Cześć wszystkim!
Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem czarnego w124, około tygodnia temu kupiłem oryginalny hak Oris, niestety mam samą belkę i kulkę, nie mam natomiast szyn potrzebnych do montażu.
Czy ktoś mógłby mi przesłać, albo zamieścić zdjęcia jak ten hak powinien być zamontowany do samochodu i co, oprócz belki i kulki powinienem mieć. Ewentualnie jakby ktoś byłby mi w stanie podać wymiary tych elementów, to mógłbym je sobie dorobić.
Z góry dziękuję za pomoc
1
[W124] Oryginalny hak Oris, sposób montażu
Rozpoczęty przez Zerom, wrz 16 2011 21:52
20 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 września 2011 - 21:52
#3
Napisano 19 września 2011 - 22:41
Dzięki, widzę, że paru rzeczy mi brakuje, ale widziałem też, że nieoryginalne haki mają te wzmocnienia zrobione z kątowników, więc postaram się to zrobić tak.
Czy ktoś mógłby mi przesłać/wstawić zdjęcia wnętrza bagażnika, jak te wzmocnienia wyglądają w rzeczywistości.
Drugie pytanie, to: czy w samochodzie, miejsca, gdzie powinno się przewiercić otwory na śruby, są jakoś zaznaczone?
Czy ktoś mógłby mi przesłać/wstawić zdjęcia wnętrza bagażnika, jak te wzmocnienia wyglądają w rzeczywistości.
Drugie pytanie, to: czy w samochodzie, miejsca, gdzie powinno się przewiercić otwory na śruby, są jakoś zaznaczone?
#4
Napisano 19 września 2011 - 22:59
W kombiaku są zapunktowane, ściągasz konserwację i widać.
#6
Napisano 20 września 2011 - 20:08
chyba masz to źle poskładane na tych zdjęciach :-)
#7
Napisano 21 września 2011 - 21:19
Wielkie dzięki VALENTINE. A co jest nie tak na tych zdjęciach? Czy ktoś ma jeszcze zdjęcia, jak powinny być przykręcone te wzmocnienia do podłużnicy?
#8
Napisano 02 sierpnia 2013 - 12:31
Witajcie,
Podepne się pod temat, by nie zakładać kolejnego:)
Mam pytanie, otóż mam hak Oris w moim kombi, odczepiany.
Gdy kupiłem samochód hak był osobno - leżał 2 lata w krzakach... oczywiście nie dało się go otworzyć. W akcie bezradności podjechałem do mechanika co niby zakłada też haki - otworzył w 2h ten hak, policzył 30zł i powiedział, że jest do wyrzucenia jego zdaniem.
No więc jako że mu nie ufam, oczyściłem ze rdzy wszystko, nasmarowłem, pomalowałem - słowem działa.
Teraz pytanie:
Czy po zamocowaniu haka i przekręceniu tego ZU - AUF ten hak może mieć minimalny luz? Tzn wskakuje w ząbki te na końcu, wysuwa się ten trzpień w środku i jest stabilny, jednak gdy za te kule się 'dziągnie - pcha' słychać i czuć dosłownie 0,5mm luzu.
Belka i hak nie jest jeszcze przykręcona do samochodu - mam to wszystko na garażu i niewiem czy to montować, czy to objaw niepokojący - zastanawiam się jak zapne 1T przyczepe i jakie tam naprężenia są przy wyższej prędkości.
Prosze o odpowedź osoby, które mają taki hak albo znają się na rzeczy - teorytycznie to i ja wiem, że luzu być nie powinno, ale może tak poprostu jest - wkońcu to hak odczepiany i idealnie może nigdy nie jest?
Dziękuję!
Podepne się pod temat, by nie zakładać kolejnego:)
Mam pytanie, otóż mam hak Oris w moim kombi, odczepiany.
Gdy kupiłem samochód hak był osobno - leżał 2 lata w krzakach... oczywiście nie dało się go otworzyć. W akcie bezradności podjechałem do mechanika co niby zakłada też haki - otworzył w 2h ten hak, policzył 30zł i powiedział, że jest do wyrzucenia jego zdaniem.
No więc jako że mu nie ufam, oczyściłem ze rdzy wszystko, nasmarowłem, pomalowałem - słowem działa.
Teraz pytanie:
Czy po zamocowaniu haka i przekręceniu tego ZU - AUF ten hak może mieć minimalny luz? Tzn wskakuje w ząbki te na końcu, wysuwa się ten trzpień w środku i jest stabilny, jednak gdy za te kule się 'dziągnie - pcha' słychać i czuć dosłownie 0,5mm luzu.
Belka i hak nie jest jeszcze przykręcona do samochodu - mam to wszystko na garażu i niewiem czy to montować, czy to objaw niepokojący - zastanawiam się jak zapne 1T przyczepe i jakie tam naprężenia są przy wyższej prędkości.
Prosze o odpowedź osoby, które mają taki hak albo znają się na rzeczy - teorytycznie to i ja wiem, że luzu być nie powinno, ale może tak poprostu jest - wkońcu to hak odczepiany i idealnie może nigdy nie jest?
Dziękuję!
#9
Napisano 03 sierpnia 2013 - 18:39
Hej, czy ktos kto ma taki hak mógłby zerknąć lub wypowiedzieć sie? Zależy mi na tej informacji.
Dziekuje
Dziekuje
#10
Napisano 03 sierpnia 2013 - 20:11
Nie powinno być luzu, mam Hak Orisa w MB, jak i w BMW, żadnych luzów.
Za hak możesz ciągnąć, skakać na nim, żadnych luzów, jakby był przyspawany.
Nawet dziś korzystałem
Za hak możesz ciągnąć, skakać na nim, żadnych luzów, jakby był przyspawany.
Nawet dziś korzystałem
Użytkownik ttrol edytował ten post 03 sierpnia 2013 - 20:12
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[W124] Gałka + mieszek zmiany biegów - oryginalny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
[w124] Hak holowniczy - podłączenie elektryczne |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pasiasty |
|
||
w124 coupe - HAK |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Krzylis |
|
||
[W124] Coupe/Sedan - różnice w haku holowniczym |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | HARAS |
|