Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika


179 odpowiedzi w tym temacie

#161 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 11 marca 2018 - 20:16

Przy montażu, po przecięciu kabla sygnałowego (niebieski w wiązce do drzwi kierowcy, zielony i żółty - drzwi pasażera i bagażnik) mamy dwa końce tego kabla. Jeden koniec idzie w stronę drzwi, drugi w stronę pompki. JEST BARDZO WAŻNE, ŻEBY TYCH DWÓCH KOŃCÓW NIE POMYLIĆ! Prawidłowy montaż jest opisany w instrukcji. Jeżeli podłączymy je odwrotnie, to w pierwszym rzędzie może się spalić siłownik, na drugiej pozycji jest wiązka centralnego zamka (która może przy okazji stopić inne wiązki w aucie) a na następnym miejscu jest pożar auta.



#162 Offline   juras


  • Postów: 16
  • Na forum od: 24 paź 2017
  • Miejscowość: Hajnówka
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marca 2018 - 23:01

Wykorzystałem kabel od drzwi pasażera (zielony), omyłkowo napisałem o kablu od drzwi kierowcy, mój błąd. Sprawdziłem dwie możliwości podpięcia pod kabel od zamka i za pierwszym razem zamki się zamykały gdy przyciskałem przycisk odpowiadający za otwieranie drzwi, gdy podpiąłem odwrotnie uzyskałem rezultat opisany wcześniej - zamki zamykają się, pompka przestaje działać na chwilę i zamki się otwierają. Z tym, że w okrągłej wtyczce w moim przypadku jest 6 kabli, 3 pary tzn 2 niebieskie, 2 zielone i 2 żółte. Wpiąłem się w kabel, na którym było 12 V przy otwartym zamku. Gdy zamykam lub otwieram kluczykiem, wszystko działa prawidłowo.

#163 Offline   juras


  • Postów: 16
  • Na forum od: 24 paź 2017
  • Miejscowość: Hajnówka
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 marca 2018 - 17:07

Sterownik podłączyłem wg. schematu zamieszczonego w instrukcji opisanego jako "schemat dla zamka pneumatycznego": Dołączona grafika
Pisałem w tej sprawie do sprzedawcy i odesłał mi schemat wg. którego mam podłączyć centralkę:
Dołączona grafika
Schemat ten był w instukcji, jednak nie był opisany jako schemat dla zamka pneumatycznego, dlatego go zignorowałem. W wolnej chwili podłączę wg. drugiego schematu i dam znać.

#164 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 12 marca 2018 - 19:27

Według pierwszego schematu nie ma prawa działać. To schemat dla zwykłych siłowników elektrycznych. Drugi schemat jest OK (jeżeli jeszcze nic nie spaliłeś)
Ja bym narobił facetowi hałasu - wiem jak oni sie tłumaczą: "ja tylko przedrukowuję to, co dostałem od producenta" (często z Chin)
"Ja nie patrzę do każdego pudełka i nie sprawdzam schematów"
To kto ma brać za to odpowiedzialność???? Chyba ten, co sprzedaje! I to on powinien się wykłócać z dostawcą - a nie ty! A jakbyś popalił instalację - kto za to zapłaci?? Oni wszyscy są dobrzy, dopóki leci kasa. Jak jest problem - to umywają ręce. Jak jest duży problem - to zmieniają konto.

#165 Offline   juras


  • Postów: 16
  • Na forum od: 24 paź 2017
  • Miejscowość: Hajnówka
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2018 - 21:51

Podłączyłem sterownik wg. drugiego schematu i działa prawidłowo :mrgreen: . Wielkie dzięki za pomoc.

#166 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 15 marca 2018 - 22:25

No to jesteś szczęściarz :)

#167 Offline   Walus


  • Postów: 4
  • Na forum od: 18 wrz 2019
  • Miejscowość: Krosno Odrz.
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2019 - 09:04

Witam , też się podepnę. Podłączyłem sterownik wg powyższego schematu. Pilotem zamykam drzwi ale nie mogę otworzyć , przestaje również działać centralny zamek z kluczyka . Przeciąłem jeden z niebieskich przewodów , na innych postach widziałem ,że przecinany jest zielony przewód . Co o tym myślicie bo mi już ręce opadają.
Może spróbować z drugim niebieskim albo zielonym - też są dwa ? Dodam , że po podłączeniu z powrotem wszystko wraca do normy .

#168 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 04 października 2019 - 19:30

Wyświetl postUżytkownik Walus dnia 04 października 2019 - 09:04 napisał

Przeciąłem jeden z niebieskich przewodów , na innych postach widziałem ,że przecinany jest zielony przewód . Co o tym myślicie bo mi już ręce opadają.
Może spróbować z drugim niebieskim albo zielonym - też są dwa ?
Nie tak dawno o tym pisałem, ale jakoś nie mogę znaleźć...
Kiedyś do okrągłej wtyczki na pompce dochodziły tylko trzy przewody. Jak wprowadzono "komfort" to z wtyczki wychodzi sześć przewodów: trzy niebieskie, trzy żółte i trzy zielone.
Każda para jest we wtyczce zwarta: czyli jak chcemy się podpiąć ze sterownikiem, to przecinamy oba kable (tego samego koloru), końce idące z jednego kierunku skręcamy ze sobą i takie coś traktujemy jako JEDEN KABEL do pompki i JEDEN KABEL do instalacji pojazdu. Reszta wg instrukcji dołożonego modułu . Jeżeli natomiast chodzi o kolory, to żółty, niebieski i zielony mają dokładnie takie same zasady działania. Jest obojętne, którym z nich się zajmiesz.

Użytkownik Gerri edytował ten post 04 października 2019 - 19:31


#169 Offline   EvilSmile


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D 87'

Napisano 18 października 2019 - 09:17

Pytanko, nosze się z zamiarem podpięcia centralnego z pilota(BLOKER). Czytam dyskusję gdzie podłączyć, gdzie centralka itd. Mam w aucie oryginalnie alarm antykradzieżowy, jednak jest odłączony(Nie mówcie nikomu:D). Pytanie brzmi czy mogę podłączyć centralkę centralnego pod odpowiednie piny z odłączonej kostki alarmu? Załączam schemat zapobrany z forum, aby nie trzeba było szukać. Wg schematu są tam wszystkie potrzebne obwody.

Dołączona grafika

#170 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 18 października 2019 - 09:36

Na siłę można coś wykorzystać. Jest zasilanie, jest masa, trzeba sobie tylko sfabrykować podłączenie do pompki centralnego - ale to można zrobić bardzo blisko centralki starego alarmu wykorzystując sygnał z drzwi pasażera przód. Czyli w zasadzie wykorzystujemy tylko plus i masę - nie za dużo tego...

Użytkownik Gerri edytował ten post 18 października 2019 - 09:41









Podobne tematy Zwiń