Skocz do zawartości




- - - - -

Akumulator - pobór prądu


61 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   rafalmichalski


  • Postów: 15
  • Na forum od: 15 paź 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 13 listopada 2007 - 14:17

Witam serdecznie
Mam pytanie: Ile powinien wynosić prąd pobierany z akumulatora w czasie spoczynku auta?
To zagadnienie pojawiło mi się jak okazało się że po 4-5 dniach postoju rozładował mi sie nowy akumulator. Zmierzyłem prąd spoczynkowy wyszło Io=0.41 A. Policzyłem energię pobraną W=0.4x5x24=48Ah - czyli miał prawo się rozładować.
Zacząłem szukać po bezpiecznikach co powoduje taki pobór prądu i padło na bezpiecznik "C" po jego rozłączeniu (słychać było cyknięcie) prąd spadał do 0.01A.
Nie mam tabeli bezpieczników ale metodą testową wyszło, że odpowiada on za zamek centralny i oświetlenie tylnej przestrzeni kabiny (combi) i pewnie jeszcze coś czego nie znalazłem...
Jeśli to centralny bierze prawie pół ampera na spoczynku to co może być w nim zepsute?



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 13 listopada 2007 - 15:22

rafalmichalski napisał:

Jeśli to centralny bierze prawie pół ampera na spoczynku to co może być w nim zepsute?

A masz tzw moduł komfortu? A co do centralnego to może zdechła pompa i robi zwarcie. Wypnij wtykę i wtedy sprawdzaj.

#3 Offline   rafalmichalski


  • Postów: 15
  • Na forum od: 15 paź 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 13 listopada 2007 - 15:36

Niestety nie wiem jak rozpoznać istnienie modułu komfortu. Wersja wyposażenia mojego autka jest raczej uboga nie ma klimy, ogrzewania postojowego ani elektrycznego otwierania szyb. Z luksusów jest szyberdach i centralny zamek. Z użytkowego punktu widzenia wszystko jest OK. Gdzie znajduje się pompa od centralnego zamka?
Czy ktoś wie gdzie się znajduje przekaźnik związany z bezpiecznikiem "C"? Na słuch nie potrafię go zlokalizować.

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 13 listopada 2007 - 15:53

rafalmichalski napisał:

Niestety nie wiem jak rozpoznać istnienie modułu komfortu.

Moduł komfortu to ustrojstwo które domyka/otwiera szyby i szyber po zamknięciu auta. Ale skoro masz szyby na korbę to pewnie go nie masz ;-)
Pompa centralnego jest pod tylną kanapą.

#5 Offline   rafalmichalski


  • Postów: 15
  • Na forum od: 15 paź 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 13 listopada 2007 - 19:35

Rob napisał:

Ale skoro masz szyby na korbę to pewnie go nie masz ;-)



Nie mam.

Rob napisał:

Pompa centralnego jest pod tylną kanapą.

W kombi?

#6 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 listopada 2007 - 20:56

NR C* - 8/16A
Centralna blokada zamków, oświetlenie progów, radioodbiornik, sterownik regulacji siedzenia z pamiecią, lampka sufitowa tylna, oświetlenie bagażnika, antena wysuwana automatycznie, urządzenie kontrolne kierunkowskazów przyczepy



Ja miałem podobny przypadek

A złodziejem prądu u mnie był niezamykający się obwód gdy klapa bagażnika była zamknięta (przycisk nie dociskał do końca przez co lampka kładła mi nówka aku w 2 doby)

Obstawiam u Ciebie coś podobnego

Zamknij klape (najlepiej wieczorem) i wejdz do środka i sprawdź czy się gasi jak tak to szukaj przy radiu na kablach plus/minus czy nie ma zwarcia

Jak tam też nie to dalej aż znajdziesz :/
Nie ma tragedii ;)

#7 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2007 - 05:54

rafalmichalski napisał:

Nie mam tabeli bezpieczników ...

Zajrzyj do FAQ :/

Powinienes poszukac rowniez na forum zagadnien zwiazanych z "ucieczkami" pradu w aucie. Jak widac Pepis pisze o lampce w bagazniku juz kolejny raz :D

Podobnie o modolu komfortu pisalismy juz. O umiejscowieniu pompy centralnego zamka rowniez.

#8 Offline   heidenauer


  • Postów: 190
  • Na forum od: 05 paź 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Napisano 14 listopada 2007 - 09:32

Pepis napisał:

szukaj przy radiu na kablach plus/minus czy nie ma zwarcia
:old:

Gdyby tak było to bezpiecznik by sie palił.Niesądzisz Pepis :?: :?:

#9 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 listopada 2007 - 11:37

teoretycznie racja ale radio również może pobierać prąd nawet jak nie jest włączone (nie mówie o wmaku )

#10 Offline   heidenauer


  • Postów: 190
  • Na forum od: 05 paź 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Napisano 15 listopada 2007 - 09:04

Oczywiście, że może pobierać prad i w przypadku większości modeli odtwarzaczy właśnie tak się dzieje. Pamięć stacji, zegarek, system zabezpieczenia kodem itp. Ale z reguły są to raczej minimalne pobory prądu.

Znam przypadek w którym w w201 Pompka centrlnego zamka była uszkodzona i co jakiś czas sama się włączała. Siedząc w wozie na parkingu nagle usłyszeliśmy,że pracuje bez powodu. Okazało się, że jeden z przekaźników elektromagnetycznych(ten odpowiadający za otwieranie) był uszkodzony i sam zamykał obwód,dlatego pompka chodziła.

Rafał Sprawdziłeś tą lampkę w bagażniku?








Podobne tematy Zwiń