Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Srebrny przekaźnik, ABS RPM kaput i WIĘCEJ MOCY?!?


55 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   SolarWarden


  • Postów: 24
  • Na forum od: 28 kwi 2009

Napisano 26 września 2011 - 22:25

A możliwe, że przekaźnik ma coś wspólnego z pompą paliwa?



#22 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 27 września 2011 - 13:32

W silniku 2,5 masz pompe mechaniczna wiec jej nie interesuja przekazniki ani w ogole prad..

#23 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 września 2011 - 18:34

cyborg napisał:

W silniku 2,5 masz pompe mechaniczna wiec jej nie interesuja przekazniki ani w ogole prad..

Tutaj sie mylisz. Są wersje gdzie jest ELR i ARA. Oba do sterowania pracą pompy. I mam właśnie podejrzenie że to coś koło tego śmierdzi. Mityczny srebrny przekaźnik oprócz ABS i RPM obsługuje jeszcze elektronikę od ELR i ARA oraz elektronikę sprężarki od klimy. Może to gdzieś tu ?

O ile ELR jak nie ma prądu to łatwo wyczuć (brak regulacji biegu jałowego) tak z ARA jest różnie. U mnie w om603 jest tylko ELR.

#24 Offline   SolarWarden


  • Postów: 24
  • Na forum od: 28 kwi 2009

Napisano 28 września 2011 - 15:19

Hmm, możliwe, że w zwykłym 250D z 92r są takie rzeczy? A jak są to co, jakieś kable do pompy idą czy jak? :P

#25 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 września 2011 - 17:31

W twoim roczniku już nie powinno być sterowania podciśnieniem tylko elektryczne. Kable dochodzą do pompy i są widoczne za kolektorem ssącym od strony grodzi.
Za akumulatorem powinieneś mieć kostkę na której jest napisane ELR/ARA

#26 Offline   SolarWarden


  • Postów: 24
  • Na forum od: 28 kwi 2009

Napisano 28 września 2011 - 22:21

bienias87, zgadza się. Jest i ARA i do pompy idą jakieś kable. Chyba jesteśmy blisko. Hmm, więc wini elektryka, a dokładnie ten przekaźnik, albo i przekaźnik i sterownik. :P

Wygląda to tak:
Dołączona grafika

#27 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 września 2011 - 09:33

No i teraz pytanie do mechanicznej części forum. Za co odpowiada ARA ? U mnie jej nie ma więc nie wybadałem, wis też niewiele mówi.
Czy to czasami nie jest regulacja obciążeniowa pompy? A efekt jaki występuje u SolarWarden, to zbyt uboga mieszanka, spowodowana niedoregulowaniem ?

#28 Offline   yendrek84


  • Postów: 4
  • Na forum od: 14 cze 2011

Napisano 29 września 2011 - 15:18

witam, Panowie mam taki problem z tym przekaźnikiem i obrotomierzem, męczę się już jakieś 3 miesiące czytałem już chyba wszystkie posty na forum i nie mogę znaleźć odpowiedzi,
nie działa mi obrotomierz przyczyną był przepalony jeden z bezpieczników na tym srebrnym przekaźników, wymieniłem i radość obrotka sie podniosła ale trwało to jakiś 1 km i zaś się bezpiecznik przepalił, i tak kilka razy, zimne luty czy co wiec kupiłem nowy przekaźnik 180 zł podłączam i działa i zaś to samo raz 1 km i przepala sie bezpiecznik po wymianie 5 km i zaś się przepala, czytając na forum, że przekaźnik EGR może być przyczyną wiec go wymieniłem i dalej to samo, załozyłem jeszcze inny przekaźnik i nic nie pomogło, co chwilę się przepala ten bezpiecznik, bezpieczników to już zużyłem ze 20 i za każdym razem to samo, a bezpiecznik od abs cały i sprawny, może któryś z Panów wie co może być przyczyną już normalnie nie mam siły, albo jakiś pomysł jak ominąc ten przekaźnik aby obrotomierz zaczął działać,

#29 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 29 września 2011 - 19:13

To ja może tyle podpowiem że u mnie jest ERL/ARA na jednym przekazniku. Czytając wasze posty ciekawości wyjąłem bezpiecznik na srebrnym przekażniku. Oprócz niedziałającego obrotmierza i abs-u żadngo przyrosty mocy nie było ;) ale jedno jest pewne że po wyjęciu bezpiecznika obroty spadły,tzn na bezpieczniku silnik chodził tak jakby był na ssaniu a po wyjęciu bezpiecznika tak sie troche krztusił.
yendrek84 chwała Ci za to że tu sie podpiąłeś a nie poszedłes na łatwizne by założyłeś nowy temat i heja. Co do przepalanych bezpieczników bezpieczników to rzeczywiście dziwne.A patrzyłeś jak te bezpieczniki mają sie do używania abs-u?

#30 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 września 2011 - 21:32

Panowie zainteresowani, poniżej znajdziecie link do serwisówki z testowaniem ARA:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=690942
Niestety, sam z ciekawości też zacząłem przekopywać internet i nie znalazłem żadnego opisu funkcji tego badziewia. Dokument niestety w języku ojczystym... :roll:
Kto zna niemiecki może rozszyfruje ta nazwę: Antiruckelaufschaltung (ARA)








Podobne tematy Zwiń