Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Silnik - 1.8E kilka problemów


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pawelekr


  • Postów: 17
  • Na forum od: 11 paź 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 19 listopada 2007 - 22:19

Witam.
Niedawno kupiłem 190 1.8 benzyna która stała przez rok czasu z pobita misa olejowa. Po założeniu nowej misy i wlaniu oleju mam kilka problemów. Mianowicie:
1. Nie moge uruchomić zimnego silnika. Zapala i po chwili gaśnie. Dopiero za 3-4 razem odpala. Na ciepłym nie ma problemów.
2. Na nagrzanym silniku nierówno pracuje na wolnych obrotach.
3. Mocno kopci z tłumika.
4. Po wyczyszczeniu świec szybko sie nazbierał na nich nagar.
I jeszcze taka rzecz gdzie w bloku znajduje sie korek spustowy płynu chłodniczego bo robi sie coraz zimniej i trzeba zalać płyn zamiast wody.
Z góry dziękuje za odpowiedz.



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 19 listopada 2007 - 23:39

pawelekr napisał:

Witam.
Niedawno kupiłem 190 1.8 benzyna która stała przez rok czasu z pobita misa olejowa. Po założeniu nowej misy i wlaniu oleju mam kilka problemów.

Te problemy które wymieniłeś nie są spowodowane wymianą miski olejowej.

#3 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2007 - 00:38

Chyba, ze ktos kto rozwalil miske jechal bez oleju :mrgreen:.

Korek spustowy jest na bocznej scianie bloku mniej wiecej pod kolektorem ssacym.

#4 Offline   heidenauer


  • Postów: 190
  • Na forum od: 05 paź 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Napisano 20 listopada 2007 - 08:19

Skoro auto stało przez rok czasu nieruszane, to sie nie dziwię, że sa jakies cyrki.

Nagar, nierówna praca, problemy z odpaleniem - to by kierowało w stronę układu zasilania.
Posprawdzaj wszystko,jak to jest ke-jetronic to miernik do reki i postepuj tak jak jest opisane w książce-"sam naprawiam w201" dostępnej w FAQ. Trochę roboty,ale zawsze bedziesz mial pewny obraz tego w jakim stanie jest motor.


EDIT:

Tak jak Rob napisał trzeba sprawdzić wszysko! Wszystkie połączenia gumowe, wtyczki itp.
Sprawdz czy działa przepływomierz powietrza. Ta duża klapa pod filtrem powietrza. Może czujnik jest walnięty(albo nie łączy), nie ma wystarczjąco powietrza i dlatego nie chodzi dobrze.

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 20 listopada 2007 - 08:24

heidenauer napisał:


Nagar, nierówna praca, problemy z odpaleniem - to by kierowało w stronę układu zasilania.

Dodam jeszcze: sparciałe uszczelnienia gumowe, rdza na wtyczkach i gniazdach (może zawór powietrza zatarty na amen) ect, ect...

#6 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 listopada 2007 - 09:31

Ja bym jeszcze posprawdzał filtry, a szczególnie filtr paliwa i sprawdził jak działa układ zapłonowy (swiece i przewody), ciekawe również jak pracują wtryski.

Ogólnie po rocznym postoju musisz zrobić generalny przegląd wszystkich układów: zasilania paliwem, zaplonowy....

#7 Offline   pawelekr


  • Postów: 17
  • Na forum od: 11 paź 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 30 listopada 2007 - 21:20

Wymieniłem już filtr paliwa oraz czujnik temperatury (4 pinowy) oraz tan obok z 2 wtyczkami. Samochód uruchomił sie w miara normalnie. zobacze jak postoi kilka dni. Ale mam kolejny problem, po wymianie czujników nie mam wskazań temperatury na liczniku. Co to moze być?

#8 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 30 listopada 2007 - 22:18

a ten czujnik który wymieniłes nie był przypadkiem 3pinowy, bo to on jest odpowidzialny za wskazania temperatury. Jest gdzies tu informacja o czujnku, poszukaj..

#9 Offline   pawelekr


  • Postów: 17
  • Na forum od: 11 paź 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 05 grudnia 2007 - 20:50

Juz wszystko co możliwe zmieniłem i sprawdziłem. Nawet ten przekażnik za akumulatorem. Ale nadal mam kłopoty z uruchamianiem na zimno. Może ktoś ma schemat układu zasilania silnika i schematy elektryczne do silnika 1.8?

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 05 grudnia 2007 - 22:20

pawelekr napisał:

Ale nadal mam kłopoty z uruchamianiem na zimno.

Po co schemat? Wiadomo co jest odpowiedzialne za rozruch na zimno ... Warto zwrócić uwagę na akumulator paliwa przy okazji, jeżeli zawodzi to w układzie spada ciśnienie i są problemy z rozruchem po dłuższym postoju.








Podobne tematy Zwiń