Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

"Szarpanie" podczas ruszania


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ukko


  • Postów: 5
  • Na forum od: 19 cze 2010

Napisano 17 lipiec 2011 - 18:19

Witam, to moje początki na forum więc proszę o wyrozumiałość :)

Ale do rzeczy, mam problem z moim W 124, mianowicie podczas ruszania, szczególnie gdy jest samochód postoi (np. rano), nieprzyjemnie szarpie. Efekt jest podobny do szybkiego puszczenia sprzęgła (z tym że oczywiście poprawnie spuszczam sprzęgło :)). Obojętne czy w tył czy w przód.
Jest jeszcze jeden dziwny objaw, podczas jazdy gdy dodaję gazu lub odejmuje (do zera) słychać stukot, nie wiem czy jest to związane z tym szarpaniem przy ruszaniu czy nie.
Jeśli ktoś spotkał się z tym problemem to proszę o podpowiedź co trzeba remontować/ wymienić.

#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 2045
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Jelenia Góra [DJE]
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Volvo V40 DI '01

Napisano 17 lipiec 2011 - 18:54

Masz manualną skrzynie biegów/.
Może to być dwumasowe koło zamachowe.
Terkot występuję również przy gaszeniu?

#3 Offline   ukko


  • Postów: 5
  • Na forum od: 19 cze 2010

Napisano 17 lipiec 2011 - 19:01

Szczerze nie słyszałem nigdy jak brzmi gaszenie w innym W124, ale w moim nic mnie nie niepokoiło, także mechaników którzy z nim robili. Ten dźwięk podczas dodawania/ odejmowania gazu to nie może terkot tylko lekko metaliczny, głuchy stuk. Jak go kupiłem to myślałem, że to koła zimowe się walają po bagażniku ale nie :)

#4 Offline   szyderca


  • Postów: 469
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Dubeczno
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipiec 2011 - 19:12

Po pierwsze primo było już to opisane nie raz.
A po drugie primo - sprawdź jak jest zużyty łącznik elastyczny wału napędowego i jak wygląda luz w moście

#5 Offline   ukko


  • Postów: 5
  • Na forum od: 19 cze 2010

Napisano 17 lipiec 2011 - 19:22

Tak jak pisałem w pierwszym poście, proszę o wyrozumiałość. Most jest wymieniony, co prawda na używany ale problem pozostał ten sam, a co do łącznika elastycznego.. nie mam zielonego pojęcia gdzie się znajduje, nie siedzę niestety aż tak dobrze w temacie :)

#6 Offline   szyderca


  • Postów: 469
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Dubeczno
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipiec 2011 - 19:43

Łącznik elastyczny wału napędowego. Drugi jest przy moście.

Dołączona grafika

#7 Offline   ukko


  • Postów: 5
  • Na forum od: 19 cze 2010

Napisano 17 lipiec 2011 - 19:58

Ok dzięki. Przeszperam jeszcze inne tematy dotyczące tego problemu.

#8 Offline   Ronin78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 19 lip 2011
  • Miejscowość: Wola Mała
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipiec 2011 - 09:37

Jestem świeżo po zakupie i wyeliminowałem u siebie podobny objaw (uderzanie w budę np przy ujęciu szybkim gazu, lub zaraz po zmianie biegu). Tuleje przednie wózka (tylna zawiecha) pamietać o metalowo gumowych podkładkach. Całkowity koszt nowych części 80 zł kpl tulei, (Intergum) (2szt), 40 zł kpl podkładek, (Lemforder) (2szt). Obecnie auto jak nowe.

#9 Offline   wnusio87


  • Postów: 239
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marzec 2012 - 19:13

Podepne sie pod temat :) Dawno temu równiez pisałem o tym, lecz po wymianie wysprzeglika nic nie dało i umnie efekt jest bardziej telepania niz szarpania ..
nazbierałem troche $ i cały czas nie wiem co robic ;/

Jedynie przy mrozach autkiem az miło sie jezdziło ruszałem na samym sprzegle a teraz zrobiło sie cieplej i juz zaczyna telepac..

W skrocie opisze o co chodzi -
1.
temp. na dworze 3*C ,samochód cały dzien stoi .. Wsiadam "zawsze na wieczór sie przemieszczam" odpalam jest chwilowe 2 sek. zachrobotanie ale ok, wciskam sprzegło bieg 1 powoli puszczam sprzeglo chce ruszyc i nagle "szatkuje" czuje jak telepie ,mało tego jak tak telepie a ja próbuje wysprzeglic szybko aby zniwelowac telepanie to czuc jak ta cała silła przechodzi na tył i robi dudud jakby sie cos obdijało "od skrzyni do mostu" i nawet lewark sie przemiesci na zapietym biegu ,przód tył....
2. jak juz sie uda ruszyc to znów mam problem, auto sie toczy 15km/h na 1 biegu ,chce wysprzeglic i wrzucic 2 bieg! podczas tej operacji jak wysprzeglam ,jest delikatne pukniecie(czasem jebn..) od strony silnika i samochód mi zwalania .ale to momentalnie jak by mnie ktos przytrzymał , no chyba ze przytrzymam na obrotach to nie ma tego..
Na innych biegach tego juz nie ma..

Napisze jeszcze w taki sposób jade na 3biegu 50km/h i wciskam sprzegło,puszczam ,wciskam,puszam i tak cąly czas to wyraznie czuje te duddu od strony silnika..jak bym zwalniał jakas blokade nie wiem jak to nazawac.

Także nie mam tej płynnosci jezeli chodzi o ruszenie i tym bardziej o zminane biegu na 1,2 ;/

Przymiezam sie do wymiany lub najpierw do ogledzin koła dwumasowego jak i cale sprzegła , bo tylko to mi przychodzi do głowy ..
Chyba ze ktos ma pomysł i spotkal sie z czym podobnym to bede wdzieczny za jakie kolwiek wskazówki..

P.s dziwi mnie tylko taka rzecz ze jak były te duze mrozy -23*C itd. autem nie telepalo przy ruszaniu jedynie przy wysprzeglaniu z 1 lub 2 biegu przytrzymywanie :O
Pozdrawiam Lukasz

#10 Offline   wnusio87


  • Postów: 239
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marzec 2012 - 19:34

Podepne sie pod temat :) Dawno temu równiez pisałem o tym, lecz po wymianie wysprzeglika nic nie dało i umnie efekt jest bardziej telepania niz szarpania ..
nazbierałem troche $ i cały czas nie wiem co robic ;/

Jedynie przy mrozach autkiem az miło sie jezdziło ruszałem na samym sprzegle a teraz zrobiło sie cieplej i juz zaczyna telepac..

W skrocie opisze o co chodzi -
1.
temp. na dworze 3*C ,samochód cały dzien stoi .. Wsiadam "zawsze na wieczór sie przemieszczam" odpalam jest chwilowe 2 sek. zachrobotanie ale ok, wciskam sprzegło bieg 1 powoli puszczam sprzeglo chce ruszyc i nagle "szatkuje" czuje jak telepie ,mało tego jak tak telepie a ja próbuje wysprzeglic szybko aby zniwelowac telepanie to czuc jak ta cała silła przechodzi na tył i robi dudud jakby sie cos obdijało "od skrzyni do mostu" i nawet lewark sie przemiesci na zapietym biegu ,przód tył....
2. jak juz sie uda ruszyc to znów mam problem, auto sie toczy 15km/h na 1 biegu ,chce wysprzeglic i wrzucic 2 bieg! podczas tej operacji jak wysprzeglam ,jest delikatne pukniecie(czasem jebn..) od strony silnika i samochód mi zwalania .ale to momentalnie jak by mnie ktos przytrzymał , jezeli poczekam az samochód zwolni do swojej predkosci luzno zwolnie 1 bieg i wrzuce na 2 bez problemu , jezeli zrobie szybko zmiane z 1 biegu na 2 potrafi przytrzymac 1 bieg(przy mocniejszym wyjeciu 1 biegu czuc jakbym go wydarl) i tak jakby zachaczał przy wsadzeniu 2-ki..
Na innych biegach tego juz nie ma jak i równiez na obrotach po wyrzej 3 tysiecy..

Napisze jeszcze w taki sposób jade na 3biegu 50km/h i wciskam sprzegło,puszczam ,wciskam,puszam i tak cąly czas to wyraznie czuje te duddu od strony silnika..jak bym zwalniał jakas blokade nie wiem jak to nazawac.

Także nie mam tej płynnosci jezeli chodzi o ruszenie i tym bardziej o zminane biegu na 1,2 ;/ ,jest to bardzo meczace..

Przymiezam sie do wymiany lub najpierw do ogledzin koła dwumasowego jak i cale sprzegła , bo tylko to mi przychodzi do głowy ..
Chyba ze ktos ma pomysł i spotkal sie z czym podobnym to bede wdzieczny za jakie kolwiek wskazówki..

P.s dziwi mnie tylko taka rzecz ze jak były te duze mrozy -23*C itd. autem nie telepalo przy ruszaniu jedynie przy wysprzeglaniu z 1 lub 2 biegu przytrzymywanie :O
Pozdrawiam Lukasz

#11 Offline   wnusio87


  • Postów: 239
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marzec 2012 - 19:48

Hej Roxa też mi sie tak wydaje .. Klocki nówki, tarcze proste "nie grzeja sie felgi ,nie piszcza"napewno nie przytrzymuja auta ,poniewaz przy 100km/h wciskam sprzeło on sunie jak po szynach i nie z chodzi tak z km/h.. jedynie przy zółwiej jezdzie te 2 biegi uciazliwe..

Na moje oko jezeli chodzi o srodek skrzyni nie wiem ale sadzac po lewarku bardzo sztywny przy wkładaniu 1 biegu musze troszke mocniej pchnac w lewa strone ,"a nie jak w aucie ojczulka , mozna zakrecic lewarkiem do okoła " , begów nie szukam czasem nawet jak bieg chce wyrzucic to potrafi mi pomóc .. (mam na 3 biegu chce go lekko wypchac na N to przy pchnieciu tylko troche sam ładnei wyskakuje i ustawia sie na N i to słychac w kabinie .. :)
Tazke musze szukac kogos od srodka szkrzyni ;/

#12 Offline   Aesowaty


  • Postów: 56
  • Na forum od: 31 lip 2011
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 maj 2014 - 02:13

Wyświetl postUżytkownik wnusio87 dnia 01 marzec 2012 - 19:48 napisał

Hej Roxa też mi sie tak wydaje .. Klocki nówki, tarcze proste "nie grzeja sie felgi ,nie piszcza"napewno nie przytrzymuja auta ,poniewaz przy 100km/h wciskam sprzeło on sunie jak po szynach i nie z chodzi tak z km/h.. jedynie przy zółwiej jezdzie te 2 biegi uciazliwe..

Na moje oko jezeli chodzi o srodek skrzyni nie wiem ale sadzac po lewarku bardzo sztywny przy wkładaniu 1 biegu musze troszke mocniej pchnac w lewa strone ,"a nie jak w aucie ojczulka , mozna zakrecic lewarkiem do okoła " , begów nie szukam czasem nawet jak bieg chce wyrzucic to potrafi mi pomóc .. (mam na 3 biegu chce go lekko wypchac na N to przy pchnieciu tylko troche sam ładnei wyskakuje i ustawia sie na N i to słychac w kabinie .. :)
Tazke musze szukac kogos od srodka szkrzyni ;/
Tez mam taki problem ze skrzynia, musze zmartwic iz koszt naprawy rozwarstwiajacych sie bebechó jest nie proporcjonalny do kosztów kupienia innej skrzyni (koszt okolo 500-600zl). Rzadko kiedy chca sie tego podejmowac fachowch\y, takze jezdzij na tej skrzyny do poki sie nie rozsypie. Ja juz na takim problemie jade od pol roku robiac dziennie 80 km po miescie :)! Tylko coraz bardziej stuka.

#13 Offline   jaszek7777


  • Postów: 243
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 maj 2014 - 09:11

Ja miałem/mam to samo. Przy ruszaniu na zimnym drga samochód. Tylko gdy ruszam i tylko na 1 biegu. Jak ruszam z dwójki, albo jadę do tyłu - wszystko ok. Tak jest tylko wtedy, gdy na dworze chłodno i wilgotno. Gdy jest upał lub mróz - jest ok.

Wcześniej też mi pukało przy zmianie biegu, ale pomogła wymiana łacznika elastycznego wał-skrzynia biegów.

Ja jeżdżę tak już rok.

#14 Offline   Jarek151900


  • Postów: 149
  • Na forum od: 25 lis 2012
  • Miejscowość: Wałcz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 maj 2014 - 13:06

łączniki elastyczne wału, podpora wału albo gumy wózka tak jak pisał Ronin78. Na wale znajduje się nakrętka na klucz (chyba 44) do kasowania luzu. Warto to też zobaczyć. Jak wjedziesz na kanał to wrzuć bieg i pokręć wałem. Zobacz czy nie metalicznych stuków. Mogą być też krzyżaki lub luz w moście...

#15 Offline   Mike69


  • Postów: 100
  • Na forum od: 24 paź 2012
  • Miejscowość: Wieluń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250 TD - OM602 1988 manual 5

Napisano 26 maj 2014 - 18:32

Witam,

Podepnę się do tematu.
Panowie proszę o uspokojenie moich myśli.

Opis sytuacji: Cofam autem celem pokonania progu na bramie, jest on nawet wysoki. Auto ma ciężko, już prawie się dusi. Nagle czuje lekkie szarpnięcie połączone z subtelnym metalicznym odgłosem w okolicach przodu auta. Krew mi się zagotowała. Podjąłem drugą próbę wyjazdu i udało się. Jednak cały czas zastanawiam się co spowodowało to szarpnięcie i odgłos. Czy mógł rozrząd przeskoczyć o jeden ząbek? Czy może na tarcza sprzęgła się poślizgnęła? Czy wgle rozrząd może się przestawić na pracującym silniku? Silnik zdaje się pracować równo jak wcześniej. Proszę o odpowiedź bo nie daje mi to spokoju.

#16 Offline   jaszek7777


  • Postów: 243
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 maj 2014 - 08:55

Dla świętego spokoju możesz sprawdzić łacznik elastyczny wał-skrzynia. Rozrząd w takim przypadku Ci nie przeskoczy. Zresztą gdyby przeskoczył, to poznałbyś. Poślizgowi sprzęgła towarzyszyć powinien wzrost obrotów silnika.

Jeździj i nie myśl o tym. Jeśli w czasie jazdy nie ma żadnych objawów...

#17 Offline   jaszek7777


  • Postów: 243
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 maj 2014 - 08:56

Wyświetl postUżytkownik Jarek151900 dnia 26 maj 2014 - 13:06 napisał

łączniki elastyczne wału, podpora wału albo gumy wózka tak jak pisał Ronin78. Na wale znajduje się nakrętka na klucz (chyba 44) do kasowania luzu. Warto to też zobaczyć. Jak wjedziesz na kanał to wrzuć bieg i pokręć wałem. Zobacz czy nie metalicznych stuków. Mogą być też krzyżaki lub luz w moście...

Te szarpanie wg mnie nie ma nic wspólnego z wałem itp. Jak dla mnie to raczej sprzęgło (stary płyn hamulcowy) albo skrzynia biegów. Problemy z wałem/mostem to stuki, walenie, etc. Auto drży wyraźnie s przodu, w okolicach skrzyni/silnika

#18 Offline   Gregg_MR


  • Postów: 189
  • Na forum od: 13 kwi 2013
  • Miejscowość: Płońsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 1987r 2.0 gaźnik
  • Trzeci Mercedes:w202 1996r C200 elegance
  • Inny samochód:Lexus is200

Napisano 27 maj 2014 - 23:13

Wyświetl postUżytkownik Mike69 dnia 26 maj 2014 - 18:32 napisał

Podjąłem drugą próbę wyjazdu i udało się. Jednak cały czas zastanawiam się co spowodowało to szarpnięcie i odgłos. Czy mógł rozrząd przeskoczyć o jeden ząbek?


Nie ma takiej możliwości, żeby przy tak niewielkim obciążeniu silnika i jeździe n a pół-sprzegle przeskoczył Ci rozrząd o 1 ząbek. 0% szans.
Zapewne zahaczyłeś skrzynią o ten próg, przetarłeś spodem auta. Pamiętaj, że jesteś włascicielem solidnego auta, które potrafi dojechac na koniec świata.
Norwid napisałby o tym zadarzeniu tak: "Jękły głuche kamienie ...ideał nie sięgnął bruku"

#19 Offline   daru


  • Postów: 524
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'
  • Trzeci Mercedes:123 CE

Napisano 28 maj 2014 - 07:12

Mam podobny objaw, ale u mnie tylko jak jest zimny potrafi zatelepac silnikiem przy ruszaniu ale tylko gdy dodam wiecej gazu nie ma tego efektu. U mnie cieknie bardzo simer walu od strony skrzyni. Jestem po przekladce z asb.na.manual. lacznik walu przy skrzyni nowy,.ale podpora jest od innej skrzyni ale trzyma sztywno.