Komplet sklada sie z:
1. Przekaznik + wiazka,
2. Zbiornik na plyn z dwoma "gnizadami" na silniczki,
3. Drugi silniczek,
4. Przewody cisnieniowe w oplocie,
5. Trojnik po przewodow cisnieniowych,
6. Listwy pod lampy z otworami,
7. Przelotki do przewodow cisnieniowych do listew pod lampami,
8. Silniczek (do W201 z aluminowym mocowaniem) i uszczelka osi (Lewy i Prawy sa inne. Jeden jest Master - 4 piny w kostce, drugi Slave - 3 piny w kostce),
9. Ramie wycieraczki* (L+P) i piorka**,
10. Wezyki gumowe (gruboscienne) laczace przelotki i ramiona.
*Sa bodaj trzy rodzaje ramion. Metalowe z dysza spryskiwacza; bez dyszy; plastikowe.
**Dwa rodzaje piorek - Ramka metalowa; Plastikowa
EDIT:
Z jednej dyskusji wyniklo, ze W124 ma inne ramiona i piorka niz W201. Zalaczam link do WATKU
Podlaczenie jest proste.
Glowny "prad" bierze sie od "+" na prawej lampie poprzez przekaznik. Do sterowania przekaznikiem podpina sie "+" z pierwszego silniczka spryskiwaczy (pojedynczy sygnal wlacza silniki wycieraczek lamp).
Oba silniki maja mechaniczne sterowanie wbudowane z ta roznica, ze Master (4 piny w kostce) zarzadza takze praca silniczka spryskiwaczy.
Ramiona wykonuja dwa razy "ruch" i spryskiwacz "psika" dwa razy. Jesli wszystko podpiete jest tak jak fabryka przykazala, wycieraczki wlaczaja sie automatycznie przy nacisnieciu dzwigni (wlaczeniu spryskiwaczy szyby), ale TYLKO wtedy gdy wlaczone sa swiatla.
Montaz wycieraczek wiaze sie z wyjeciem lamp. Zabawa z elektryka trwa w zaleznosci od precyzji wykonania i prowadzenia kabli. Calosc nie powinna zabrac wiecej niz 3-4h.
Dla ulatwienia schematy eletryczne:
W201 --> TUTAJ
W124 --> TUTAJ
EDIT: Borat
To ja jeszcze dorzuce schematy z EPC (Charlie9: wstawiono obrazki .):
1. Schemat poglądowy
2. Schemat połączeń elektrycznych
3. Schemat połączeń wodnych
EDIT: Charlie9
Znalazlem jeszcze u siebie na HD schemat, ktory moim zdaniem jest duzo latwiejszy. Juz prosciej sie nie da .
Opis:
rt (rot) - czerwony
sw (schwarz) - czarny
br (braun) - brazowy
bl (blau) - niebieski
gr/rt (grun/rot) - zielono-czerwony
vi/ge (violet/gelb) - fioletowo-zolty
M5/1 - silnik spryskiwacza przedniej szyby
M5/2 - silnik spryskiwaczy lamp
K2 - przekaznik
M6/2 - silnik wycieraczki (slave)
M6/3 - silnik wycieraczki (master)
W - podlacznie masy (przykrecane wkretem za lampa. Mozna spiac je razem w wizce pod jednym przewodem)
a - sterowanie silnika spryskiwacza szyby (nie trzeba podlaczac bo jest juz oryginalnie podlaczone )
b - zasilanie "+" od swiatel. Trzeba wlutowac sie w kostke. Nie pamietam ktory pin - zdaje sie ze patrzac od gory (kable wychadza ku dolowi) to prawy dolny. Trzeba obadac miernikiem - pamietac tylko trzeba o wlaczeniu swiatel :-P
Temat wyczerpany
3
[W201/W124] Wycieraczki lamp przednich
Rozpoczęty przez Charlie9, lis 19 2007 20:48
Brak odpowiedzi do tego tematu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
w124 nie działają wycieraczki :( |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gnihsrep |
|
|
|
[W201] pytanie o wycieraczki reflektorów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|
|
|
[w201] Lampka oświetlenia tylnej kanapy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | FANTAZMA |
|
||
S212 jedna tylną lampa LED świeci słabiej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
||
[w201] Które lampy oryginalne ULO 381 czy RS ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Terenowiec |
|