Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Uszkodzony regulator ciśnienia benzyny


20 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   marr


  • Postów: 43
  • Na forum od: 24 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 09 czerwca 2008 - 22:04

sprowa napisał:

Kolego, jeśli masz gdzieś gazownika, który jest mi w stanie zagwarantować po zastosowaniu Stop-KE, brak strzałów to jestem w stanie dojechać nawet do Krakowa-.....

Czy zagwarantują nie wiem - tym bardziej, że jak rozumiem instalację już masz założoną? - mało który chce się grzebać przy czymś co zakładał inny zakład. Strzały to niekoniecznie wina złej gazowni, stan silnika czy elementów zapłonu ma tutaj duże znaczenie, jeśli strzela to wątpie żeby tylko stop ke uratował sprawę. Ja przed montażem lpg gruntownie przebadałem temat, wybrałem gaziarzy po ostrej selekcji i jestem zadowolony.W firmie w której montowałem przewija się parę osób więc tak naprawdę czy np ktoś świeży czegoś nie spie....? - ciężko zagwarantować (to się tyczy raczej nowego montażu). Jak byś chciał namiary to nie ma problemu ale j.w. .....
Co do reszty - nie wiem jak przerwany jest dopływ paliwa, ja mam ten emulator o którym pisałem, prosty komputerek gazowy i attuator. Największe problemy widywałem w instalacjach gdzie była tylko śruba do regulacji i po prostu odłączana pompa paliwa - najprostsze, najtańsze rozwiązanie....



#12 Offline   Booster


  • Postów: 213
  • Na forum od: 13 maj 2009
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Skoda Felicia 1.3 Mpi

Napisano 30 lipca 2010 - 22:19

koledzy gdzie jest ten cały czujnik cisnienia w MB ?

#13 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 sierpnia 2010 - 00:30

A czy to może być wina rozdzilecza paliwa że jak go odpale zimnego i daje gazu to sie dusi a jak pochodzi z 30sekund to jest prawie dobrze ale czasem jak daje gazu to kopci na czarno i nie wchodzi na obroty. ???

#14 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 sierpnia 2010 - 15:11

Ja bym wstępnie stawiał na Elektrohydrauliczny Regulator Ciśnienia Paliwa EHA, taka czarna kostka przy rozdzielaczu paliwa, albo po prostu rozregulowany wtrysk.

#15 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 sierpnia 2010 - 19:33

A jak mozna to sprawdzić?

#16 Offline   Sokol


  • Postów: 5
  • Na forum od: 09 paź 2011
  • Miejscowość: POZNAŃ

Napisano 17 kwietnia 2012 - 19:36

Witam, odświerzam temat bo zabrałem się za naprawę cieknącego rozdzielacza paliwa i potrzebuje pomocy.

Moje autko to W201 1.8E + LPG. Po rozeznaiu w temacie stwierdzilem oczywiście uszkodzenie Elektrohydraulicznego Regulatora Ciśnienia Paliwa EHA. Cieknie z tego i wymiana tych małych oringów nic nie dała. Element do wymiany stąd tez pierwsze pytanie:

Czy do silnika 1.8E pasują regulatory z innych wersji (np. 2.0) lub z W124?? Zapewne są jakies róznice w regulacji owego cisnienia w przypadku róznych silników ... Ciezko jest dostac coś takiego na rynku wtórnym (nowe kosztuje ponad 1000zł) wiec musze wiedzieć przed zakupem czy bedzie pasowało ...

Kolejna sprawa to wyeliminowanie problemu na przyszłośc. Ponoc po wymianie EHA za chwile jezdzac na LPG znów bedzie ciekło. Pomocnym rozwiazaniem jest ponoć ten STOP KE. Ktoś to ma u siebie?? Pomaga, przeszkadza?? Jaki ma to wpływ na działanie całego układu i czy pomaga uniknac podobnych awarii. Czy dzieki temu EHA podziała dłużej??

#17 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 17 kwietnia 2012 - 19:58

Sokol, dobiera się po nr.Boscha ,po załżeniu sprawne EHA powinno działać ok,w miar dobrze ,a być może trzeba podjechać na ustawienie klapy przez (tester lambda) ,a jak silnik będzie dusił, gasł to uszkodzone EHA ,a co do tego stop KE ,to jak kupiłem auto to miałem lpg i te stop ke ,ale musiałem wymienić cały rozdzielacz,bo ciekł ,tagże chyba to nic nie daje :/

Użytkownik melfio1 edytował ten post 17 kwietnia 2012 - 20:00


#18 Offline   Sokol


  • Postów: 5
  • Na forum od: 09 paź 2011
  • Miejscowość: POZNAŃ

Napisano 17 kwietnia 2012 - 20:26

Wiem ze należy dobierac po numerze (2437020007) ale realia na allegro są nieco inne:

http://allegro.pl/re...2250763123.html

Ja znalazłem coś takiego. Sprzedawca zachwala, że pasuje do wszystkich silników, pytanie czy oby na pewno. Wg mnie regulator ciśnienia w silniku 3.0 ma chyba nieco inne parametry cisnienia niz w silniku 1.8 ... Ale moge się mylić ...

#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 17 kwietnia 2012 - 20:55

chyba troche przesadza ten sprzedawca :/ ,(7 negatywów) aczkolwiek jest zarejstrowany chyba na naszym forum ,z tego co pamiętam jak ja szukałem EHA to takie same nr,były 1.8 2.0 i 2.3 a 2.6 i 3.0 miały inne nr. w necie można znaleść stronki jakie EHA do jakiego modelu MB,ale chyba naj ważniejsze to żeby miały te nr.2437020007 poszukaj troche w necie ,ja za nowe EHA w ASO zapłaciłem 280zł :hooray: była jakaś wyprzedaż .
może ci się przyda nr.orginału .A0000703962 MB

Użytkownik melfio1 edytował ten post 17 kwietnia 2012 - 21:03


#20 Offline   miki1331


  • Postów: 22
  • Na forum od: 10 lut 2012
  • Miejscowość: ?
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 kwietnia 2012 - 21:22

Kolgo mi osobiscie regulator padł po strzale lpg ale objawy były tego typu ze nie chodził na wolnych obrotach i ciezko sie wkrecał koszt tego to chyba 130zł jak sie nie myle po tym mam spokój ale to chybaa nie wina regulatora paliwa tylko złej regulacji lpg do gazownika pojechac i stwierdzi co jest nie tak bo tak mozna sobie gdybac :):)








Podobne tematy Zwiń