Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

Narzędzia, elektronarzędzia, wyposażenie warsztatu.



132 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lipiec 2012 - 22:51

Podbiję trochę temat: od listopada ubiegłego roku używam spawarki DEDRA DESi 201 model 2011
przykład http://narzedzia-spa...625834102/10858
i powiem że zabawka jest świetna!!!
Spawałem żeliwo, stale wysoko i niskowęglowe, centymetrowe sztaby żelaztwa i koronkowe konstrukcje z blaszek 1mm na 30A.
Funkcje Hot start (nie trzeba tłuc 10 razy elektrodą aż załapie a w końcu itak błyśnie wtedy kiedy niemasz maski-kto spawał ten wie ;) )
i Anti stick (jeśli elektroda już się sklei a przy dziadowskiej jakości elektrodach nie jest to takie rzadkie, spawarka wyłączy prąd) bardzo przydatne.
Gdyby porównać spawanie tą do spawania zwykłą transformatorówką to musiało by to być coś w stylu
jeżdżenie :star: a hmm :hmm: ... chodzenie pieszo :grinhihi: .
W zeszłym roku w castoramie kosztowała 667pln.

Kolejnym gadżetem jest młot udarowy (no młotek :E ) DEXTER z Lerła
http://www.leroymerl...39384,l166.html
O kuciu ciężkich betonów typu B15-B20 zapomnijmy-nie ta liga, natomiast przeszkody typu mur z pustaków czy cegieł rozpirza aż miło :ok:
Jak na chinola firmowanego przez francuzów opychanego po 279pln za szt działa całkiem dobrze, tylko tekst z instrukcji żeby co 6 roboczogodzin uzupełnić smar w przekładni między bajki należy włożyć bo po 6ciu godzinach raczej zbliżamy się do puszki smaru ;)

Użytkownik Lord Zekanda edytował ten post 08 lipiec 2012 - 22:54


#42 Offline   w0jta5


  • Postów: 4892
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 styczeń 2015 - 14:42

Odgrzewam temat

Miał ktoś styczność z yato YT-3879?
http://www.ceneo.pl/3675957

W Castoramie są teraz po 264 zł. Zestaw ma być używany okazjonalnie do grzebania przy aucie itp. W tej cenie chyba nic ciekawsze nie wyrwie się - co sądzicie?

#43 Offline   inter32


  • Postów: 359
  • Na forum od: 21 wrz 2010
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes 400 SE + LPG
  • Inne auto:Audi a8 4.2 ABZ i Audi 80 JN

Napisano 08 styczeń 2015 - 16:07

podobno amatorskie klucze, sam też myślę nad jakąś walizką i też brałem tą firmę pod uwagę

#44 Offline   m104


  • Postów: 4405
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 styczeń 2015 - 17:22

Działałem na takim zestawie i nie rozwaliłem go ;) Wada jest taka, że te rękojeści na grzechotkach zaraz się robią bardzo brudne i nie sposób ich doczyścić. Wolę czarne narzędzia.

Co do zestawu - polecam dołożyć i kupić coś takiego:

http://allegro.pl/co...4925838584.html

Ma zestaw nasadek na 3/8 cala, które bywają bardzo przydatne.

Od siebie polecę też to:

http://allegro.pl/gr...4886390066.html

#45 Offline   markslew


  • Postów: 2342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 08 styczeń 2015 - 18:11

Te zestawy mają taką wadę że zawsze czegoś brakuje.

Ale to YATO co pokazałeś oglądałem w Castoramie, i wyglądało solidnie.

#46 Offline   m104


  • Postów: 4405
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 styczeń 2015 - 18:35

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 08 styczeń 2015 - 18:11 napisał

Te zestawy mają taką wadę że zawsze czegoś brakuje.

Ilość brakujących elementów zwiększa się proporcjonalnie do wieku zestawu :grinhihi:

#47 Offline   markslew


  • Postów: 2342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 08 styczeń 2015 - 20:49

Że tak spytam, a gdzie klucze płaskie, oczkowe itp.

Ja mam skrzynię z 30 Kg narzędzi i zawsze czegoś zabraknie, a co dopiero w takim małym.

#48 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 styczeń 2015 - 21:38

Narzędzia Yato miałem w łapkach, pozytywne wrażenia.
Sam mam w swoim "parku maszynowym" jakieś Yatowe nasadki czy przedłużki.
Ogólnie spoko.

Jakiś czas temu ( liczony raczej w latach ), w podobnej cenie, kupiłem sobie zestaw Stanleya ( chromowo-wanadowego ), i szczerze napiszę, że zestaw znacznie bogatszy - dużo mniej "bitów", więcej nasadek.
Spodziewałem się, że nie będzie tak panzer ( w końcu Stanley... ) ale jestem bardzo pozytywnie zaskoczony! Wszystkie nasadki całe do dziś i nawet nie "przekręciłem" żadnej grzechotki!

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 08 styczeń 2015 - 20:49 napisał

Że tak spytam, a gdzie klucze płaskie, oczkowe itp.
To się zawsze kupuje oddzielnie, wybierając twarde stopy i oczka wedle własnych upodobań.
Podstawowy zestaw mocnych oczek to prawie połowa kwoty za tą walizeczkę, niestety.

#49 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 styczeń 2015 - 22:52

Kręciłem narzędziami YATO i COVALa głowicę w M102, kręciłem nakrętki półosi,
rozkręciłem dwie 201ki z czego jedną skręciłem z powrotem z tych dwóch i sobie chwalę
dobre narzędzia za rozsądną cenę,
znajomy ma komplet który pokazał w0jta5, i też nie narzeka :ok:

#50 Offline   w0jta5


  • Postów: 4892
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 styczeń 2015 - 23:38

Mam znajomych co grzebią w autach i nie tylko dużo więcej i mają Yato 1268 - czyli zestaw mniejszy od mojego o Torxy i jeszcze nic się nie wysypało, no może poza giętką przedłużką (przedłużka cardana). Fakt że się brudzą. Myślę, że w garażu dadzą radę.

Przedłużana grzechotka to naprawdę dobry gadżet! Znajomy ma od NEO i daje to radę - nie trzeba szukać przedłużki :)

A płaskie/oczkowe trzeba osobno nabyć, wg mnie w zestawie bez sensu - lepiej w walizce mneć wszystkie możliwe nasadki i bity, niż mały pakiet płaskich/oczkowych.

Dołączona grafika

#51 Offline   inter32


  • Postów: 359
  • Na forum od: 21 wrz 2010
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes 400 SE + LPG
  • Inne auto:Audi a8 4.2 ABZ i Audi 80 JN

Napisano 30 styczeń 2015 - 19:10

Ze dwa dni temu kupiłem w Legionowie u pani ten klucz na próbę, wygląda nieźle, cena też niezła ;) http://swiatnarzedzi...SATA-43203/5096 , bardzo duży wybór w tym sklepie

#52 Offline   Kalas


  • Postów: 14
  • Na forum od: 30 mar 2015
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopad 2015 - 20:57

Nie wiem czy dobry dział więc w razie czego proszę o przeniesienie....
Chcę kupić kompresor z przeznaczeniem do narzędzi pneumatycznych, od czasu do czasu jakiegoś malowania i piaskowania, konserwacji mojej gwiazdy.
Ze względu na to że mam mały garaż w grę wchodzi kompresor 50l na 230v.
Może ktoś ma jakieś doświadczenia? Sprzęt jakiego szukam nie musi być nowy, ważne żeby dawał na tyle dużo powietrza żebym spokojnie mógł robić wszystko to co napisałem, oczywiście nie jednocześnie :)

#53 Offline   StempeL


  • Postów: 237
  • Na forum od: 19 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopad 2015 - 21:14

Najlepiej jakiś dwutłokowy, szybko dobija powietrze i spokojnie zasili pistolet do lakieru czy klucz udarowy, ile powietrza potrzebuje piaskarka - nie wiem. O szlifierce oscylacyjnej możesz zapomnieć na takiej małej butli, nie nadąży nabijać powietrza. Słyszałem, że kompresory firmy Maktek całkiem nieźle dmuchają.

#54 Offline   carl00s


  • Postów: 1893
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopad 2015 - 21:21

50 litrów do malowania, piaskowania to utopia, no chyba że trafisz coś z pompą rzędu 700l/min, ale wątpię, żeby ktoś to montował na tak małej bańce. Do malowania i piaskowania to minimum 100 litrów i to z naprawdę dobrą pompą, żebyś nie musiał za często robić przerw w pracy.
Maktek, Bass, Kupczyk itp. podobne konstrukcje, czyli 2 tłoki rzędem lub "V" - spoko do amatorki. Jeśli coś ambitniejszego, to Atmos, Airpress, Watler, Metabo.

Nie bierz używanej sprężarki. Taki sprzęt sprzedaje się tylko i wyłącznie jak już się do niczego innego jak remont nie nadaje.

#55 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 25 listopad 2015 - 08:42

Remont to wymiana pierścieni i zaworków. Koszt 200-300zł.
100litrów na malowanie? Czego? Zderzaka...to wystarczy....piaskowanie??Mam 50l i nawet nie próbowałem bo pewnie bym się rozczarował.... O pneumatyce zapomnij....Tam potrzeba od 200 w gorę + wydajność kompresora. Z 50 nawet nie podchodź do zakupu klucza pneumatycznego, ponieważ pół zbiornika pójdzie w przewód - chyba zdajesz sobie sprawę, że minimalny przekrój wewnętrzny do 10mm.
Pięćdziesiątka to jest dobra do aerografu albo przedmuchiwania kurzu, no można pompować jeszcze koła....

#56 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopad 2015 - 09:27

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 25 listopad 2015 - 08:42 napisał

100litrów na malowanie? Czego? Zderzaka...to wystarczy...

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 25 listopad 2015 - 08:42 napisał

Pięćdziesiątka to jest dobra do aerografu albo przedmuchiwania kurzu, no można pompować jeszcze koła...
Próbowałem pomalować jedną sztachetę od płotu setką, ale było tylko "pffff" i komunikat na pistolecie, że wymaga większej przepustowości.
A jak podłączyłem kompresor do koła, to ciśnienie z opony wepchnęło powietrze z powrotem do kompresora.
Kurz tak, ale nie za dużo - tak do warstwy ok. 2 mm.
Ogólnie, jeśli chcesz mieć kompresor do czegokolwiek innego niż do stania w garażu, to powinien być w układzie V8, ze zbiornikiem 500 litrów i przepustowością 2400 l/min.
Średnica węży - minimalna - żeby użyć klucza pneumatycznego to 72 mm.
Tak głosi Pismo.

#57 Offline   w0jta5


  • Postów: 4892
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopad 2015 - 09:48

wojtek81, jeżeli chcesz pomóc, to pisz w jasny i przejrzysty sposób.
Natomiast jeżeli chcesz uskuteczniać uszczypliwości, to rób to poprzez PW lub...w inny niewidoczny sposób.

#58 Gość_mercedres92_


  • Na forum od: --

Napisano 25 listopad 2015 - 10:00

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 25 listopad 2015 - 09:27 napisał

Średnica węży - minimalna - żeby użyć klucza pneumatycznego to 72 mm.
7,2 mm chyba??? 72 to już 3/4 rynny :P

#59 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 25 listopad 2015 - 10:02

Tak głosi pismo..:D
Malowałem zderzak 50l i pistoletem 1,25 czy 1,5 i...nie sprężarka nie wyrabiała.....więc szanowny Wojtku skoro Ty "tytrosz" płot i to Ci wystarcza, to nie bierz swoją miarką innych.
A gdybyś troszkę poczytał o narzędziach pneumatycznych, tylko troszkę, to byś także wiedział, że przewody 8mm się nie nadają.
Kompresor V8?? Jak najbardziej :D Widziałeś taki??

#60 Offline   w0jta5


  • Postów: 4892
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopad 2015 - 10:17

Panowie, zachowajcie powagę i nie sprowadzajcie kolejnego tematu na dno.
Dziękuję.