Hej Roxa też mi sie tak wydaje .. Klocki nówki, tarcze proste "nie grzeja sie felgi ,nie piszcza"napewno nie przytrzymuja auta ,poniewaz przy 100km/h wciskam sprzeło on sunie jak po szynach i nie z chodzi tak z km/h.. jedynie przy zółwiej jezdzie te 2 biegi uciazliwe..
Na moje oko jezeli chodzi o srodek skrzyni nie wiem ale sadzac po lewarku bardzo sztywny przy wkładaniu 1 biegu musze troszke mocniej pchnac w lewa strone ,"a nie jak w aucie ojczulka , mozna zakrecic lewarkiem do okoła " , begów nie szukam czasem nawet jak bieg chce wyrzucic to potrafi mi pomóc .. (mam na 3 biegu chce go lekko wypchac na N to przy pchnieciu tylko troche sam ładnei wyskakuje i ustawia sie na N i to słychac w kabinie ..
Tazke musze szukac kogos od srodka szkrzyni ;/
1
"Szarpanie" podczas ruszania
Rozpoczęty przez ukko, lip 17 2011 18:19
20 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 01 marca 2012 - 19:48
#12
Napisano 25 maja 2014 - 02:13
Użytkownik wnusio87 dnia 01 marca 2012 - 19:48 napisał
Hej Roxa też mi sie tak wydaje .. Klocki nówki, tarcze proste "nie grzeja sie felgi ,nie piszcza"napewno nie przytrzymuja auta ,poniewaz przy 100km/h wciskam sprzeło on sunie jak po szynach i nie z chodzi tak z km/h.. jedynie przy zółwiej jezdzie te 2 biegi uciazliwe..
Na moje oko jezeli chodzi o srodek skrzyni nie wiem ale sadzac po lewarku bardzo sztywny przy wkładaniu 1 biegu musze troszke mocniej pchnac w lewa strone ,"a nie jak w aucie ojczulka , mozna zakrecic lewarkiem do okoła " , begów nie szukam czasem nawet jak bieg chce wyrzucic to potrafi mi pomóc .. (mam na 3 biegu chce go lekko wypchac na N to przy pchnieciu tylko troche sam ładnei wyskakuje i ustawia sie na N i to słychac w kabinie ..
Tazke musze szukac kogos od srodka szkrzyni ;/
Na moje oko jezeli chodzi o srodek skrzyni nie wiem ale sadzac po lewarku bardzo sztywny przy wkładaniu 1 biegu musze troszke mocniej pchnac w lewa strone ,"a nie jak w aucie ojczulka , mozna zakrecic lewarkiem do okoła " , begów nie szukam czasem nawet jak bieg chce wyrzucic to potrafi mi pomóc .. (mam na 3 biegu chce go lekko wypchac na N to przy pchnieciu tylko troche sam ładnei wyskakuje i ustawia sie na N i to słychac w kabinie ..
Tazke musze szukac kogos od srodka szkrzyni ;/
#13
Napisano 26 maja 2014 - 09:11
Ja miałem/mam to samo. Przy ruszaniu na zimnym drga samochód. Tylko gdy ruszam i tylko na 1 biegu. Jak ruszam z dwójki, albo jadę do tyłu - wszystko ok. Tak jest tylko wtedy, gdy na dworze chłodno i wilgotno. Gdy jest upał lub mróz - jest ok.
Wcześniej też mi pukało przy zmianie biegu, ale pomogła wymiana łacznika elastycznego wał-skrzynia biegów.
Ja jeżdżę tak już rok.
Wcześniej też mi pukało przy zmianie biegu, ale pomogła wymiana łacznika elastycznego wał-skrzynia biegów.
Ja jeżdżę tak już rok.
#14
Napisano 26 maja 2014 - 13:06
łączniki elastyczne wału, podpora wału albo gumy wózka tak jak pisał Ronin78. Na wale znajduje się nakrętka na klucz (chyba 44) do kasowania luzu. Warto to też zobaczyć. Jak wjedziesz na kanał to wrzuć bieg i pokręć wałem. Zobacz czy nie metalicznych stuków. Mogą być też krzyżaki lub luz w moście...
#15
Napisano 26 maja 2014 - 18:32
Witam,
Podepnę się do tematu.
Panowie proszę o uspokojenie moich myśli.
Opis sytuacji: Cofam autem celem pokonania progu na bramie, jest on nawet wysoki. Auto ma ciężko, już prawie się dusi. Nagle czuje lekkie szarpnięcie połączone z subtelnym metalicznym odgłosem w okolicach przodu auta. Krew mi się zagotowała. Podjąłem drugą próbę wyjazdu i udało się. Jednak cały czas zastanawiam się co spowodowało to szarpnięcie i odgłos. Czy mógł rozrząd przeskoczyć o jeden ząbek? Czy może na tarcza sprzęgła się poślizgnęła? Czy wgle rozrząd może się przestawić na pracującym silniku? Silnik zdaje się pracować równo jak wcześniej. Proszę o odpowiedź bo nie daje mi to spokoju.
Podepnę się do tematu.
Panowie proszę o uspokojenie moich myśli.
Opis sytuacji: Cofam autem celem pokonania progu na bramie, jest on nawet wysoki. Auto ma ciężko, już prawie się dusi. Nagle czuje lekkie szarpnięcie połączone z subtelnym metalicznym odgłosem w okolicach przodu auta. Krew mi się zagotowała. Podjąłem drugą próbę wyjazdu i udało się. Jednak cały czas zastanawiam się co spowodowało to szarpnięcie i odgłos. Czy mógł rozrząd przeskoczyć o jeden ząbek? Czy może na tarcza sprzęgła się poślizgnęła? Czy wgle rozrząd może się przestawić na pracującym silniku? Silnik zdaje się pracować równo jak wcześniej. Proszę o odpowiedź bo nie daje mi to spokoju.
#16
Napisano 27 maja 2014 - 08:55
Dla świętego spokoju możesz sprawdzić łacznik elastyczny wał-skrzynia. Rozrząd w takim przypadku Ci nie przeskoczy. Zresztą gdyby przeskoczył, to poznałbyś. Poślizgowi sprzęgła towarzyszyć powinien wzrost obrotów silnika.
Jeździj i nie myśl o tym. Jeśli w czasie jazdy nie ma żadnych objawów...
Jeździj i nie myśl o tym. Jeśli w czasie jazdy nie ma żadnych objawów...
#17
Napisano 27 maja 2014 - 08:56
Użytkownik Jarek151900 dnia 26 maja 2014 - 13:06 napisał
łączniki elastyczne wału, podpora wału albo gumy wózka tak jak pisał Ronin78. Na wale znajduje się nakrętka na klucz (chyba 44) do kasowania luzu. Warto to też zobaczyć. Jak wjedziesz na kanał to wrzuć bieg i pokręć wałem. Zobacz czy nie metalicznych stuków. Mogą być też krzyżaki lub luz w moście...
Te szarpanie wg mnie nie ma nic wspólnego z wałem itp. Jak dla mnie to raczej sprzęgło (stary płyn hamulcowy) albo skrzynia biegów. Problemy z wałem/mostem to stuki, walenie, etc. Auto drży wyraźnie s przodu, w okolicach skrzyni/silnika
#18
Napisano 27 maja 2014 - 23:13
Użytkownik Mike69 dnia 26 maja 2014 - 18:32 napisał
Podjąłem drugą próbę wyjazdu i udało się. Jednak cały czas zastanawiam się co spowodowało to szarpnięcie i odgłos. Czy mógł rozrząd przeskoczyć o jeden ząbek?
Nie ma takiej możliwości, żeby przy tak niewielkim obciążeniu silnika i jeździe n a pół-sprzegle przeskoczył Ci rozrząd o 1 ząbek. 0% szans.
Zapewne zahaczyłeś skrzynią o ten próg, przetarłeś spodem auta. Pamiętaj, że jesteś włascicielem solidnego auta, które potrafi dojechac na koniec świata.
Norwid napisałby o tym zadarzeniu tak: "Jękły głuche kamienie ...ideał nie sięgnął bruku"
#19
Napisano 28 maja 2014 - 07:12
Mam podobny objaw, ale u mnie tylko jak jest zimny potrafi zatelepac silnikiem przy ruszaniu ale tylko gdy dodam wiecej gazu nie ma tego efektu. U mnie cieknie bardzo simer walu od strony skrzyni. Jestem po przekladce z asb.na.manual. lacznik walu przy skrzyni nowy,.ale podpora jest od innej skrzyni ale trzyma sztywno.
#20
Napisano 31 grudnia 2020 - 11:44
Użytkownik jaszek7777 dnia 27 maja 2014 - 08:56 napisał
Te szarpanie wg mnie nie ma nic wspólnego z wałem itp. Jak dla mnie to raczej sprzęgło (stary płyn hamulcowy) albo skrzynia biegów. Problemy z wałem/mostem to stuki, walenie, etc. Auto drży wyraźnie s przodu, w okolicach skrzyni/silnika
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Gaśnie podczas jazdy |
Mercedes S, CL i SEC | Fiksu1901 |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
Podczas manewrowania 1 bieg - wsteczny bieg - stuka przy wciśnięciu sprzęgła |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rychu90 |
|
||
[W124] Piszczenie podczas przyspieszania. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Matwrobel |
|
||
Wysokie obroty podczas odpalania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | jachu354 |
|