Skocz do zawartości




[w124 & w201] zjechany korek spustowy oleju silnikowego


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   jagr14


  • Postów: 228
  • Na forum od: 12 lis 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 1.8 1993 Cocoon
  • Inne auto:Vw golf mk2 1.8

Napisano 18 października 2011 - 19:53

witam

Jako, ze od ostatniej wymiany oleju silnikowego moneło juz troche ponad 10kkm. zabrałem sie za wymianę oleju.
Po przetestowaniu w poprzednich wymianach olejów typu Mobil i Castrol tym razem wybór padł na Liqui Moly konkretnie na :
http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=24
ale nie w tym rzecz....
co jest do cholery z tymi korkami spustowymi w mercedesach??? :evil:
w moim w124 juz 2 razy korek zmieniałem (podczas dzisiejszej wymiany włącznie. dobrze, ze korek miałem w zapasie) i w w201 raz.
posiadam dobre, mocne klucze nie jakaś chińszczyzna. ale korek w misie jest tak zapieczony, ze nawet one nie daja rady. zawsze objade ten łeb korka. nawet opukiwanie nic nie daje ( nie jakieś chamskie tylko z czuciem). po obiechaniu z pomoca przychodzi klucz zaciskowy taki z regulacjną, który odkręci każdą śrubę ale niestety kosztem jej łba :hmm: Zaraz po kupnie mojego mb, przy wymianie oleju tak zjechałem korek, ze z 13mm zrobiło sie coś na co można byłoby nasadzic klucz 9-10mm.
drodzy forumowicze czy mieliscie podobne problemy ze swoimi MB?? :hmm:



#2 Offline   kuboxxx


  • Postów: 660
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 18 października 2011 - 20:06

Ja też już wymieniałem raz korek. Może po prostu nie dokręcać go tak mocno. Popsikać płynem penetrującym, dobry klucz ciasno nachodzący i tyle. Ewentualnie może stop śruby jest jakiś miękki. :hmm:

#3 Offline   jagr14


  • Postów: 228
  • Na forum od: 12 lis 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 1.8 1993 Cocoon
  • Inne auto:Vw golf mk2 1.8

Napisano 18 października 2011 - 20:18

takie śruby mi własnie w gdańskim aso sprzedali :hmm:

#4 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 października 2011 - 20:28

Musisz odkręcać nasadką sześciokątną (a nie dwunasto), najlepiej zawsze nową uszczelkę miedzianą, co nie trzeba byłoby za mocno dokręcać.

#5 Offline   jagr14


  • Postów: 228
  • Na forum od: 12 lis 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 1.8 1993 Cocoon
  • Inne auto:Vw golf mk2 1.8

Napisano 18 października 2011 - 20:31

Czaro, no i mam odpowiedz. proste jak dmuchanie :hmm: bo klucze mam dwunastokątne

#6 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 18 października 2011 - 20:49

Ja tak miałem bo wsadziłem klucz plaski ale nie oczkowy :hmm: mechanik przyspawał nakrętkę i poszło :hmm:

#7 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 października 2011 - 21:55

jagr14 napisał:

bo klucze mam dwunastokątne
To tak piszę przyszłościowo... nie kupujcie sobie nasadek dwunastokątnych, bo są wam niepotrzebne, a mogą jeszcze narobić problemów... Klucze te są potrzebne do śrub z łbem dwunastokątnym.

Śruby dwunastokątne są stosowane m.in. w śrubach korbowodów lub na kołach pasowych (ale we VW) i tam się przydadzą.

#8 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 października 2011 - 22:25

Czaro, w M102 też są na korbowodach, panewkach wału, mocowaniu
koła zamachowego do wału i na półosiach w 201 ale to tak ku ścisłości się przyczepię
bo miejsca to marginalne i mało kto we własnym zakresie tam zagląda a tym bardziej odkręca :hmm:

#9 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 19 października 2011 - 08:07

A nie lepiej pojechać do kogoś na wysysarkę i mieć czysto, szybko, i bez nerwów?

#10 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 października 2011 - 18:16

a po co placic komus za tak prosta robote?
zniszczony korek w mb to standard, tam leb powinien byc na minimum 17tke, ale gdy uzywamy nasadowych kluczy nie powinno byc problemu








Podobne tematy Zwiń