty też byłby 500E

Napisano 27 grudzień 2013 - 20:25

Skrzynia w ustawieniu na "S" to nie sport tylko zima :grinhihi:

#39 Offline   Depsu95


  • Postów: 1507
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 27 grudzień 2013 - 20:39

zima to E, a S to standard S rusza z 1, a E rusza z 2

#40 Offline   m104


  • Postów: 4295
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudzień 2013 - 20:53

Przy skrzyni 722.3/4/5 jest przełącznik S/E. E - Economy, S - Standard.
Przy skrzyni 722.6 przełacznik W/S. W - winter, S - standard.

W ramach ciekawostki dodam, iż skrzynia 722.6 posiada niejako dwa biegi wsteczne - przełożenie -3.16 lub -3.10 (zależne od typu skrzyni) w trybie pracy Standard, oraz -1.90 lub -1.93 w trybie Winter
Dołączona grafika

A teraz
Proszę trzymać się głównego wątku.