Skocz do zawartości




Narzędzia, elektronarzędzia, wyposażenie warsztatu.



132 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   inter32


  • Postów: 359
  • Na forum od: 21 wrz 2010
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes 400 SE + LPG
  • Inne auto:Audi a8 4.2 ABZ i Audi 80 JN

Napisano 30 stycznia 2015 - 19:10

Ze dwa dni temu kupiłem w Legionowie u pani ten klucz na próbę, wygląda nieźle, cena też niezła ;) http://swiatnarzedzi...SATA-43203/5096 , bardzo duży wybór w tym sklepie



#52 Offline   Kalas


  • Postów: 14
  • Na forum od: 30 mar 2015
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2015 - 20:57

Nie wiem czy dobry dział więc w razie czego proszę o przeniesienie....
Chcę kupić kompresor z przeznaczeniem do narzędzi pneumatycznych, od czasu do czasu jakiegoś malowania i piaskowania, konserwacji mojej gwiazdy.
Ze względu na to że mam mały garaż w grę wchodzi kompresor 50l na 230v.
Może ktoś ma jakieś doświadczenia? Sprzęt jakiego szukam nie musi być nowy, ważne żeby dawał na tyle dużo powietrza żebym spokojnie mógł robić wszystko to co napisałem, oczywiście nie jednocześnie :)

#53 Offline   StempeL


  • Postów: 237
  • Na forum od: 19 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2015 - 21:14

Najlepiej jakiś dwutłokowy, szybko dobija powietrze i spokojnie zasili pistolet do lakieru czy klucz udarowy, ile powietrza potrzebuje piaskarka - nie wiem. O szlifierce oscylacyjnej możesz zapomnieć na takiej małej butli, nie nadąży nabijać powietrza. Słyszałem, że kompresory firmy Maktek całkiem nieźle dmuchają.

#54 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2015 - 21:21

50 litrów do malowania, piaskowania to utopia, no chyba że trafisz coś z pompą rzędu 700l/min, ale wątpię, żeby ktoś to montował na tak małej bańce. Do malowania i piaskowania to minimum 100 litrów i to z naprawdę dobrą pompą, żebyś nie musiał za często robić przerw w pracy.
Maktek, Bass, Kupczyk itp. podobne konstrukcje, czyli 2 tłoki rzędem lub "V" - spoko do amatorki. Jeśli coś ambitniejszego, to Atmos, Airpress, Watler, Metabo.

Nie bierz używanej sprężarki. Taki sprzęt sprzedaje się tylko i wyłącznie jak już się do niczego innego jak remont nie nadaje.

#55 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 25 listopada 2015 - 08:42

Remont to wymiana pierścieni i zaworków. Koszt 200-300zł.
100litrów na malowanie? Czego? Zderzaka...to wystarczy....piaskowanie??Mam 50l i nawet nie próbowałem bo pewnie bym się rozczarował.... O pneumatyce zapomnij....Tam potrzeba od 200 w gorę + wydajność kompresora. Z 50 nawet nie podchodź do zakupu klucza pneumatycznego, ponieważ pół zbiornika pójdzie w przewód - chyba zdajesz sobie sprawę, że minimalny przekrój wewnętrzny do 10mm.
Pięćdziesiątka to jest dobra do aerografu albo przedmuchiwania kurzu, no można pompować jeszcze koła....

#56 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopada 2015 - 09:27

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 25 listopada 2015 - 08:42 napisał

100litrów na malowanie? Czego? Zderzaka...to wystarczy...

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 25 listopada 2015 - 08:42 napisał

Pięćdziesiątka to jest dobra do aerografu albo przedmuchiwania kurzu, no można pompować jeszcze koła...
Próbowałem pomalować jedną sztachetę od płotu setką, ale było tylko "pffff" i komunikat na pistolecie, że wymaga większej przepustowości.
A jak podłączyłem kompresor do koła, to ciśnienie z opony wepchnęło powietrze z powrotem do kompresora.
Kurz tak, ale nie za dużo - tak do warstwy ok. 2 mm.
Ogólnie, jeśli chcesz mieć kompresor do czegokolwiek innego niż do stania w garażu, to powinien być w układzie V8, ze zbiornikiem 500 litrów i przepustowością 2400 l/min.
Średnica węży - minimalna - żeby użyć klucza pneumatycznego to 72 mm.
Tak głosi Pismo.

#57 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopada 2015 - 09:48

wojtek81, jeżeli chcesz pomóc, to pisz w jasny i przejrzysty sposób.
Natomiast jeżeli chcesz uskuteczniać uszczypliwości, to rób to poprzez PW lub...w inny niewidoczny sposób.

#58 Gość_mercedres92_


  • Na forum od: --

Napisano 25 listopada 2015 - 10:00

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 25 listopada 2015 - 09:27 napisał

Średnica węży - minimalna - żeby użyć klucza pneumatycznego to 72 mm.
7,2 mm chyba??? 72 to już 3/4 rynny :P

#59 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 25 listopada 2015 - 10:02

Tak głosi pismo..:D
Malowałem zderzak 50l i pistoletem 1,25 czy 1,5 i...nie sprężarka nie wyrabiała.....więc szanowny Wojtku skoro Ty "tytrosz" płot i to Ci wystarcza, to nie bierz swoją miarką innych.
A gdybyś troszkę poczytał o narzędziach pneumatycznych, tylko troszkę, to byś także wiedział, że przewody 8mm się nie nadają.
Kompresor V8?? Jak najbardziej :D Widziałeś taki??

#60 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopada 2015 - 10:17

Panowie, zachowajcie powagę i nie sprowadzajcie kolejnego tematu na dno.
Dziękuję.









Podobne tematy Zwiń