Skocz do zawartości




* * * * * 2 głosy

[w201/w124] M102 - problemy z odpalaniem



246 odpowiedzi w tym temacie

#221 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 06 marca 2017 - 18:53

Wyświetl postUżytkownik skarivalderama dnia 06 marca 2017 - 13:21 napisał

Zastanawia mnie jeszcze kopułka. Bo kopułki Beru mają dwa oznaczenia VK 191 i VK 191 S. Ja mam kupioną tą pierwszą. Może tu jest przyczyna?

To są te same koułki ,tylko do jednej dodają nakładkę plastikową za 50zł

Użytkownik melfio1 edytował ten post 06 marca 2017 - 18:54




#222 Offline   skarivalderama


  • Postów: 24
  • Na forum od: 18 sie 2014
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 marca 2017 - 23:02

Problem już rozwiązany. Palec był ustawiony na zły cylinder. Dzienx. Pozdr.

#223 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 16 marca 2017 - 07:03

A jak to możliwe?

#224 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 16 marca 2017 - 11:45

Rozrząd przeskoczył?

#225 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2017 - 15:25

Wystarczy, że kable były wpięte w złe miejsca w kopułce / na świecach. I już jest palec w złym miejscu. Albo ktoś w przypływie szaleństwa jak montował aparat zapłonowy to ustawił go jakoś.

#226 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 16 marca 2017 - 18:38

carl00s, chyba coś ci się pomyliło,palec zawsze chodzi tak samo ,kable nie mają nic do tego ,palec wyjmujesz i wkładasz drugi ,nie ma możliwości go założyć inaczej,mam na myśli 190tke 1.8E

Użytkownik melfio1 edytował ten post 16 marca 2017 - 18:38


#227 Offline   skarivalderama


  • Postów: 24
  • Na forum od: 18 sie 2014
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 marca 2017 - 19:24

Po prostu aparat zwany rozdzielaczem lub na odwrót był źle ustawiony i palec wypadał na złym cylindrze. I już.

#228 Offline   Bill3


  • Postów: 30
  • Na forum od: 20 kwi 2014
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 czerwca 2017 - 09:18

Przepraszam jeśli temat był już wałkowany...Za ewentualne wskazówki będę bardzo wdzięczny bo bujam się z problemem od 3 lat...

Mam problemy z rozruchem silnika w następujących sytuacjach:

- gorące dni (nawet gdy po długim postoju motor jest "zimny")
- mocno rozgrzany motor (powyżej normalnej temp. pracy) przy ponownym rozruchu po kilku minutach od zgaszenia. Co ciekawe jak ponownie odpalam do 1min czasu to nie ma żadnego kłopotu.

Objaw jest zawsze taki sam: błyskawiczny bezproblemowy zapłon i od razu w ułamku sek. gaśnie jakby nie było ciśnienia paliwa. Jestem wstanie zapobiec gaśnięciu umiejętnym dozowaniem pedału gazu ale i tak silnik potrzebuje kilku sek. żeby wszedł na nominalne obroty.

W każdych innych warunkach (długi postój, zimny silnik, błyskawiczny ponowny rozruch, zima, mróz) autko cyka jak w zegarku. Wtrysk rozruchowy działa bez zarzutu a wszelkie układy i podzespoły są w świetnym stanie.


Samochód 2 lata temu był trzepany wzdłuż i w szerz u Pana Krzyśka w JETRONICU we Wrocławiu. Wyregulował całe zasilanie, sprawdził czujniki, dolot, zapłon...Problem nie ustąpił a diagnozą Pana Krzysia (po ciśnieniowym pomiarze układu paliwowego) był zawór zwrotny przy pompie. Wymeiniłem na nowy z ASO a problem jak był tak jest...

Nauczyłem się z tym jeździć i żyć ale irytuje mnie to co niemiara...
Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi...Sam już nie wiem czy to jednak jakiś czujnik, regulator ciśnienia a może kąt zapłonu ( na śrubach kopułki są ślady po regulacji), czy też moduł zapłonu szwankuje...

Prosze o komentarz.

Z góry dziękuje za pomoc.

Użytkownik Bill3 edytował ten post 14 czerwca 2017 - 09:21


#229 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 czerwca 2017 - 13:46

Wyświetl postUżytkownik Bill3 dnia 14 czerwca 2017 - 09:18 napisał

regulator ciśnienia
Regulator ciśnienia paliwa jest również zaworem ciśnienia. Zaworami są również wtryskiwacze. Moze warto sprawdzić które niedomagają.

Wyświetl postUżytkownik Bill3 dnia 14 czerwca 2017 - 09:18 napisał

może kąt zapłonu ( na śrubach kopułki są ślady po regulacji), czy też moduł zapłonu szwankuje...
Kopułką nie reguluje się kąta zapłonu. Kątem steruje tylko podciśnieniowy moduł zapłonowy no i korektor oktanowy.

#230 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 czerwca 2017 - 23:50

Z pompą paliwa wszystko okej?








Podobne tematy Zwiń