Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Mercedes W124 swap na 420 V8 w210 + getrag


71 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Sinus007


  • Postów: 181
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 16 sierpień 2011 - 12:23

Witam.
Mialem E280 z automatem ale bylo malo mocy i kosztownie po tym jak zajezdzilem dwie skrzynie dlatego zmienilem na skrzynie "getrag" (jedynka do tylu)
Nastepnie swap silnika z W210 E320 220hp ale caly czas bylo malo i trafila sie okazja by kupic cala E420 W210 i niewiele myslac postanowilem go wziac.

Teraz tylko zastanawiam sie czy wytrzymaja mi niektore podzespoly takie jak skrzynia, sprzeglo i polosie to sa trzy podstawowe rzeczy ktorych sie obawiam, moze ktos robil cos takiego i udzielil by mi jakiejs rady.

Wiem ze sprzeglo ledwo znosi 3.2 dlatego napewno bedzie problem z 4.2 i zakonczy sie temat na spieku ale co z reszta??

Jak tylko zaczne projekt to wrzuce jakies fotki

Poki co mam do pozbycia sie reszty W210 z ktorej potrzebny mi jest tylko silnik i to co potrzebne do swapa.
jeszcze caly srodek z W124 fotele, kanapa i silnik 320 z W210 ktory teraz mam w moim W124

#2 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 16 sierpień 2011 - 13:00

A dzwon ręcznej skrzyni przypasuje do bloku v8?

#3 Offline   Sinus007


  • Postów: 181
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 16 sierpień 2011 - 14:00

Hmm nie wiem jeszcze, narazie oba auta jezdza i nic jeszcze ni ruszalem.
Mysle ze bedzie pasowac, raczej nie robiliby innych kielichow skrzyn do e320 i e420 automat chyba jest taki sam. duzy z duzymi koszami w obu w210tkach.

#4 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 16 sierpień 2011 - 14:19

Nie wiem, znajomy przekłada 4,2 do w110 i został autmat bo nie mógł znaleźć sprzęgła ani skrzyni która przeniesie taki moment. Spiek to nie wszytko, sam spiek nie da rady i będzie się ślizgał, myśl od razu o wzmocnionym docisku. U Czechów jeździ w140 v12 ze skrzynią manualną z beemki i to działa, także da się wszytko :ok: Będę śledził twoje poczynania.

#5 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 sierpień 2011 - 14:59

A nie lepiej od razu 5.0 zapakować? Skoro masz 3.2 220KM, 315Nm i dla ciebie jest mało mocy to jak wpakujesz sobie 4.2 280KM i 400Nm to zyskujesz "raptem" 60KM i 85Nm, niedługo może się okazać, że i to będzie mało, chyba lepiej od razu poszukać 5.0 320KM i 470Nm wtedy zyskujesz równe 100KM i 155Nm.
Przeróbki auta w zasadzie te same, bo to ten sam typ silnika, a zysk o wiele większy.

#6 Offline   Sinus007


  • Postów: 181
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 16 sierpień 2011 - 15:29

Do silnika 5.0 trzeba by bylo przerabiac podluznice na ktorej jest osadzony silnik a 4.2 wchodzi plug and play
Poza tym to juz jest V8 z ktorym mozna wiele zrobic, zaczal bym od wydechu i dolotu a zakonczyl na ITB tak jak zrobilem w swoim maluszku :)
Co do sprzegla to mowilem o komplecie: docisk z podwujnym sloneczkiem + tarcza spiekowa powinno dac rade do tego kolo zamachowe juz przerobilem pod 3.2 i mysle ze tu bedzie tez pasowac. sterownik VDO, czujnik hala na 36 zebow.

#7 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 sierpień 2011 - 15:52

Sinus007, to 4.2 M119 aż tak bardzo różni się od 5.0 M119? :o Myślałem że w obu przypadkach procedura swapu będzie taka sama,
np tak samo jak swpu 2.8 lub 3.2 w miejsce innego silnika, oba silniki to M104 i mają ten sam osprzęt itp.

#8 Offline   Sinus007


  • Postów: 181
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 16 sierpień 2011 - 17:50

No to tego nie sprawdzilem. Kiedys robilem cos przy E500 i sporo sie tam rozni komora silnika. w124 e500 bylo robione przez porsche i z tego co sie orientuje silnik zostal przesuniety do tylu co wiazalo sie z przesunieciem belki pod silnikiem i powiekszeniem komory w kierunku deski rozdzielczej. podobnie jak tylni zawias i dyfer tez jest inny dlatego myslalem ze 420 bedzie mniejsza albo chociaz glowice beda inne i wejdzie bez wiekszych problemow (w e420 most jest taki sam jak w 124). Jak to bedzie malo to wezme juz 6.0 V8 :] z takiego:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-e-60-am ... 84690.html
Mam juz E420 dlatego nie bede juz kombinowal i szukal czegos innego.

#9 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 sierpień 2011 - 18:45

Sinus007, aha, myślałem że to sprawdziłeś dokładnie i aż zwątpiłem swoją wiedzę :)
4.2 i 5.0 to bliźniacze silniki, tak więc niezależnie czy będziesz chciał wstawić sobie 4.2 czy 5.0 musisz rzeźbić przegrodę silnika.
Tak więc jeśli chcesz podjąć się tego projektu to dużo poczytaj i pogadaj z forumowymi znawcami tematu V8 w W124 i innych MB bo może się okazać, że w połowie drogi do swap'u wyjdą takie komplikacje, że ode chce Ci się swap'u i zaczniesz wszystko składać tak jak było, szkoda roboty na marne.

A czemu koniecznie chcesz zapakować to 4.2 do W124 skoro masz W210 4.2 na chodzie? Nie podoba Ci się W210 czy masz taki sentyment do W124?
Jak sentyment to może sprzedaj W210 i W124 i kup sobie oryginalne W124 E420 albo E500 jak masz dużo kaski, wtedy fun z jazdy będziesz miał na 100% i jeszcze do tego radocha z posiadania legendarnej E500, która jest marzeniem chyba wszystkich fanów W124 i nie tylko :)


A tak na marginesie to nie za tanio ten okular 6.0 Brabus jest? Jeśli to oryginalny Brabus nie żaden szczepan i nie był zgnity od progów po dach i nie ma 5kg szpachli na sobie to cena bardzo ciekawa moim zdaniem jak na takiego zamiatacza ulic ;P
No i gdzie się podziała gwiazda z maski w tym W210? Brabusy tak mają?

P.S. Ciekawe jak jeździło by W124 CE600 Brabus :)

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 16 sierpień 2011 - 18:50

KamillO124 napisał:

No i gdzie się podziała gwiazda z maski w tym W210? Brabusy tak mają?
Brabusy tak maja, oficjalnie ze wszystkich tunerow :) tylko AMG ma prawo zostawic :) ,brabus daje w to miejsce B :ok: a tu nawet tego nie widac :)

#11 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 sierpień 2011 - 19:14

No właśnie, Brabus daje taki okrągły emblemat z B ale tutaj nie ma nic, jakby było zaszpachlowane czy coś.
Żeby nie było to nie twierdzę, że jest zaszpachlowane bo zaraz ktoś powie, że się nie znam,a komuś auto oczerniam.

#12 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 16 sierpień 2011 - 19:35

Przy swapie na m119 (nieważne czy 4,2 czy 5,0, poza zmianą pojemności to te same silniki) jest kłopot, trzeba przespawać belkę na której leży silnik, a okulara pewnie nie będzie pasowała. Trzeba też zmodyfikować ścianę grodziową - poszerzyć, gdyż silnik po prostu się nie zmieści. Wychodzi wtedy dodatkowy kłopot - pole z nr VIN. W oryginalnej 420/500 VIN jest pionowo, trzeba byłoby pokombinować, żeby dało się tym zrobić badania techniczne. No i nie wspomnę o kilometrach kabli. Dodatkowo, twój e280 zapewnie nie miał ASR, a m119 miał. A więc lipa, bo bez ASR silnik będzie wpadał bez przerwy w tryb awaryjny i nie dasz rady nawet skatowanemu 200D. A dołożenie asr to dodatkowa łamigłówka. Pomijam immo, okular pewnie miał kluczyk na podczerwień, bez tego nie uruchomisz silnika. A więc, jak widzisz, nie jest to takie proste.

Moim zdaniem, ten swap nie ma sensu, z resztą, zobacz na Swap Zamo111 z 300E na m117 560. Niby taki prosty, nawet instalacja elektryczna w większości pasowała,a dalej temat stoi. Lepiej poszukać 3.6 AMG i jego wsadzić, wychodzi "prawie" p&p

#13 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 16 sierpień 2011 - 20:07

bisqit napisał:

Lepiej poszukać 3.6 AMG i jego wsadzić, wychodzi "prawie" p&p
Dokladnie i kuce prawie te same :) A jak chcesz wydac 27k na sam silnik to mozesz popytac w ASO o fabrycznie nowa bude(gdzies na forum bylo ze jest dostepna) koszt ok. 26k jak dobrze pamietam, a reszte przelozysz ze swojego :) i pare czesci dokupisz,

#14 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2671
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpień 2011 - 20:20

bisqit napisał:

Lepiej poszukać 3.6 AMG i jego wsadzić, wychodzi "prawie" p&p


Radzę poczytać troszkę o takim swapie, ja przegrzebałem temat i to też nie jest "hop siup"...

jednak do zaspokojenia pragnienia wiedzy technicznej jest potrzebny już język angielski, bo w Polsce o tych swapach nie jest za wiele opisane, ja przynajmniej "wyczerpujące" informacje znalazłem na forach międzynarodowych...

#15 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 16 sierpień 2011 - 20:39

bisqit napisał:

wychodzi "prawie" p&p
Prawie robi wielka roznice... :)

#16 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 16 sierpień 2011 - 20:45

Dlatego prawie ująłem w cudzysłów. Odpada nam za to kwestia rzeźbienia w nadwoziu. Silnik pasuje bez przeróbek. Jest za to nieco grzebania przy kabelkach, ale na pewno duuużo mniej niż przy m119. Jest szansa uruchomić to bez ASR na pokładzie oraz spiąć to z Getragiem.

Co do samego Getraga, dzwon pasuje, ale ciekawe od czego dopasujesz koło zamachowe. Od razu mówię, od m104 nie pasuje - nie przykręcisz go do wału.

#17 Offline   Sinus007


  • Postów: 181
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 16 sierpień 2011 - 20:58

Prawie wszystkie problemy jakie wlasnie przeczytalem sa do rozwiazania.
Immo poprostu przeloze z w210 razem z wiazka jak bedzie trzeba. jakos przy przekladce 3.2 z w210 nie bylo problemu
nastepnie przegrode powieksze jak bedzie trzeba (diax,palnik,mig i blacha mi w tym pomoga:)
Belka to samo przerobi sie.. dla mnie to zabawa :) nie takie rzeczy sie robilo.
A co do kasy to jej nie ma ale jest wszystko potrzebne do swapa, jedyny koszt to sprzeglo spiek
W124 mam juz od paru lat a w210 trafilo mi sie bardzo okazyjnie, ma pare mankamentow dlatego nie oplaca sie go robic do jazdy.
Jeszcze jedno to autko robie do driftu wiec wszystko z niego wywalam, zeby dobrze odelzyc, po najmniejsza srubke.
Do tego w 210 byloby za ciezkie.

Macie jakis pomysl jakie polosie by mi to wytrzymaly? bo probowalem wsadzic szpere do 124ki i zakonczylo sie to ukreceniem polosi, oczywiscie byly one od e320 i nie widzialem nigdzie grubszych, wszystkie jakies takie liche.. to mnie najbardziej martwi narazie w tym calym projekcie nie mowiac o sprzegle.

Jeszcze ASR... to sie da obejsc :)

#18 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 16 sierpień 2011 - 21:04

No powodzenia, przeczytaj jeszcze co dopisałem wyżej o getragu. Generalnie, nie jesteś pierwszym, który zaczyna nietypowy swap. Większość a raczej prawie wszyscy polegli, tak więc może się tobie uda, chociaż wątpię. To wszystko wygląda fajnie, jak się pisze. Potem wychodzi masa nieprzewidzianych problemów. Przerabiałem w swoim życiu sporo swapów, w tym nietypowe, więc wiem, co mówię.

Aha, m119 jest na magistrali CAN, m104 to zwykłe kabelki.

Sinus007 napisał:

A co do kasy to jej nie ma

To lepiej odpuść na razie temat, przemyśl dokładnie temat, każdy opisany problem rozwiąż na kartce, tak, żeby po wsadzeniu silnika od razu uruchomić to wdł tego, co napiszesz wcześniej. Napisz chociaż, jak chcesz pominąć ASR, który jest jednym z istotniejszym systemów. Bez niego bedziesz miał Limp-mode - 1200 obrotów max i 1/4 skoku pedału gazu. Półosie przy całej reszcie to pikuś. Elektryka/elektronika M119, zwłaszcza w Oku w porównaniu do m104 w w124 to jak porównywać elektrykę m104 do om601

Poza tym, getrag był obliczony na jakieś 500 nm momentu. Przy wariackiej jeździe, do tego m119, mimo swojej niezniszczalności, bardzo długo nie pojeździ. Pomijam, jak pisałem, dopasowanie koła zamachowego. Trzeba byłoby wycinać drugie na CNC (koszty pomijam - więcej niż znaczne), bo raczej z niczego nie dopasujesz.

#19 Offline   Sinus007


  • Postów: 181
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 16 sierpień 2011 - 21:29

Teraz w e420 jest uszkodzony ASR i jezdzi normalnie. swieci tez abs i to nie wplynelo na obroty. komputer oszukalem czujnikiem abs`u w swapie na 3.2 z W210 tez byl problem z obrotami ale szybko po schematach doszedlem jak to zrobic i dziala.
Zrobilem w swoim zyciu juz kilka roznych ciekawych projektow i zawsze udawalo sie rozwiazywac problemy.
w tej chwili jestem w trakcie wkladania silnika z toyoty MR2 do malucha bisa i narazie wszystko idzie zgodnie z planem.
dla zainteresowanych moge cos pokazac :)


Kolo zamachowe tez nie jest problemem. jeszcze nie sprawdzalem jaki 4.2 ma czujnik hala ale pewnie ten sam co w E320 W210 36 zebow
w obu tych silnikach sa sterowniki VDO mysle ze nie kombinowaliby z jakimis nowymi patentami.
Ja zrobilem z kola od w124 i wienca automatu z W210 jedno kolo dwumasowe z 36cioma zebami :) w cdi i Vkach tez jest 36 zebow ale w innym polozeniu maja pkt 0 i nie podejdzie.

#20 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 16 sierpień 2011 - 21:44

Uszkodzony ale zamontowany ASR to co innego. Generalnie, nie wiem, czy zdajesz sobię sprawę jak wygląda instalacja elektryczna w m119, tym bardziej w w210

Koło zamachowe jest problemem, doczytaj o czym piszę. Nie przykręcisz go do wału korbowego, nie ten rozstaw śrub i średnica centrowania.

Cóż z tego, że sterowniki VDO, skoro w m104 jest jeden sterownik a w m119 ich cała skrzynka, chyba ze 4 czy z 5 sztuk.

Dołączona grafika Dołączona grafika


Generalnie, po prostu chce uniknąć kolejnej sytuacji, jakie już miały miejsca. Nie obrażając Ciebie, osoba nie bardzo mająca pojęcie co robi, bierze się za coś wielkiego. Rozbebeszy oba samochody a potem staje w martwym punkcie. Bo to nie pasuje, to nie działa. I potem ani kończyć projekt, ani składać to do kupy jak było, bo oba samochody rozprute, pocięte. I nie obraź się, ale nie mając kasy nawet nie zaczynaj. Na START trzeba sobie szykować 4 cyfrową kwotę. Zawsze, absolutnie zawsze, coś wypadnie. A to się ukręci sonda lambda, a jakiś przewód, coś nie działa jak trzeba i trzeba komuś wybulić za diagnozę. Do tego, spawanie belki pod silnik, kluczowej w usztywnieniu przodu to nie to samo, co zrobienie wstawki z blachy. Zwykle byłem sceptycznie nastawiony do takich projektów, nie niszcząc nikomu marzeń, w ten projekt nie wierzę.

A jak by nie patrzeć, mały i stosunkowo prosty silnik z Toyoty a duży mocny potwór, który bez kilometra kabla nawet nie zagada... NIe bardzo jest tu co porównywać.