Skocz do zawartości




- - - - -

Samodzielna regulacja instalacji sekwencyjnej


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2011 - 20:44

Witam.
Panowie jest taka sprawa, że po wymianie filterków LPG moje auto zaczęło zamulać powyżej 4tys obrotów, dosłownie czuć jak brakuje silnikowi paliwa, efekt podobny do tego gdy kończy się gaz i chcemy depnąć, i po dłuższej chwili trzymania gazu w podłodze jak dojdzie do około 5tys obrotów przełącza się na Pb.

Byłem u 3 gazowników w okolicy, ale żaden nie ma interfejsu do instalacji PRINS.
Popatrzyłem na allegro i taki interfejs kosztuje około 70zł.

Czy mając interfejs i odpowiednie oprogramowanie regulacja instalacji jest trudna czy raczej do ogarnięcia przez każdego kumatego osobnika, który ma troszkę pojęcia o pracy silnika itp?

Jak ktoś jest w temacie to mógłby podać jakąś nazwę programu, który ogarnie instalację prins'a? Może być na PW.



#2 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 września 2011 - 21:52

Nie znam się na sekwencji ani na interfejsach do niej ale zapytam czy brałeś pod uwagę
bardziej prozaiczne powody jak np źle złożona obudowa filtra czy wadę samych filtrów?
Na mój prosty konsomołski rozum wymiana zamulonego filtra na nowy powinna raczej
zaowocować większą ilością dostarczanego gazu :drive:

#3 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2011 - 22:51

Lord Zekanda, sprawdzałem kilkakrotnie i jest dobrze złożone. Nawet wyjąłem filtry i porównywałem jaki opór stawiają dmuchając w nie, te brudne stawiały duży, te nowe b.mały więc nie są powodem.
Wyczytałem w necie, że po każdej wymianie filtrów w sekwencji powinno się ustawić ciśnienie jakie daje reduktor dalej, jest to podobno b.ważne w sekwencji.
No i jak instalacja była regulowana na brudnych filtrach ( poprzedni właściciel), to po wymianie filtrów ciśnienie podawane na wtryski jest zbyt duże i centralka za bardzo skraca czas otwarcia wtrysków.
Tak wywnioskowałem szukając w necie przyczyny.

Na starych filtrach tez już nie było tak jak na początku gdy kupiłem auto, ale po wymianie jeszcze bardziej się pogorszyło.
Dlatego potrzebna jest regulacja tylko, że nie wiem czy dam sobie z tym rade sam czy bez "fachowca" się nie obejdzie.

#4 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 27 września 2011 - 23:23

Z moich informacji (a sam reguluje i serwisuje swoja sekwencje) wynika, ze nic co tutaj napisales i wyczytales w necie nie jest prawda. Owszem, po wymianie filtrow nalezy ustawic na nowo mape (co nie jest takie proste jak sie wydaje) ale cisnienie jakie daje reduktor powinno oscylowac w granicach jego cisnienia roboczego i filtr nie ma tutaj znaczenia. Bo spojrz - masz dwa filtry - jeden maly przed reduktorem (nawet jesli bylby zasyfiony to nie ma wplywu na to jakie cisnienie podaje reduktor) i drugi duzy za reduktorem i on tez nie ma wplywu na fizycznie podawane cisnienie. MOze tylko slabiej przepuszczac na listwe ale nadal nie zmienia to raczej pracy reduktora.

Co do czasu otwarcia wtryskow to wlasnie o to chodzi w budowaniu mapy gazowej. Wyruszasz z podpietym interfejsem w traske, wrzucasz PB i rysuje Ci sie krzywa pracy na benzynie. I pozniej regulujac czasy wtrysku na odpowiednich obciazeniach silnika (Zalezych od obrotow) regulujesz mape albo zubozajac albo wzbogacajac w danym miejscu mieszanke tak zeby mapa gazowa idealnie pokryla sie z gazowa (mozesz zobaczyc w mojej galerii Audi moja ostatnia mape - praktycznie sie pokryla ale przejechalem chbya ze 100km regulujac :jump: ) Takze jesli masz ustawione jakies dane cisnienie reduktora to nie kombinuj z nim bo reduktor przy obciazeniu daje tyle ile moze a nie tyle ile mu kazesz (zalezy to od jego parametrow - ile KM obsluguje - oraz od tego w jakim jest stanie - zuzycie membram i zasyfienie).

Co do objawow, ktore podales to musialbys miec totalnie rozjechane ustawienia zeby tak sie dzialo - a i tak chyba nie byloby az takiej reakcji bo jest cos takiego jak autokalibracja sterownika. Moze reduktor jest za slaby albo juz jest mocno zuzyty. Ja mam u siebie tlokowy a nie membramowy wiec czyszczenie trwa kilka minut i znow smiga jak nowy. Jesli masz membramy to roboty jest bardzo duzo niestety z czyszczeniem.

Aha - ps. jesli nie masz ZUPELNIE pojecia o tej instalacji, regulacji i tworzeniu mapy to lepiej znajdz kogos kto za max 50 zl ustawi wszystko na cacy i bedzie spokoj na kolejne powiedzy 20tys. km. Za kabel zaplacisz powiedzmy kolo 80zl (tyle dalem za swoj), poswiecisz sporo czasu a jak Ci nie bedzie szlo albo czegos nie bedziesz wiedzial to i tak w sumie komus zaplacisz za regulacje. Filtry wymienic samemu warto bo taniej ale regulacje...Mozna sie bawic jak masz laptopa z dobra bateria ale efekt wymaga lektury w sieci, znajomosci akurat Twojej instalacji i cierpliwosci :drive:

#5 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2011 - 23:47

FilipW, Aha. No to nie wiem co się mogło stać.
Kilka dni przed wymianą filtrów uszczelniałem jeden wąż LPG biegnący od reduktora do filtra, był minimalnie nie szczelny, ale na tyle mało że po spryskaniu preparatem do wykrywania nieszczelności wydobywał się jeden maleńki bąbelek na 2-3sekundy.
Ale mniejsza o to, zakręciłem butlę (tak na wszelki wielki) wyjąłem wężyk wymieniłem te skręcane opaski na nowe, założyłem skręciłem, odkręciłem butlę pojechałem (jechałem spokojnie) niby wszystko ok, szczelność jest bo już nie widać bąbelków.
Po 2-3dniach miałem ochotę trochę zaszaleć w nocy, no i przycisnąłem do podłogi, o dziwo kickdown zadziałał z b.dużym opóźnieniem auto strzeliło do przodu i nagle przy 4tys zaczęło dość szybko tracić moc.
Pomyślałem sobie, że czujnik wałka rozrządu zdechł bo taki właśnie objaw daje on w tym silniku tylko przy około 3.5tys, ale przełączyłem na Pb i auto zbiera się idealnie, kickdown działa natychmiast i silnik ciągnie aż do 6200rpm bo wtedy skrzynia bieg zmienia.
Wróciłem do domu, wrzuciłem na Pb i bieg N, gaz do dechy i odcinka przy 6500rpm czyli prawidłowo, przełączyłem na LPG, gaz do dechy i... 4tys obr i zaczyna zamulać, lekko się telepie i przełączyło na Pb.
Po wymianie filterków, jak wcisnę do dechy to do 6tys się normalnie wkręca czyli się poprawiło.
Ale nadal na wysokich obrotach zamula, choć jakby mniej i kickdown szybciej działa.

A zanim zaczęły się problemy, byłem w trasie i auto na 100% jechało dobrze na LPG bo parę razy wyprzedzałem tiry z gazem w podłodze i auto jechało jak na Pb.

Czyli szukam przyczyny, dlaczego nagle po zakręceniu i odkręceniu butli zaczęło zamulać, no bo skoro to nie filtry to co? Parownik by się stopniowo zasyfiał i coraz mniejszą wydajność miał, a nie tak z dnia na dzień.

Sprawdzałem czy butla odkręcona do końca, bo może przy odkręcaniu coś się przycięło lekko i pomyślałem, że to już odkręcony zawór na max. ale jest odkręcony.

Parownik i instalacja na 100% ogarniają wydajnością ten silnik, bo koleszka na forum BMW ma ten sam silnik i tą samą instalację i ogarnia dobrze, poza tym przez prawie 3 miesiące jazdy nie było żadnej różnicy między jazdą na Pb i LPG.

Jakieś wskazówki? Co mogło się porypać bo ja już sam nie wiem.

#6 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 września 2011 - 14:52

Sytuacja opanowana, rozebrałem dzisiaj całą instalację od wtryskiwaczy po parownik włącznie z nim i wyczyściłem wszystko, trochę syfu było i coś się musiało przytkać bo teraz znowu jest szatan pod maską :P

Jakbyś mógł mi kolego poradzić jaki interfejs kupić?
http://allegro.pl/interfejs-do-gazu-lpg ... 06482.html
http://allegro.pl/interfejs-do-instalac ... 97066.html
Jest jakaś różnica między nimi czy to nie ważne jaki interfejs się kupi?

I jeszcze jedno, czy kazdym programem do regulacji LPG można regulować wszystkie instalacje? Czy do Prinsa tylko dedykowany program działa?
Mam programik do Prinsa ale tylko w wersji DE i nie bardzo go ogarniam, a mam też AC Gas Synchro po PL i może tym by się udało wyregulować?








Podobne tematy Zwiń