witam
Jako, ze od ostatniej wymiany oleju silnikowego moneło juz troche ponad 10kkm. zabrałem sie za wymianę oleju.
Po przetestowaniu w poprzednich wymianach olejów typu Mobil i Castrol tym razem wybór padł na Liqui Moly konkretnie na :
http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=24
ale nie w tym rzecz....
co jest do cholery z tymi korkami spustowymi w mercedesach??? :evil:
w moim w124 juz 2 razy korek zmieniałem (podczas dzisiejszej wymiany włącznie. dobrze, ze korek miałem w zapasie) i w w201 raz.
posiadam dobre, mocne klucze nie jakaś chińszczyzna. ale korek w misie jest tak zapieczony, ze nawet one nie daja rady. zawsze objade ten łeb korka. nawet opukiwanie nic nie daje ( nie jakieś chamskie tylko z czuciem). po obiechaniu z pomoca przychodzi klucz zaciskowy taki z regulacjną, który odkręci każdą śrubę ale niestety kosztem jej łba Zaraz po kupnie mojego mb, przy wymianie oleju tak zjechałem korek, ze z 13mm zrobiło sie coś na co można byłoby nasadzic klucz 9-10mm.
drodzy forumowicze czy mieliscie podobne problemy ze swoimi MB??
0
[w124 & w201] zjechany korek spustowy oleju silnikowego
Rozpoczęty przez jagr14, paź 18 2011 19:53
27 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 18 października 2011 - 19:53
#2
Napisano 18 października 2011 - 20:06
Ja też już wymieniałem raz korek. Może po prostu nie dokręcać go tak mocno. Popsikać płynem penetrującym, dobry klucz ciasno nachodzący i tyle. Ewentualnie może stop śruby jest jakiś miękki.
#3
Napisano 18 października 2011 - 20:18
takie śruby mi własnie w gdańskim aso sprzedali
#4
Napisano 18 października 2011 - 20:28
Musisz odkręcać nasadką sześciokątną (a nie dwunasto), najlepiej zawsze nową uszczelkę miedzianą, co nie trzeba byłoby za mocno dokręcać.
#5
Napisano 18 października 2011 - 20:31
Czaro, no i mam odpowiedz. proste jak dmuchanie bo klucze mam dwunastokątne
#6
Napisano 18 października 2011 - 20:49
Ja tak miałem bo wsadziłem klucz plaski ale nie oczkowy mechanik przyspawał nakrętkę i poszło
#7
Napisano 18 października 2011 - 21:55
jagr14 napisał:
bo klucze mam dwunastokątne
Śruby dwunastokątne są stosowane m.in. w śrubach korbowodów lub na kołach pasowych (ale we VW) i tam się przydadzą.
#8
Napisano 18 października 2011 - 22:25
Czaro, w M102 też są na korbowodach, panewkach wału, mocowaniu
koła zamachowego do wału i na półosiach w 201 ale to tak ku ścisłości się przyczepię
bo miejsca to marginalne i mało kto we własnym zakresie tam zagląda a tym bardziej odkręca
koła zamachowego do wału i na półosiach w 201 ale to tak ku ścisłości się przyczepię
bo miejsca to marginalne i mało kto we własnym zakresie tam zagląda a tym bardziej odkręca
#9
Napisano 19 października 2011 - 08:07
A nie lepiej pojechać do kogoś na wysysarkę i mieć czysto, szybko, i bez nerwów?
#10
Napisano 19 października 2011 - 18:16
a po co placic komus za tak prosta robote?
zniszczony korek w mb to standard, tam leb powinien byc na minimum 17tke, ale gdy uzywamy nasadowych kluczy nie powinno byc problemu
zniszczony korek w mb to standard, tam leb powinien byc na minimum 17tke, ale gdy uzywamy nasadowych kluczy nie powinno byc problemu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
Korek zbiornika cieczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Endrju |
|
||
Zaślepka - korek - otwory w podwoziu wzdłuż progu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
[w201] Lampka oświetlenia tylnej kanapy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | FANTAZMA |
|
||
Ciśnienie oleju problem. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek PL |
|