Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] Wiazka elektryczna sterownika silnika


29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Wowek


  • Postów: 152
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpień 2011 - 12:40

Witam,

Posiadam pojazd W124 z problemem pękającej izolacji wiązki - komputer ECU do silnika.
Ze względu że wiązka nosi ślady wcześniejszej częściowej naprawy ( i wszystko działa teraz poprawnie) - wolałbym ja wymienić na "pewną".

Moja pytanie: od jakiego innego modelu wiązka będzie pasowała do W124 z silnikiem 5 litrów 1991 (mogę dać numer komputera albo zdjęcia wtyczek). Pytam ale dedukuje że:
1. Powinna pasować od innego 500E - mało prawdopodobne ze będzie w lepszym stanie
2. Od E500 - być może pasować ale jest trudno dostępna w Polsce
3. Ze schematów wnioskuję ze od 400E/E400 - powinna podjeść - czy się mylę?
4. Z R129 (W129) - ten sam silnik - ale nie jestem pewnie wtyczek bądź osprzętu - nie znalazłem schematu.

Moje pytanie 2 - to jeżeli nie znalazłbym wiązki to czy ktoś może mi poradzić względem renowacji obecnej? Znalazłem FAQ dotyczący silnika M104,
kawał dobrej roboty niestety forumowicz który opisał usterkę chyba nie jest już aktywny. Największy problem to skąd dostać właściwy materiał - okablowanie.
Na schemacie znalazłem oznaczenia przewodów ekranowanych, 2-3 wtyczki zdiagnozowałem jako już (regenerowane ), datkowow jest kwestia przekroju przewodów - co radzicie - co podpowiecie.

#2 Offline   robson99


  • Postów: 389
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inny samochód:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 16 sierpień 2011 - 12:47

Przewody kupujesz w każdym sklepie, nie będą w tych samych kolorach ale o to chyba nie ważne. Osobiście proponuje silikonowe, są droższe ale znoszą wysokie temperatury bez problemów. Średnicę bierzesz ze schematów lub z posiadanej wiązki. Przekładasz kable analogicznie jak w m104. Pośpiech nie jest wskazany, rób to wolno a dokładnie.

#3 Offline   Wowek


  • Postów: 152
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpień 2011 - 14:22

robson99 napisał:

Przewody kupujesz w każdym sklepie, nie będą w tych samych kolorach ale o to chyba nie ważne. Osobiście proponuje silikonowe, są droższe ale znoszą wysokie temperatury bez problemów. Średnicę bierzesz ze schematów lub z posiadanej wiązki. Przekładasz kable analogicznie jak w m104. Pośpiech nie jest wskazany, rób to wolno a dokładnie.

Robson99 - z miłą chęcią bym zregenerował tą wiązkę ale ona już była poprawiona - i brakuje mi "newralgicznych" kostek - do przepływki, przepustnicy, - są pozarabiane wtyki bezpośrednio na pinach. Izolacje sa sparciałe - wyglada to po prostu źle...

Wole zregenerować 2 wiązkę w międzyczasie z oryginału - wtedy wiem co mam. Dlatego zapytam czy jest wiązka zamienna z innego modelu jak R129?

Pozdrawiam

#4 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 276
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Omega B 3.0 MV6 Pb

Napisano 16 sierpień 2011 - 20:16

Dzwoniłem do ASO w Lublinie wiązka do E420 kosztuje 2900 pln. Myślę że do 500E też dostaniesz. Zapytaj KAMILW124 on też zmieniał wiązke.

#5 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maj 2012 - 17:23

Wyświetl postUżytkownik MARIOMOSCOVE420 dnia 16 sierpień 2011 - 20:16 napisał

Dzwoniłem do ASO w Lublinie wiązka do E420 kosztuje 2900 pln. Myślę że do 500E też dostaniesz. Zapytaj KAMILW124 on też zmieniał wiązke.


#6 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 maj 2012 - 17:43

Witam jestem nowy .Ale sprawa stara wiazka z r129 niepasuje, a A1244402006 w niemczech kosztuje 428 euro jak ktos ma znajomego w mercedesie to dodatkowo dostanie 20% rabatu,i niewszystkie kostki da sie kupic,UWAGA kostki kosztuja niewiele mniej od wiazki

#7 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:W140 400SE M119 1992

Napisano 20 maj 2012 - 01:00

lutano a mógłbyś zapytać ile kosztuje w ASO w DE wiązka o numerze A1405409505 ? ;)) byłbym wdzięczny ;)

#8 Offline   macmw


  • Postów: 850
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maj 2012 - 06:38

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 20 maj 2012 - 01:00 napisał

lutano a mógłbyś zapytać ile kosztuje w ASO w DE wiązka o numerze A1405409505 ? ;)) byłbym wdzięczny ;)
Patrzyłem po paru serwisach internetowych i znalazłem w cenach ok. 580-630 euro bez rabatu.
Swoją drogą ta wiązka do W124 też wychodzi drożej bo 550 euro, może kol. lutano znalazł jakiś faktycznie tani sklep albo może to była cena wyprzedażowa, coś podobnego jak w Polsce platforma do wyprzedaży części.

#9 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:W140 400SE M119 1992

Napisano 20 maj 2012 - 16:35

tez szukalem tego "po świecie" i znalazlem taniej niz w naszych ASO dlatego z ciekawosci chcialem wiedziec ile w DE w ASO kosztuje :) swoja droga ciekawe ze w badz co badz biedniejszym kraju (PL) czesci w ASO czesto sa drozsze i to sporo niz w DE..

#10 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maj 2012 - 16:58

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 20 maj 2012 - 01:00 napisał

lutano a mógłbyś zapytać ile kosztuje w ASO w DE wiązka o numerze A1405409505 ? ;)) byłbym wdzięczny ;)


#11 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maj 2012 - 17:04

Witam Pueblo wiazka A1405409505 w DE kosztuje 410 euro a140540950505 kosztuje 270 euro,i dodatkowa wiazka A140540950581 kosztuje 300 euro

#12 Offline   macmw


  • Postów: 850
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maj 2012 - 17:07

Lutano , dasz namiar na serwis/sklep gdzie można te rzeczy kupić w tych cenach?

#13 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maj 2012 - 17:08

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 20 maj 2012 - 16:35 napisał

tez szukalem tego "po świecie" i znalazlem taniej niz w naszych ASO dlatego z ciekawosci chcialem wiedziec ile w DE w ASO kosztuje :) swoja droga ciekawe ze w badz co badz biedniejszym kraju (PL) czesci w ASO czesto sa drozsze i to sporo niz w DE..
Witam Pueblo wiazka A1405409505 w DE kosztuje 410 euro a140540950505 kosztuje 270 euro,i dodatkowa wiazka A140540950581 kosztuje 300 euro

#14 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maj 2012 - 17:08

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 20 maj 2012 - 16:35 napisał

tez szukalem tego "po świecie" i znalazlem taniej niz w naszych ASO dlatego z ciekawosci chcialem wiedziec ile w DE w ASO kosztuje :) swoja droga ciekawe ze w badz co badz biedniejszym kraju (PL) czesci w ASO czesto sa drozsze i to sporo niz w DE..


#15 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maj 2012 - 17:23

Ludzie dlaczego wy sie tak boicie tych wiazek i wtyczek , to nic takiego ,kupujecie 70m kabla naj sylikonowego,z firmy Spec kabel z poznania,140 zlotych,kostki kto powiedzial ze musza byc 100% takie same,mozna wypuscis dluzsze kable z przepustnicy dac inna wyjsciowa wtyczke i po zabiegu.Kazdy lepszy elektronik ktora zajmuje sie audio ,video wam to zrobi ,w 1dzien, koszta niech gosciu wezmie 400 zl to i tak ma z duza gorke ,140zl kable wtyczki 200to nigdy niebedzie 2900zl niech wam odrazu zrobi 2lub3 komplety,to wasza wiazka wyjdzie grosze i pozabiegu mam racje czy nie JA NIEORZEPLACAM BO ZAWSZE JEST JAKIES WYJSCIE i za 750 zeta porszaki beda znow wachac dym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#16 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maj 2012 - 17:29

Wyświetl postUżytkownik macmw dnia 20 maj 2012 - 17:07 napisał

Lutano , dasz namiar na serwis/sklep gdzie można te rzeczy kupić w tych cenach?

Wyświetl postUżytkownik macmw dnia 20 maj 2012 - 17:07 napisał

Lutano , dasz namiar na serwis/sklep gdzie można te rzeczy kupić w tych cenach?


#17 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maj 2012 - 17:31

Wyświetl postUżytkownik lutano1 dnia 20 maj 2012 - 17:29 napisał

Witam w kazdym ASO w niemczech dostaniesz takie ceny to co widzisz w internecie, to ceny sugerowane i zawsze mozna sie dogadac

#18 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:W140 400SE M119 1992

Napisano 20 maj 2012 - 18:04

Wyświetl postUżytkownik lutano1 dnia 20 maj 2012 - 17:04 napisał

a140540950505 kosztuje 270 euro,i dodatkowa wiazka A140540950581 kosztuje 300 euro
a te dwie pozostałe wiazki od czego sa? ;> za 270 euro ma poprostu dodatkowa koncowke numeru 05 ;D a wtyczek sie bo nierozbieralne;D no niby mozna to zrobic na innych wtyczkach pytanie czy jest sens :) natomiast co do przepustnicy to masz racje :) mozna zrobic dluzsze keble :)))

#19 Offline   macmw


  • Postów: 850
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maj 2012 - 19:26

Panowie odnośnie rozbierania wtyczek w tychże wiązkach sprawa ma się następująco: główna lipa jest z okrągła wtyczką od przepływki , daję ją rozciąć(dremelem), ale trudno potem zmontować (należy zalać jakimś klejem epoksydowym odpornym na wysokie temperatury). Wtyczka od czujnika temperatury powietrza zasysanego jest po prostu za mała aby się z nią grzebać, lepiej kupić nową. Wtyczki od wtryskiwaczy można kupić wraz z kabelkami, ale ja sobię opracowałem metodę na ich rozbieranie przy pomocy dużej igły krawieckiej. (trzeba tylko patrzyć czy są dobre uszczelki-gumki na kablach) To samo dotyczy pinów we wtyczce od komputera, po rozłożeniu wtyczki radzę poznakować lub pozawiązywać kabelki w kratowniczce (jeden z elementów wtyczki). Gniazdo do przepustnicy też można rozciąć i potem złożyć z tym że tutaj za pomocą pistoletu na gorący klej i naprawdę dobrej taśmy izolacyjnej. Pewien problem może też stanowić wtyczka od czujnika 4-pinowego temperatury, ale można to zrobić tak że obcina się stare kable jakieś dwa centymetry od wtyczki i dolutowuje nowe pamiętając o uprzednim założeniu kawałków koszulki termokurczliwej na kable, potem przesunąć, zagrzać o gotowe.
Pozostałe kable nie sprawiają problemu z wymianą. Jak do tej pory kable z którymi mógłby być problem z kupieniem (ekranowane), zazwyczaj były dobre.

#20 Offline   lutano1


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 kwi 2012
  • Miejscowość: dortmund
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maj 2012 - 19:57

Wyświetl postUżytkownik macmw dnia 20 maj 2012 - 19:26 napisał

Panowie odnośnie rozbierania wtyczek w tychże wiązkach sprawa ma się następująco: główna lipa jest z okrągła wtyczką od przepływki , daję ją rozciąć(dremelem), ale trudno potem zmontować (należy zalać jakimś klejem epoksydowym odpornym na wysokie temperatury). Wtyczka od czujnika temperatury powietrza zasysanego jest po prostu za mała aby się z nią grzebać, lepiej kupić nową. Wtyczki od wtryskiwaczy można kupić wraz z kabelkami, ale ja sobię opracowałem metodę na ich rozbieranie przy pomocy dużej igły krawieckiej. (trzeba tylko patrzyć czy są dobre uszczelki-gumki na kablach) To samo dotyczy pinów we wtyczce od komputera, po rozłożeniu wtyczki radzę poznakować lub pozawiązywać kabelki w kratowniczce (jeden z elementów wtyczki). Gniazdo do przepustnicy też można rozciąć i potem złożyć z tym że tutaj za pomocą pistoletu na gorący klej i naprawdę dobrej taśmy izolacyjnej. Pewien problem może też stanowić wtyczka od czujnika 4-pinowego temperatury, ale można to zrobić tak że obcina się stare kable jakieś dwa centymetry od wtyczki i dolutowuje nowe pamiętając o uprzednim założeniu kawałków koszulki termokurczliwej na kable, potem przesunąć, zagrzać o gotowe.
Pozostałe kable nie sprawiają problemu z wymianą. Jak do tej pory kable z którymi mógłby być problem z kupieniem (ekranowane), zazwyczaj były dobre.