Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Uszkodzony regulator ciśnienia benzyny


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   draco777


  • Postów: 4
  • Na forum od: 23 lis 2007
  • Miejscowość: Gliwice

Napisano 23 listopad 2007 - 18:16

Witam,

Mam prawdopodobnie uszkodzony regulator ciśnienia benzyny, miesza mi paliwa podczas jazdy na LPG z benzyną przez co spala mi równocześnie benzynę i LPG. Czy ktoś miał podobny problem jeśli tak to czy po wymianie na nowy oryginalny auto działa bez problemu? Bo słyszałem, że po wymianie jest ciężko wyregulować bez narzędzi diagnostycznych ten regulator ciśnienia, gaźnik i inne elementy. No i ponoć jest to część, która często sie psuje jeśli mercedes z mechanicznym wtryskiem jest zagazowany a orginał kosztuje 1300zł. Może ktoś zna mechanika posiadającego takie narzędzia z okolic Gliwic :mrgreen:?

#2 Offline   ZiomTom


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 wrz 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Napisano 24 listopad 2007 - 11:21

To może kupić cały rozdzielacz wtrysku ze wszystkim w koło na używce ?
Ojciec ma audi z podobnym jak nie takim samym wtryskiem i fakt jest jeden. KE jest bardzo dobrym wtryskiem jeśli nie chodzi na gazie. Po wymianie chwile bedziesz mial spokoj i znow bedzie to samo. Albo gaz albo benzyna. Wiem, że to troche drastyczne rozwiązanie ale jeśli gaz to odłącz pompe...

#3 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 listopad 2007 - 15:54

draco777 napisał:

Mam prawdopodobnie uszkodzony regulator ciśnienia benzyny, miesza mi paliwa podczas jazdy na LPG z benzyną przez co spala mi równocześnie benzynę i LPG.

a co ma regulator ciśnienia paliwa wspólnego z mieszaniem gazu z benzyną?

#4 Offline   draco777


  • Postów: 4
  • Na forum od: 23 lis 2007
  • Miejscowość: Gliwice

Napisano 25 listopad 2007 - 12:38

ZiomTom napisał:

Wiem, że to troche drastyczne rozwiązanie ale jeśli gaz to odłącz pompe...

o tym myku z pompą już słyszałem od gazownika bo mi proponował odłączenie ale wydaje mi się, że to jak gwóźdź do trumny dla auta na dłuższą metę. Natomiast co do rozdzielacza to muszę się faktycznie zorientować jak to wygląda cenowo i czy jest warte świeczki, dzięki za info pzdr.

luki79 napisał:

a co ma regulator ciśnienia paliwa wspólnego z mieszaniem gazu z benzyną?

a no ma tyle, że podczas jazdy na gazie pobiera mi również benzynę i mam podwujnego POWERA ale niestety tylko cenowego :ok:

#5 Offline   BigBit


  • Postów: 7
  • Na forum od: 30 gru 2007
  • Miejscowość: Włocławek

Napisano 09 maj 2008 - 05:02

Regulator ciśnienia paliwa podłączony jest do układu ssania ,podciśnienie zmienia ciśnienie paliwa.jezeli uszkdzony to ssie benzynę pod przepustnicę.Tak miałem (można go zaślepic],ale wymiana konieczna.Przy jeżdzie na gazie pali także benzynę,ale przy instalacji w której pompa paliwa ciągle pracuje.Wężyk podciśnienia winien byc suchy

#6 Offline   sprowa


  • Postów: 11
  • Na forum od: 27 maj 2008
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 28 maj 2008 - 18:49

Witam
tylko czy jest opłacalna wymiana takiego regulatora?? Skoro chodzi on na sucho to za jakiś czas znowu będzie do wymiany. Czy nie lepiej jeździć na samym gazie-fakt że szybciej silnik sie zuzywa-różnica temeratur-ale przy ostrożnym dodawaniu gazu na poczatku wszystko powinno być OK. A może słyszał ktoś o takim ustrojstwie jak "stop kjetronic"-nie wiem dokadnie jak się pisze. Własnie kupiłem W 124 2,3E i też mam padnięty rozdzielacz paliwa - a znajomy mechanik mówi że to strata pieniędzy(sam rozdzielacz to koszt około 400 zł). Może ktoś ma jakąś madrą radę??
Z góry dziękuję

#7 Offline   marr


  • Postów: 43
  • Na forum od: 24 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 28 maj 2008 - 22:41

"Stop KE" - jak najbardziej, mam emulator KE-J PD-45 Protec Digital. Benzyna cały czas jest pod ciśnieniem w układzie i jest to dla niego na pewno lepsze niż praca na sucho, auto lepiej odpali na benzynie i dodatkowo można regulować opóźnienie czasu blokowania wtrysku przy przełączeniu na gaz (mniejsze prawdopodobieństwo powrotu płomienia i łagodniejsze przejście na zasilanie lpg - bez szarpania)

#8 Offline   sprowa


  • Postów: 11
  • Na forum od: 27 maj 2008
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 29 maj 2008 - 15:18

kolego a czy jest możlwe podłączenie tego stop_KE samemu. Z tego co sie rozglądałem po silniku nie widziałem tego Stop-KE. A co zrobiłeś ze słynnymi strzałami?? http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/sciana.gif

#9 Offline   marr


  • Postów: 43
  • Na forum od: 24 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 29 maj 2008 - 16:05

sprowa napisał:

kolego a czy jest możlwe podłączenie tego stop_KE samemu. Z tego co sie rozglądałem po silniku nie widziałem tego Stop-KE. A co zrobiłeś ze słynnymi strzałami?? http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/sciana.gif

Bez problemu. Przejrzyj sobie ich stronę (http://www.protecdigital.pl/) jest tam sklep internetowy i cała dokumentacja, podłączenie nie jest skomplikowane, jeśli grzebanie przy aucie nie jest Ci obce :mrgreen:. Strzałów nigdy nie miałem i nie przewiduję... Mam II generację lpg (odpalam zawsze na Pb) i elektrykę oraz silnik w dobrym stanie. Strzały w M102 to wcale nie norma....

#10 Offline   sprowa


  • Postów: 11
  • Na forum od: 27 maj 2008
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 09 czerwiec 2008 - 19:50

Kolego, jeśli masz gdzieś gazownika, który jest mi w stanie zagwarantować po zastosowaniu Stop-KE, brak strzałów to jestem w stanie dojechać nawet do Krakowa-w końcu to nie ukraina i z katowic raptem 70 km. Bo mnie każdy mówi że się nie da bo to wtrysk mechaniczny i mechanicznie też trzeba przerwać dopływ benzyny do silnika, bo wtrysk jest mechaniczny! Nie za bardzo rozumiem co mówią-z mechanicznym wtryskiem nie miałem do tej pory doczynienia-ale są z polecenia-więc moze nie ściemniają. Chciałbym, jechać w trasę bez strachu że jak strzeli to mam pozamiatane i wracam z rodziną stopem o 23:30 z wakacji-a to moze być przykre.

#11 Offline   marr


  • Postów: 43
  • Na forum od: 24 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 09 czerwiec 2008 - 22:04

sprowa napisał:

Kolego, jeśli masz gdzieś gazownika, który jest mi w stanie zagwarantować po zastosowaniu Stop-KE, brak strzałów to jestem w stanie dojechać nawet do Krakowa-.....

Czy zagwarantują nie wiem - tym bardziej, że jak rozumiem instalację już masz założoną? - mało który chce się grzebać przy czymś co zakładał inny zakład. Strzały to niekoniecznie wina złej gazowni, stan silnika czy elementów zapłonu ma tutaj duże znaczenie, jeśli strzela to wątpie żeby tylko stop ke uratował sprawę. Ja przed montażem lpg gruntownie przebadałem temat, wybrałem gaziarzy po ostrej selekcji i jestem zadowolony.W firmie w której montowałem przewija się parę osób więc tak naprawdę czy np ktoś świeży czegoś nie spie....? - ciężko zagwarantować (to się tyczy raczej nowego montażu). Jak byś chciał namiary to nie ma problemu ale j.w. .....
Co do reszty - nie wiem jak przerwany jest dopływ paliwa, ja mam ten emulator o którym pisałem, prosty komputerek gazowy i attuator. Największe problemy widywałem w instalacjach gdzie była tylko śruba do regulacji i po prostu odłączana pompa paliwa - najprostsze, najtańsze rozwiązanie....

#12 Offline   Booster


  • Postów: 213
  • Na forum od: 13 maj 2009
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Skoda Felicia 1.3 Mpi

Napisano 30 lipiec 2010 - 22:19

koledzy gdzie jest ten cały czujnik cisnienia w MB ?

#13 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 sierpień 2010 - 00:30

A czy to może być wina rozdzilecza paliwa że jak go odpale zimnego i daje gazu to sie dusi a jak pochodzi z 30sekund to jest prawie dobrze ale czasem jak daje gazu to kopci na czarno i nie wchodzi na obroty. ???

#14 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 sierpień 2010 - 15:11

Ja bym wstępnie stawiał na Elektrohydrauliczny Regulator Ciśnienia Paliwa EHA, taka czarna kostka przy rozdzielaczu paliwa, albo po prostu rozregulowany wtrysk.

#15 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 sierpień 2010 - 19:33

A jak mozna to sprawdzić?

#16 Offline   Sokol


  • Postów: 5
  • Na forum od: 09 paź 2011
  • Miejscowość: POZNAŃ

Napisano 17 kwiecień 2012 - 19:36

Witam, odświerzam temat bo zabrałem się za naprawę cieknącego rozdzielacza paliwa i potrzebuje pomocy.

Moje autko to W201 1.8E + LPG. Po rozeznaiu w temacie stwierdzilem oczywiście uszkodzenie Elektrohydraulicznego Regulatora Ciśnienia Paliwa EHA. Cieknie z tego i wymiana tych małych oringów nic nie dała. Element do wymiany stąd tez pierwsze pytanie:

Czy do silnika 1.8E pasują regulatory z innych wersji (np. 2.0) lub z W124?? Zapewne są jakies róznice w regulacji owego cisnienia w przypadku róznych silników ... Ciezko jest dostac coś takiego na rynku wtórnym (nowe kosztuje ponad 1000zł) wiec musze wiedzieć przed zakupem czy bedzie pasowało ...

Kolejna sprawa to wyeliminowanie problemu na przyszłośc. Ponoc po wymianie EHA za chwile jezdzac na LPG znów bedzie ciekło. Pomocnym rozwiazaniem jest ponoć ten STOP KE. Ktoś to ma u siebie?? Pomaga, przeszkadza?? Jaki ma to wpływ na działanie całego układu i czy pomaga uniknac podobnych awarii. Czy dzieki temu EHA podziała dłużej??

#17 Offline   melfio1


  • Postów: 3472
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 17 kwiecień 2012 - 19:58

Sokol, dobiera się po nr.Boscha ,po załżeniu sprawne EHA powinno działać ok,w miar dobrze ,a być może trzeba podjechać na ustawienie klapy przez (tester lambda) ,a jak silnik będzie dusił, gasł to uszkodzone EHA ,a co do tego stop KE ,to jak kupiłem auto to miałem lpg i te stop ke ,ale musiałem wymienić cały rozdzielacz,bo ciekł ,tagże chyba to nic nie daje :/

Użytkownik melfio1 edytował ten post 17 kwiecień 2012 - 20:00


#18 Offline   Sokol


  • Postów: 5
  • Na forum od: 09 paź 2011
  • Miejscowość: POZNAŃ

Napisano 17 kwiecień 2012 - 20:26

Wiem ze należy dobierac po numerze (2437020007) ale realia na allegro są nieco inne:

http://allegro.pl/re...2250763123.html

Ja znalazłem coś takiego. Sprzedawca zachwala, że pasuje do wszystkich silników, pytanie czy oby na pewno. Wg mnie regulator ciśnienia w silniku 3.0 ma chyba nieco inne parametry cisnienia niz w silniku 1.8 ... Ale moge się mylić ...

#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3472
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 17 kwiecień 2012 - 20:55

chyba troche przesadza ten sprzedawca :/ ,(7 negatywów) aczkolwiek jest zarejstrowany chyba na naszym forum ,z tego co pamiętam jak ja szukałem EHA to takie same nr,były 1.8 2.0 i 2.3 a 2.6 i 3.0 miały inne nr. w necie można znaleść stronki jakie EHA do jakiego modelu MB,ale chyba naj ważniejsze to żeby miały te nr.2437020007 poszukaj troche w necie ,ja za nowe EHA w ASO zapłaciłem 280zł :hooray: była jakaś wyprzedaż .
może ci się przyda nr.orginału .A0000703962 MB

Użytkownik melfio1 edytował ten post 17 kwiecień 2012 - 21:03


#20 Offline   miki1331


  • Postów: 22
  • Na forum od: 10 lut 2012
  • Miejscowość: ?
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 kwiecień 2012 - 21:22

Kolgo mi osobiscie regulator padł po strzale lpg ale objawy były tego typu ze nie chodził na wolnych obrotach i ciezko sie wkrecał koszt tego to chyba 130zł jak sie nie myle po tym mam spokój ale to chybaa nie wina regulatora paliwa tylko złej regulacji lpg do gazownika pojechac i stwierdzi co jest nie tak bo tak mozna sobie gdybac :):)