Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Srebrny przekaźnik, ABS RPM kaput i WIĘCEJ MOCY?!?


55 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   SolarWarden


  • Postów: 24
  • Na forum od: 28 kwi 2009

Napisano 23 września 2011 - 02:06

Witam szanownych forumowiczów,

Otóż problem "dwieście pięćdziesiątki w dieslu" modelu T wygląda/wyglądał tak. Od kupienia gwiazdka jeździła jak jeździła, mocą i osiągami szału nie robiła. Wszyscy oswoili się z tym, że bolid to to nie jest i wyprzedzanie trzeba obmyślać parę zakrętów wcześniej. Dziwy zaczęły się dziać odkąd przestał działać obrotomierz.

Padło na pomysł wyciągnięcia zegarów z deski by się bliżej temu przyjrzeć (i przy okazji przyjrzeć się niedziałającemu dziennemu licznikowi kilometrów). Podczas rozbiorów okazało się, że lampka od ABSu jest spalona. Więc poszła do wymiany. Po złożeniu wszystkiego do kupy (dzienny chociaż zaczął liczyć :] ) okazało się, że nie dość, że obrotomierz jak nie działał, tak nie działa, to kontrolka ABS po oczach ciągle świeci.

Co więc na to powiedziały Google. Otóż okazało się, że usterka obrotomierza oraz ABSu spotykana jest dosyć często, a winę za to ponosi srebrny przekaźnik za akumulatorem razem z weń wsadzonym bezpiecznikiem. Podczas używania auta z uszkodzonym przekaźnikiem auto zachowywało się żwawiej. Po oznajmieniu tego przez stałego użytkownika auta, dało się tylko słyszeć głosy typu: "Joo tam, posiedział, ponaprawiał, pojeździł rowerem, to samochód tera rakieta". No ale jeździec jeżdżąc codziennie od 3 lat, aż takiej gafy nie mógł przecież strzelić. :D

Uwagi jednak okazały się prawdą. Prędkości rzędu 140km/h wyciągane z bólem na autostradzie, teraz można było osiągnąć już za drugą górką od startu z drogi podporządkowanej. No nic, może jakieś wiatry w klapę z tyłu czy co.
Po pewnych zmaganiach z owym przekaźnikiem zaczął działać i obrotomierz i przestała się świecić kontrolka ABS. No wreszcie. Ale chwila, chwila. Po naprawie było to znowu to samo ospałe auto co zawsze.
Hmm, co za cholera?

No to tak.
Próba 1 z działającym przekaźnikiem, obrotomierzem i bez świecenia ABSem po oczach - auto muł jak zawsze, nic nowego. :ok:
Próba 2. Wyciągnięcie przekaźnika, kurde, toć to mknie. Co do groma?! Prędkości typu 150km/h, wcześniej nieosiągalne na autostradzie dostępne były teraz między zakrętami drogi wojewódzkiej. :wpysk:
Co ciekawe przy niższym spalaniu. Wcześniej mieszany ok 7 litrów, teraz nawet poniżej 6.

No to teraz puenta: O co do cholery chodzi? Czy ktoś się z czymś takim kiedyś spotkał? Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie odpowiedzi.

PS Aktualnie auto na setupie "bez przekaźnika".



#2 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 23 września 2011 - 06:34

A masz EGR?

#3 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2011 - 08:14

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że ABS pobiera u Ciebie dużo prądu, a altek zabiera przez to trochę mocy.

#4 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 23 września 2011 - 09:33

Czaro napisał:

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że ABS pobiera u Ciebie dużo prądu, a altek zabiera przez to trochę mocy.
Bardzo naciagnieta teoria.. Gdyby cos bralo tyle pradu ze alternator by odczuwalnie zabieral moc to po pierwsze spalilyby sie przewody..

#5 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 23 września 2011 - 09:47

a może przekażnik który masz jest od innego modelu ,bo było kilka wersji ;)

#6 Offline   SolarWarden


  • Postów: 24
  • Na forum od: 28 kwi 2009

Napisano 23 września 2011 - 16:20

mr_simon napisał:

A masz EGR?
Hmm recyrkulacja spalin? Szczerze mówiąc nie wiem. Skąd wiedzieć czy jest w aucie taki system i jak to wpływa na osiągi w powiązaniu z ABSem i obrotomierzem. Jedyne co może łączyć to wszystko to owy srebrny przekaźnik. Ale EGR... nawet nie pomyślałbym, że tam może być coś takiego. ;)

melfio1 napisał:

a może przekażnik który masz jest od innego modelu ,bo było kilka wersji :)
Tego też nie wiem, czy to jest odpowiednia wersja, taki był. Przekaźnik ten posiada jeden bezpiecznik (30A jeśli dobrze pamiętam).

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 23 września 2011 - 16:46

Czy masz EGR, wystarczy spojrzeć pod maskę na kolektor wydechowy. Jeśli jest EGR, wychodzi z niego takie ustrojstwo.

melfio1 napisał:

a może przekażnik który masz jest od innego modelu ,bo było kilka wersj

To nie ma nic do rzeczy. możesz sobie wsadzić dowolny pasujący przekaźnik, a nawet zastapić go drutem.

Na razie podejrzanie wygląda sprawa EGR'a

#8 Offline   SolarWarden


  • Postów: 24
  • Na forum od: 28 kwi 2009

Napisano 23 września 2011 - 18:05

Jeżeli chodzi o coś takiego:
zdjęcia wstawiamy tylko i wylacznie w formie miniaturek
to niestety nie ma tam czegoś takiego. ;)

#9 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 23 września 2011 - 19:22

SolarWarden, to jeśli dobrze pamiętam ;) to przekażnik z jednym bezpiecznikem jest do wersji bez ABS ;)

#10 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 23 września 2011 - 22:27

no nie wiem. ja miałem przekażnik z jednym bezpiecznikiem i miałem abs.








Podobne tematy Zwiń