Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Centralny zamek - usterka



51 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   S124


  • Postów: 70
  • Na forum od: 06 gru 2014
  • Miejscowość: Głowno
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:6 Trabantów

Napisano 17 lutego 2016 - 23:02

Wyświetl postUżytkownik Czarek_88 dnia 17 lutego 2016 - 21:50 napisał

W kombi pompka jest przy prawym tylnym nadkolu w bagażniku razem ze sterownikiem?

Jest pod kanapą po prawej stronie. W kombi jest o tyle kłopotliwe że trzeba zdemontować/uchylić dywan żeby się dobrać do pompki i modułów tam umieszczonych



#22 Offline   Czarek_88


  • Postów: 77
  • Na forum od: 26 sie 2009
  • Miejscowość: Gostynin
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2016 - 22:53

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 17 lutego 2016 - 22:18 napisał

Skoro auto zamyka się z pilota to wersja ze sprawdzaniem zasilania odpada. Przy wadliwym zasilaniu nie zamykałoby się i nie otwierało.

Dziś dostałem się do pompki
Co zastałem : Z pompki odchodzą 2 przewody ciśnieniowe w strone bagażnika sa sprawne, oraz 4 w stronę przedniej części wozu też są całe - przejrzałem je aż do fotela pasażera dalej się nie dało dywanika poderwać bo trzeba było by wymontowywać siodło. Wyjście kabli z pompki tzn kostka wygląda ok dalej przewody idą w izolacji tej "materiałowej" (nie wiem czy mam ją całą rozciąć i sprawdzać czy kable są całe?) jest też luźny przewód z kostką z 1 pinem ale to chyba do jakieś innej opcji której moje auto nie ma bo w pompce centralnego jest miejsce na taką kostke lecz nie pasuje akurat wycięcie do mojej.
Wody pod dywanikiem jako tako nie było kable znajdują się w plastiku było troche wilgotno pare skroplin ale woda nie stała.

Co jeszcze zauważyłem :
mam 2 piloty , na jeden z nich auto wogóle nie reaguje pomimo tego że podczerwień działa, co najlepsze przełącznik wewnętrzny centralnego zamka ten na konsoli przy biegach działa w obydwie strony ( nie zawsze ale w większości prób zamyka jak i otwiera auto z tego przycisku)
Więc teraz już nie rozumiem dlaczego z pilota ani z kluczyka nie mogę otworzyć całego auta
Co więcej podczas próby otworzenia z pilota lub kluczyka brak odgłosu włączającej się pompki, gdy zamykam jest OK
Co dalej szukać?

#23 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 20 lutego 2016 - 14:35

Wyświetl postUżytkownik Czarek_88 dnia 18 lutego 2016 - 22:53 napisał

Więc teraz już nie rozumiem dlaczego z pilota ani z kluczyka nie mogę otworzyć całego auta
W W124 E-klasowych kluczyk nie otwiera całego auta. To jest tylko opcja otwierania awaryjnego auta (w przypadku jak padnie centralny z pilota) Zadna z wkładek w drzwiach nie jest połączona elektrycznie z instalacja centralnego zamka tak wiec obracanie kluczem we wkładce centralnego nie uruchomi.

Użytkownik Gerri edytował ten post 20 lutego 2016 - 14:36


#24 Offline   Andrzej13


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 gru 2013
  • Miejscowość: Dzierżoniów
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3,2 + LPG 1992

Napisano 21 lutego 2016 - 02:35

Podepnę się bo mam zmontowany centralny, działa pięknie ale nie mam podłączonych kierunkow bo niewiem gdzie znajdę kabel od nich. Pomoże ktoś?

#25 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2016 - 10:30

Najprościej będzie chyba do włącznika awaryjnych.

#26 Offline   Czarek_88


  • Postów: 77
  • Na forum od: 26 sie 2009
  • Miejscowość: Gostynin
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2016 - 20:53

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 20 lutego 2016 - 14:35 napisał

W W124 E-klasowych kluczyk nie otwiera całego auta. To jest tylko opcja otwierania awaryjnego auta (w przypadku jak padnie centralny z pilota) Zadna z wkładek w drzwiach nie jest połączona elektrycznie z instalacja centralnego zamka tak wiec obracanie kluczem we wkładce centralnego nie uruchomi.

Z bagażnika też nie?
No ale co w takim razie z pilotem dlaczego nie otwiera z pilota jak z kluczyka nie powinien...

#27 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2016 - 09:38

Wyświetl postUżytkownik Andrzej13 dnia 21 lutego 2016 - 02:35 napisał

Podepnę się bo mam zmontowany centralny, działa pięknie ale nie mam podłączonych kierunkow bo niewiem gdzie znajdę kabel od nich.
Dokładany "na pilota"?
Fabryczny nie obsługuje kierunkowskazów.

Wyświetl postUżytkownik Piotrek123 dnia 21 lutego 2016 - 10:30 napisał

Najprościej będzie chyba do włącznika awaryjnych.
Po pierwsze nie wolno, a po drugie nie ma sensu, żeby jechał z kablami przez całe auto w tę i z powrotem, i jeszcze rozbierał całą konsolę, żeby dostać się do przycisku.
Lewa strona auta: idzie wiązka, w której znajdują się kable do wszystkich żarówek z tyłu.
Między innymi do kierunkowskazów.
Podanie napięcia na nie spowoduje zadziałanie całej strony ( tył, przód oraz kontrolka w liczniku ).
To i tylko to jest właściwą metodą.

A dlaczego nie wolno do przycisku awaryjnych?
Zewnętrzne sterowniki posiadają osobne wyjścia na strony separowane diodami. Gdyby zrobić to jednym kabelkiem do przycisku awaryjnych, jak radzisz koledze, to wtedy awaryjne zapalałyby się zawsze ilekroć chciałbyś komuś zakomunikować, że zamierzasz skręcić albo zmienić pas, a to nie najlepszy pomysł. To głupota.

#28 Offline   Andrzej13


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 gru 2013
  • Miejscowość: Dzierżoniów
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3,2 + LPG 1992

Napisano 22 lutego 2016 - 11:33

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 22 lutego 2016 - 09:38 napisał

Dokładany "na pilota"?
Fabryczny nie obsługuje kierunkowskazów.


Po pierwsze nie wolno, a po drugie nie ma sensu, żeby jechał z kablami przez całe auto w tę i z powrotem, i jeszcze rozbierał całą konsolę, żeby dostać się do przycisku.
Lewa strona auta: idzie wiązka, w której znajdują się kable do wszystkich żarówek z tyłu.
Między innymi do kierunkowskazów.
Podanie napięcia na nie spowoduje zadziałanie całej strony ( tył, przód oraz kontrolka w liczniku ).
To i tylko to jest właściwą metodą.

A dlaczego nie wolno do przycisku awaryjnych?
Zewnętrzne sterowniki posiadają osobne wyjścia na strony separowane diodami. Gdyby zrobić to jednym kabelkiem do przycisku awaryjnych, jak radzisz koledze, to wtedy awaryjne zapalałyby się zawsze ilekroć chciałbyś komuś zakomunikować, że zamierzasz skręcić albo zmienić pas, a to nie najlepszy pomysł. To głupota.
Będę koło auta to sprawdzę. Wiesz może jaki kolor kabelki jest od kierunków?

#29 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2016 - 11:53

Wyświetl postUżytkownik Andrzej13 dnia 22 lutego 2016 - 11:33 napisał

Wiesz może jaki kolor kabelki jest od kierunków?
Nie pamiętam, ale sprawdzisz to w trzy minuty: zdejmij tylną część lampy, prześledź drogę metalowej blaszki od żarówkowego plusa aż do pinu wtyczki, zdejmij wtyczkę i zobacz jaki kolor kabelka jest pod tym pinem. Coś mi się kojarzy, że zielono-czarny lub coś w ten deseń, ale serio nie pamiętam, a nie chcę głupot pisać... Kabelek od drugiej lampy sprawdzisz w analogiczny sposób, kolorystyka będzie zbliżona.
Jak masz miernik to możesz w sposób cywilizowany: sprawdzić który pin wtyczki "pulsuje" po włączeniu kierunkowskazu.
Jak masz czas to sprawdzisz na schemacie dostępnym w necie, chyba nawet tu w FAQ wiszą.

Oba te kable idą w wiązce z resztą kabli pod tylną kanapą, po lewej stronie - tam gdzie elektrozawór zagłówków.

#30 Offline   Czarek_88


  • Postów: 77
  • Na forum od: 26 sie 2009
  • Miejscowość: Gostynin
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2016 - 16:48

Wracając do głównego tematu czyli centralnego zamka ktoś wie dlaczego pilot -co za tym idzie centralka nie otwiera auta pomimo prawidłowego podanego sygnału i zielonego światełka na elementach odczytujących sygnał?








Podobne tematy Zwiń