Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika


179 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 16 kwietnia 2009 - 17:58

Charlie9 napisał:

kazdy schemat powtarzalny przy zabezpieczeniach obniza jego skutecznosc.
u mnie jest tak umieszczona centralka, że ciężko byłoby ją znaleźć a co już mówić o rozbrojeniu jej. No ale pod tylną kanapą na pewno byłoby trudniej :-P



#22 Offline   DoN_OpicjusZ


  • Postów: 20
  • Na forum od: 28 lis 2008
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski

Napisano 17 kwietnia 2009 - 13:55

witam !!! podłączyłem sterownik jak kolega upsman i niestety nie działa raz mi się tylko drzwi zamknęły i na tym się skończyło pompa działa po odłączeniu sterownika ???? proszę o pomoc

#23 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2009 - 14:36

U mnie już tydzień działa bez zarzutu.
Jaki to sterownik? Odpowiednio podłączyłeś przewody sterujące (jeden w stronę pompki, drugi w stronę siłownika w drzwiach) ? Impuls długi czy krótki (4 czy 0,5s)? Czy po odłączeniu sterownika wszystko wraca do normy? Pokaż schemat - na pewno coś się wymyśli.
Poza tym między zamknięciem a otwarciem zamków należy dać pompce kilka sekund - w MB nie są siłowniki elektromagnetyczne które działają niemal bezzwłocznie.

#24 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 kwietnia 2009 - 06:51

a żółty z wiązki sterownika podłączyłeś do masy? U mnie przy testowaniu jak masa się wypięła było to samo - zamknął się i koniec. Sprawdź masę - żółty przewód musi gdzieś do nadwozia być podpięty, albo do któregoś masowego - np, przy wtyczce zasilającej pompkę.

#25 Offline   scOti


  • Postów: 232
  • Na forum od: 17 kwi 2009
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0

Napisano 18 kwietnia 2009 - 23:59

Witam,

podpinam sie pod temat poniewaz zamierzam podlaczyc centralny zamek, do wyboru mam nowe silowniki elektryczne lub uzywane silowniki pneumatyczne :ok:

wybralem oryginalne :ok: pytanie tylko jak z montazem i podlaczeniem, nie bedzie problemu?
jak dziala silownik do tylnej klapy ? otwiera klape, czy tylko odblokowywuje zamek?
obstawiam ze odblokowywuje zamek - wiec pytanei czy da rade zrobic otwierana klape z pilota?

jakie przewody sa uzywane do pneumatycznych silownikow? da rade je gdzies kupić?

#26 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 kwietnia 2009 - 00:49

Moim zdaniem jeśli nie miałeś fabrycznego centralnego zamka lepiej jest nabyć jakiś zestaw z siłownikami elektromagnetycznymi (może nawet z alarmem i immobiliserem itp). Wszystko sterowane z pilota. Cena ok. 120-150PLN. Jak pisali koledzy w innych wątkach ważny jest "uciąg" siłownika - w naszych bolidach najlepiej 8kg.
Wariant z "przeszczepieniem" oryginalnego centralnego zamka jest bardzo pracochłonny, kosztowny i raczej skomplikowany. Jeśli nie masz jeszcze żadnych komponentów do niego to wyobraź sobie że potrzeba Ci 6 siłowników, pompkę, sporo przewodów elektrycznych pewnie jakieś przekaźniki, przewody ciśnieniowe (pewnie do nabycia w jakimś sklepie z pneumatyką) , uszczelnienia, 2 tygodnie wolnego i sporo cierpliwości. Jeśli chcesz to dopiero kupić to koszt jest bardzo wysoki a i tak nie wspomniałem o sterowaniu z pilota...
Opcja z otwieraniem klapy jest łatwiejsza do zrealizowania za pomocą siłownika na prąd. Choć w 190 niefortunnie zamek klapy jest zamontowany w samej klapie i zdziałanie tam czegoś sensownego to niezła walka...

#27 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 19 kwietnia 2009 - 08:58

scOti, zajedź gdzieś na szrota i pogadaj z właścicielem czy nie mają gdzieś jakiejś 190-tki. Prawie w każdej jest centralny. Po prosu wymontuj cały układ i przełóż do swojego. Na pewno wszystko będzie pasować. Może Cie to trochę kosztować ale jak sie dogadasz że sam wszystko zrobisz to może taniej wyjdzie i będziesz wiedział co gdzie było. Na oryginalnym centralnym zrobić otwieranie klapy jest praktycznie sztuką dla sztuki.

upsman napisał:

lepiej jest nabyć jakiś zestaw z siłownikami elektromagnetycznymi
Po pierwsze niekoniecznie wszystko musi spasować. A po drugie nie wiadomo ile to będzie chodzić. Oryginalny centralny potrafi przepracować spokojnie ponad 20 lat bez żadnej poważniejszej usterki

#28 Offline   scOti


  • Postów: 232
  • Na forum od: 17 kwi 2009
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0

Napisano 24 kwietnia 2009 - 21:53

nabyłem oryginał teraz mam pytanei odnośnie podłączenia, mase i 12v znalazłem bez problemu - rozumiem że jeśli zamienie bieguny to bedzie otwierał lub zamykał.

A okrągła wtyczka? Ma ktoś może rozpiskę kabli?

#29 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2009 - 15:18

scOti, :jem: :ok: tam masz linke do schematow.

#30 Offline   scOti


  • Postów: 232
  • Na forum od: 17 kwi 2009
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0

Napisano 25 kwietnia 2009 - 22:11

schemat a rozpiska kabli to dwie rozne rzeczy








Podobne tematy Zwiń