Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Oryginalny hak Oris, sposób montażu


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Zerom


  • Postów: 5
  • Na forum od: 19 sie 2011

Napisano 16 września 2011 - 21:52

Cześć wszystkim!
Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem czarnego w124, około tygodnia temu kupiłem oryginalny hak Oris, niestety mam samą belkę i kulkę, nie mam natomiast szyn potrzebnych do montażu.

Czy ktoś mógłby mi przesłać, albo zamieścić zdjęcia jak ten hak powinien być zamontowany do samochodu i co, oprócz belki i kulki powinienem mieć. Ewentualnie jakby ktoś byłby mi w stanie podać wymiary tych elementów, to mógłbym je sobie dorobić.

Z góry dziękuję za pomoc :D



#2 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 września 2011 - 14:39

Tutaj zrobiłem Ci wydruk z EPC z czego powinien składać się hak fabryczny. Jest też tam część elektryczna.

#3 Offline   Zerom


  • Postów: 5
  • Na forum od: 19 sie 2011

Napisano 19 września 2011 - 22:41

Dzięki, widzę, że paru rzeczy mi brakuje, ale widziałem też, że nieoryginalne haki mają te wzmocnienia zrobione z kątowników, więc postaram się to zrobić tak.
Czy ktoś mógłby mi przesłać/wstawić zdjęcia wnętrza bagażnika, jak te wzmocnienia wyglądają w rzeczywistości.
Drugie pytanie, to: czy w samochodzie, miejsca, gdzie powinno się przewiercić otwory na śruby, są jakoś zaznaczone?

#4 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 19 września 2011 - 22:59

W kombiaku są zapunktowane, ściągasz konserwację i widać.

#5 Offline   VALENTINE


  • Postów: 371
  • Na forum od: 30 wrz 2007
  • Miejscowość: z miasta
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 września 2011 - 23:11

Masz kilka fotek :
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

#6 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 20 września 2011 - 20:08

chyba masz to źle poskładane na tych zdjęciach :-)

#7 Offline   Zerom


  • Postów: 5
  • Na forum od: 19 sie 2011

Napisano 21 września 2011 - 21:19

Wielkie dzięki VALENTINE. A co jest nie tak na tych zdjęciach? Czy ktoś ma jeszcze zdjęcia, jak powinny być przykręcone te wzmocnienia do podłużnicy?

#8 Offline   ryan_ab


  • Postów: 141
  • Na forum od: 20 kwi 2013
  • Miejscowość: Siemianowice
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2013 - 12:31

Witajcie,
Podepne się pod temat, by nie zakładać kolejnego:)

Mam pytanie, otóż mam hak Oris w moim kombi, odczepiany.
Gdy kupiłem samochód hak był osobno - leżał 2 lata w krzakach... oczywiście nie dało się go otworzyć. W akcie bezradności podjechałem do mechanika co niby zakłada też haki - otworzył w 2h ten hak, policzył 30zł i powiedział, że jest do wyrzucenia jego zdaniem.

No więc jako że mu nie ufam, oczyściłem ze rdzy wszystko, nasmarowłem, pomalowałem - słowem działa.

Teraz pytanie:
Czy po zamocowaniu haka i przekręceniu tego ZU - AUF ten hak może mieć minimalny luz? Tzn wskakuje w ząbki te na końcu, wysuwa się ten trzpień w środku i jest stabilny, jednak gdy za te kule się 'dziągnie - pcha' słychać i czuć dosłownie 0,5mm luzu.
Belka i hak nie jest jeszcze przykręcona do samochodu - mam to wszystko na garażu i niewiem czy to montować, czy to objaw niepokojący - zastanawiam się jak zapne 1T przyczepe i jakie tam naprężenia są przy wyższej prędkości.

Prosze o odpowedź osoby, które mają taki hak albo znają się na rzeczy - teorytycznie to i ja wiem, że luzu być nie powinno, ale może tak poprostu jest - wkońcu to hak odczepiany i idealnie może nigdy nie jest?


Dziękuję!

#9 Offline   ryan_ab


  • Postów: 141
  • Na forum od: 20 kwi 2013
  • Miejscowość: Siemianowice
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 sierpnia 2013 - 18:39

Hej, czy ktos kto ma taki hak mógłby zerknąć lub wypowiedzieć sie? Zależy mi na tej informacji.

Dziekuje

#10 Offline   ttrol


  • Postów: 67
  • Na forum od: 11 lut 2013
  • Miejscowość: Radomsko/Łódź
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW e32 750

Napisano 03 sierpnia 2013 - 20:11

Nie powinno być luzu, mam Hak Orisa w MB, jak i w BMW, żadnych luzów.

Za hak możesz ciągnąć, skakać na nim, żadnych luzów, jakby był przyspawany.

Nawet dziś korzystałem :)

Użytkownik ttrol edytował ten post 03 sierpnia 2013 - 20:12









Podobne tematy Zwiń