Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Centralny zamek - usterka



51 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   inutile


  • Postów: 1 456
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2016 - 19:30

Na pewno dokładany alarm, który jak 99% dokładanych alarmów prędzej czy później się skaszanił.
Polecam wyprucie z auta wszelkich nieoryginalnych alarmów (sam miałem ich w aucie ze trzy), nic z nich już nie będzie.



#42 Offline   Padech


  • Postów: 16
  • Na forum od: 14 gru 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Alfa Romeo 916 Spider Lusso

Napisano 30 grudnia 2016 - 18:24

Podepnę się pod temat. nie działa centralny od strony kierowcy, co może być przyczyną? w drzwiach pasażera wszystko ładnie otwiera i zamyka.

#43 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 31 grudnia 2016 - 10:53

Jeżeli już kolego zadajesz pytanie, to mógłbyś je po napisaniu przeczytać, i zastanowić się, czy jest zrozumiałe.
Bo co to znaczy:

Wyświetl postUżytkownik Padech dnia 30 grudnia 2016 - 18:24 napisał

nie działa centralny od strony kierowcy

Czy chodzi o centralny fabryczny czy nieoryginalny?
Czy nie działa przy zamykaniu pilotem czy kluczykiem?
Jeżeli kluczykiem to mam rozumieć że wsadzasz kluczyk w drzwi kierowcy, obracasz, ale nie ma reakcji centralnego zamka w aucie? Czy może to znaczy, że obracasz kluczyk w drzwiach pasażera, i reaguje centralny w całym aucie oprócz drzwi kierowcy?
Czy przy zamykaniu czy przy otwieraniu?
Skąd mamy niby to wszystko wiedzieć?
Jak już nie wiesz jak zadać pytanie, to po prostu opisz co robisz i jaka jest reakcja auta. Np.: wsadzam kluczyk we wkładkę drzwi kierowcy, obracam żeby zamknąć auto, drzwi kierowcy się blokują, ale pozostałe już nie.
Muszą być jakiekolwiek detale żeby udzielić odpowiedzi.

#44 Offline   Padech


  • Postów: 16
  • Na forum od: 14 gru 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Alfa Romeo 916 Spider Lusso

Napisano 02 stycznia 2017 - 15:14

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 31 grudnia 2016 - 10:53 napisał

Jeżeli już kolego zadajesz pytanie, to mógłbyś je po napisaniu przeczytać, i zastanowić się, czy jest zrozumiałe.
Bo co to znaczy:

Czy chodzi o centralny fabryczny czy nieoryginalny?
Czy nie działa przy zamykaniu pilotem czy kluczykiem?
Jeżeli kluczykiem to mam rozumieć że wsadzasz kluczyk w drzwi kierowcy, obracasz, ale nie ma reakcji centralnego zamka w aucie? Czy może to znaczy, że obracasz kluczyk w drzwiach pasażera, i reaguje centralny w całym aucie oprócz drzwi kierowcy?
Czy przy zamykaniu czy przy otwieraniu?
Skąd mamy niby to wszystko wiedzieć?
Jak już nie wiesz jak zadać pytanie, to po prostu opisz co robisz i jaka jest reakcja auta. Np.: wsadzam kluczyk we wkładkę drzwi kierowcy, obracam żeby zamknąć auto, drzwi kierowcy się blokują, ale pozostałe już nie.
Muszą być jakiekolwiek detale żeby udzielić odpowiedzi.

słuszne uwagi. Już poprawiam wsadzam kluczyk w drzwi kierowcy, otwierają i zamykają się tylko drzwi kierowcy. Od strony pasażera otwiera i zamyka się całe auto - kluczykiem oczywiście (łącznie z drzwiami kierowcy) centralny fabryczny

#45 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 02 stycznia 2017 - 15:30

Podepnę się pod temat. U mnie centralny chodzi bez problemu, ale gdy otworzę auto (przekręcam kluczyk w drzwiach), to w bagażniku słychać syk powietrza przez jakieś ~20-30sek. Tak, jakby pompka cały czas chodziła.
Jeśli to ma jakiś związek, to nie mogę przekręcić kluczyka w zamku od bagażnika, ale centralny go normalnie otwiera.
Centralny fabryczny.

#46 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2017 - 16:03

Nieszczelność?

#47 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 02 stycznia 2017 - 16:43

Wyświetl postUżytkownik Padech dnia 02 stycznia 2017 - 15:14 napisał

słuszne uwagi. Już poprawiam
Jeżeli nie jest to już ta "E-klasa" (i wtedy jest pilot i centralny poprzez wkładki drzwi nie działa), to są dwie główne możliwości: albo uszkodzenie wejścia w pompce, albo uszkodzenie styków w siłowniku w drzwiach. Trzecia to uszkodzenie kabelków. I tu znowu są dwie możliwości: przełamane w gumowej harmonijce pomiędzy drzwiami i nadwoziem lub zgnite pod nogami pasażera tylnego siedzenia. Ale wtedy dywanik w tym miejscu jest mokry.
Tematów na forum o centralnym i jego usterkach jest multum, ale to, czy będziesz sam naprawiał zależy od twoich umiejętności i posiadanego wyposażenia. Bo multimetr potrzebny jest na pewno.

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 02 stycznia 2017 - 15:30 napisał

w bagażniku słychać syk powietrza przez jakieś ~20-30sek
Rada na początek jest banalna: wsadzamy do bagażnika górną część ciała (lub całego człowieka) i lokalizujemy po syczeniu miejsce usterki. Prawdę mówiąc trochę wstyd byłoby mi zadawać pytanie na forum przed wykonaniem tak prostej i ewidentnie nasuwającej się czynności. Na 90% ucieka z siłownika przy zamku bagażnika lub z siłownika wlewu paliwa. Do pomocy możesz sobie zrobić "słuchawkę" : kawałek miękkiej rurki (gumowa, przewód paliwowy, wężyk ze spryskiwacza) w który wtykamy kawałek rurki twardej (np. stary przewód hamulcowy). Miękki koniec przytykamy do ucha, twardym "sznupiemy" w podejrzanych miejscach. Nawiasem mówiąc to proste i genialne narzędzie przydaje się przy bardzo różnych uszkodzeniach i oszczędziło mi już baaaaardzo dużo czasu :spokoj:

#48 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 02 stycznia 2017 - 17:01

Syczy w okolicach zamku bagażnika (zapomniałem napisać w pierwszym poście). Jeżeli nie jest pęknięty żaden przewód tylko ucieka z siłownika, to jest on do naprawy, czy wymiana?

Użytkownik Szarik edytował ten post 02 stycznia 2017 - 17:03


#49 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 02 stycznia 2017 - 17:30

Sprawdź jeszcze czy na pewno nie przewód na wejściu do siłownika...często tam jest problem, ewentualnie siłownik-wymiana.

#50 Offline   tomek105


  • Postów: 18
  • Na forum od: 24 mar 2018
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 czerwca 2018 - 11:34

mam pytanie, bo zaczytuję się na forum we wszelakich historiach dot. centralnych zamków, migających i niemigających kierunków - i sam próbuję rozwikłać swój problem juz jakiś czas.
generalnie centralny oryginalny, alarm dołożony (n apilocie napis Gemini, chyba jakis włoski). działa prawidłowo, za wyjątkiem sygnalizacji kierunkowskazów. początkowo działała tylko lewa strona, w tej chwili już żadna.
chciałbym znaleść centralke alarmu, wiem, ze oryginalna montowana jest pod osłoną w nogach pasażera, natomiast nieoryginalna.......no właśnie.....pewnie ktos powie, może być wszędzie i dużo się nie pomyli, ale tak na zdrowy rozum, zakładając że ktoś znający temat ją montował, gdzie powinna być ? tam gdzie oryginalna? czy przy pompce pod tylnym siedzeniem? czy pod plastikami w bagażniku ?








Podobne tematy Zwiń