Skocz do zawartości




- - - - -

[W124 M103] brak zasilania na wtryskiwaczu rozruchowym


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 listopada 2007 - 09:40

witajcie.
Mojemu bratu w 300TE padł regulator napięcia ładowania. Od tego momentu nie działa wtrysk rozruchowy (nie dochodzi do niego napięcie). Stąd moje zapytanie: co nim steruje? Czy jakiś czujnik temperatury, jeśli tak to który? Bezpieczniki są sprawne, sam wtrysk po podpięciu zewnętrznego 12V tyka, więc jest sprawny.
dzięki z góry za pomoc!
pozdrawiam



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 listopada 2007 - 10:02

luki79 napisał:

witajcie.
Mojemu bratu w 300TE padł regulator napięcia ładowania.

Według moich informacji sterowanie wtryskiem rozruchowym w tym przypadku jest realizowane poprzez przekaźnik pompy paliwa, choć w niektórych (nowszych) funkcję tą przejął sterownik silnika.
Skoro padł regulator napięcia, to wysokie napięcie mogło coś niecoś spalić... Oczywiście sprawdziłeś magiczny bezpiecznik przepięciowy, i nie chodzi tylko o bezpiecznik.

Znalazłem takie metody sprawdzania.Spróbuj tak:
wymontuj wtryskiwacz, dokręć do niego przewód paliwowy i umieść go w jakimś pojemniku (słoik lub coś podobnego) zdejm przekaźnik pompy paliwa i zmostkuj piny 7 i 8. Jeżeli temperatura silnika jest wyższa niż +5 stopni należy zdjąć wtyczkę z wyłącznika termiczno-czasowego i wtyk oznaczony literą W połączyć z masą.

Możesz również sprawdzić wyłącznik termiczno - czasowy. W tym celu należy go schłodzić jakimś środkiem lub po prostu zamrozić w lodówce ;-) Woltomierz należy podpiąć pod złącze wtryskiwacza, uruchomić silnik - woltomierz musi wskazywać przez odpowiedni czas ( w zależności od temperatury cieczy) więcej niż 10V. Zalecane jest również sprawdzenie rezystancji na stykach W i G - powinna wynosić 93 Om (styki zamknięte).
Gdy temp wynosi pow +5 omomierz podłączony pod styki W i G powinien pokazać nieskończoność (styki otwarte).

Tyle na tą chwilę znalazłem. Jeżeli coś pomoże to super a jeżeli nie to będę szukał dalej.

#3 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 26 listopada 2007 - 10:54

Rob - cytowanie :star:

#4 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 listopada 2007 - 10:55

dziękuję Ci bardzo , sprawdzę to co napisałeś. Powiedz mi proszę jeszcze, gdzie jest ten włącznik czasowo-termiczny? dzięki!

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 listopada 2007 - 11:57

luki79 napisał:

Powiedz mi proszę jeszcze, gdzie jest ten włącznik czasowo-termiczny? dzięki!

To czujnik temperatury w głowicy.

darul sorki za cytowanie :oops:

#6 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 listopada 2007 - 20:30

Rob, widze, że ksiażka się przydaje. Ja właśnie ją studiuje, super sprawa :pub:

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 28 listopada 2007 - 10:36

Borat napisał:

Rob, widze, że ksiażka się przydaje. Ja właśnie ją studiuje, super sprawa :pub:

Masz obydwie? Tzn budowa i działania czy diagnostyka też?
Mam na oku następne pozycje :czujnik:

#8 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 listopada 2007 - 17:11

Mam dwie i musze przyznac ze sa to super opracowania, choc trzeba troche czasu poświecic na zrozumienie tematu - ale warto to zrobic...
Rob podlinkuj jak mozesz to co znalazles. Żeby nie smiecic wstawimy również linki z tych ksiązek, które posiadamy i wszystko razem przeniosę do FAQ jako "pomoce naukowe" ;-)

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 28 listopada 2007 - 20:58

Borat napisał:

Rob podlinkuj jak mozesz to co znalazles. Żeby nie smiecic wstawimy również linki z tych ksiązek, które posiadamy i wszystko razem przeniosę do FAQ jako "pomoce naukowe" ;-)

Oczywiście ale robi sie kupa na forum. Zbyt dużo czytaczy....

#10 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 listopada 2007 - 23:29

wymieniłem przekaźnik przepięciowy na inny (srebrny), nie było zmiany. Wymieniłem czarny przekaźnik (też jest za akumulatorem) na inny, auto pali, choć nie chodzi - na to wygląda, że to on nie wytrzymał zbyt dużego napięcia. Jutro sprawdzę wszystko dla pewności metodą opisaną przez Rob'a - zobaczymy czy będzie jeszcze lepiej (zimny silnik da się uruchomić, ale na ''ssaniu" miał on wcześniej wyższe obroty - teraz ma w granicy 800obr/min). Układ jest szczelny, więc może jeszcze regulacja pomoże ..








Podobne tematy Zwiń