Skocz do zawartości




- - - - -

Mercedes W124 swap na 420 V8 w210 + getrag


72 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 sierpnia 2011 - 22:11

Heh no właśnie, jakby zrobienie swap'u M119 było takie hop siup, to w PL pewnie nie jedno rzeźbione W124 5.0 by jeździło, nie jeden SEC 500 z M119 i wiele innych aut.

Do driftu to ja bym zbudował jakąś 190tkę z silnikiem 3.2, albo z 2.3 kompressor z oka albo c klasy i trochę w nim grzebnął żeby z 200KM zrobić ze 230-240KM, ale to też nie małe koszta, chociaż M111 z kompresorkiem raczej łatwiej przeszczepić niż M119, no i bez rzeźbienia budy, ewentualnie 3.6 AMG jak pisali koledzy wcześniej, gdyby udało się taki silnik wszczepić do 190'tki i jeszcze odchudzić ją ile się tylko uda to mogłaby to być jedna z szybyszch 190tek w PL i moim zdaniem o wiele lepsza do driftu niż W124 z M119, głównie ze względu na wagę, a roboty zapewne mniej.

Jak chcesz już koniecznie W124 z V8 to poluj na alledrogo, kiedyś była E420 za 8tys tyle że po gradobiciu i na całym aucie były małe wgniotki i odpryski lakieru, myślę że to 100x lepsza propozycja niż rzeźbienie i męczenie się z przekładką silnika, bo koszty jakie poniesiesz tą zabawą to pewnie więcej niż 8k (koszty W210/W124 i jeszcze innych brakujących części).



#22 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 16 sierpnia 2011 - 22:15

KamillO124, ty chyba kablomanii w m111 kompressor nie widziales...

#23 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 16 sierpnia 2011 - 22:18

Narazie jeszcze nie zaczalem robic tego projektu bo nie mam czasu, zaczne najwczesniej we wrzesniu.
Nikomu nie bede placic za jakies diagnozy czy spawania bo wszystko robie sam.
Mam swoj warsztat w ktorym normalnie pracuje przy najrozniejszych autach klientow i nie widze problemow zeby bawic sie w taki projekt dla siebie.

Jesli bedzie problem z elektornika immo czy innym badziewiem to odpale ten silnik na "stand alone" i nie bedzie potrzebne wiecej niz 15m kabla :E no moze troche wiecej..

Zanim sie w ogole zabiore za projekt to jeszcze to dobrze przemysle.

Kolo zamachowe mozna dopasowac, na pewno sie znajdzie.
przy projekcie Silnik V8 z lexusa ze skrzynia od Toyoty Supry kolo zostalo dopasowane od innej fury razem z dociskiem, przerobione otwory na kole, tarcza sprzegla od supry i pare innych przerobek Wszystko dziala :) silnik na Stand alone i tez dziala :)

Mysle ze ten projekt W124 E420 jest do ogarniecia :]
Jesli sie jeszcze nikomu nie udalo czemu by nie byc pierwszym :P

#24 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 16 sierpnia 2011 - 22:25

Sinus007 napisał:

to odpale ten silnik na "stand alone"

Znajomy odpalał na MS'ie 300e_24V i uwierz, nie wystarczy 15 metrów kabla. Potrzeba było do tego 2 miesięcy pracy i dużej sakiewki pieniędzy (4 cyfrowa kwota i wcale nie 1000 zł). Poza tym, przy m119 jakoś ogarniesz sterowanie cewkami i wtryskami, ale sterowanie przepustnicą raczej nie.

Sinus007 napisał:

Jesli sie jeszcze nikomu nie udalo czemu by nie byc pierwszym :P

Piszesz o zmianie ECU, dopasowywaniu zamachu, sprzęgłach, a wcześniej pisałeś, że fundusze już wyczerpane. Uwierz, byli tu już tacy. Były projekty, rozważania, dumania, analiza za i przeciw, schematy, pierdoły, no i przede wszystkim wiedza i pełne portfele/konta. A mimo to jakoś nie ma w PL udanego swapu na m119. Czemu ? Przecież w teorii to takie proste, wsadzić silnik, podpiąć kable i ogień z d**y

Wiesz jakie wyjście widzę ? Chcesz samochód do Driftu ? Sprzedaj oko na części albo tak jak stoi, tak samo 124, kup 190-kę z silnikiem 2.6 ze zdrową budą. Wsadź tam m104 3.2 albo 3.6 i sprzęgnij bez problemów z Getragiem. Nie pasuje ci oryginalne ECU ? Odpal na MS'ie. Zrób zawias na sztywno, most R129 z 280/320E z ASD. Będzie miotać lepiej niż w124 z 4.2. Dalej mało ? Dołóż jakieś turbo i lekkie dmuchanie. Myślę, że bez speclajnego przygotowania silnika z 3.2 250-300 KM wyciśniesz z tego. Z 3.6 jeszcze więcej. A w budzie w201 to będzie już robić robotę.

#25 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 16 sierpnia 2011 - 22:30

Nie ma co.. Obejze, pomysle i zobacze co da sie zrobic, jak sie nie bedzie dalo sprzedam wszystko na czesci i kupie Hemi 5.7 skrzynie od M5 i jak to powiedziales ogien z d**y
:P

#26 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 sierpnia 2011 - 22:32

Biały, nie napisałem, że będzie łatwo i wystarczy wyjąć stary silnik włożyć nowy podpiąć wtyczki i odpalić. Ale jeśli jest kompletna wiązka elektryczna wraz ze sterownikiem i elektroniką to na pewno łatwiej to upchnąć do W124/W201 niż rzeźbić całą komorę silnika, belkę, sprzęgło koło zamachowe i bóg wie co jeszcze przy próbie zapakowania M119 do cywilnej W124.
A tunel środkowy? Przecież w W124 z V8 jest szerszy tunel środkowy, czy to nie jest dość ważne? Żeby się nie okazało, że kolega się narobi i przerobi przegrodę i komorę silnika tak, że M119 się zmieści ale ostatecznie silnik nie wejdzie na swoje miejsce bo tunel jest za wąski.


P.S. Kablologia silnika 2.3 kompressor zapakowanego do W124 CE, chyba nasz forumowicz to skonstruował :P


#27 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 16 sierpnia 2011 - 22:39

Przy okazji, ma moze ktos schemat wiazki silnika e420 w 210 z 97r?

#28 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 16 sierpnia 2011 - 22:41

KamillO124, no to wyobraź sobie że do m119 będzie tego więcej...

#29 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 16 sierpnia 2011 - 22:41

Sinus007 napisał:

Macie jakis pomysl jakie polosie by mi to wytrzymaly? bo probowalem wsadzic szpere do 124ki i zakonczylo sie to ukreceniem polosi, oczywiscie byly one od e320 i nie widzialem nigdzie grubszych, wszystkie jakies takie liche.. to mnie najbardziej martwi narazie w tym calym projekcie nie mowiac o sprzegle.

Toruń wzmacnia, dorobi nowe, jak zapłacisz zrobią Ci wszytko co sobie zażyczysz.

Przerabiam temat 3,6 w 123, na papierze tez było prosto, bo to się tu włoży, jeden czujnik absu dla sygnału, automat się wywali, getraga wrzuci bo przecież dwa leżą to czemu by nie i zaczęły się chody, bo wszytko zaczęło nie działać :P i nikt nie chce przy tym robić, miało być łatwo i szybko a auto stoi już 3 rok, bo pieniędzy nie ma (bo jak nie wyspawać i pomalować całej budy jak stoi gola n a ramie? szyby wyjmowaliśmy to się uszczelki rozsypały a do coupe nie ma w zamienniku i milion takich kwiatków po drodze) albo chętnych do pracy przy zamieszanym aucie.

#30 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 16 sierpnia 2011 - 22:52

No tak w toruniu juz zamawialem polosie do innych projektow i jestem zadowolony ale myslalem ze moze sa jakies seryjne bardzo wytrzymale. jak nie to zamowie!

Pisalem jeszcze ze nie mam kasy, chodzilo mi o to ze nie mam na to zeby sobie kupic W124 E420 czy E500 a na projekt to sa bierzace wydatki, jednorazowo nie wiecej jak 1000zl. i DWA auta ktore juz SA!
Zostaje moja robocizna i sprzet ktorego mi nie brakuje.








Podobne tematy Zwiń