Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 8 głosy

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu



279 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopad 2011 - 12:33

Bo Pani jak widzi w EPC że numer nie pasuje do Twojego modelu to Ci nie powie, że podejdzie. Ja bym spróbował z tymi od w201, weź w intercarsie, tam można bez problemu zwrócić w razie będą nie takie...
A coś zostało ze starych tulejek żeby je w razie co pomierzyć?

#22 Offline   Smoła


  • Postów: 40
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW t3 westfalia

Napisano 29 listopad 2011 - 12:43

Dziku napisał:

Bo Pani jak widzi w EPC że numer nie pasuje do Twojego modelu to Ci nie powie, że podejdzie. Ja bym spróbował z tymi od w201, weź w intercarsie, tam można bez problemu zwrócić w razie będą nie takie...
A coś zostało ze starych tulejek żeby je w razie co pomierzyć?
To był Pan :D
Stare wiszą na samochodzie, jeszcze nie wylizałem ran po wymianie drążków, sprężyn, tłumików, opon, i wielu innych pierdół.
czyli co myślisz żeby zobaczyć te: FEBI FE14233 ?

#23 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 29 listopad 2011 - 12:58

Smoła, napisz ile kosztowały poszczególne części które wymieniałeś :D

#24 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopad 2011 - 20:31

Smoła napisał:

To był Pan :D
sorki, nie doczytałem

Smoła napisał:

czyli co myślisz żeby zobaczyć te: FEBI FE14233 ?
Ten zestaw to ostatnia opcja, jaka mi przychodzi do głowy poza zakupem oryginału w serwisie.
W intercarsie jak weźmiesz, to jeśli nie będą pasować to bez zająknięcia Ci przyjmą zwrot.
Najgorsze jest to, że żeby sprawdzić czy będą pasować, wypadałoby wybić stare i będzie klops jak się okaże że nie będą jednak pasować... ;) ;)
Jest też opcja zakupu w serwisie i porównania z tym zestawem FEBI. Tylko nie wiem, czy się dogadasz z ASO w sprawie zwrotu...jak będą to ciągnąć z Niemiec to nawet nie ma co zaczynać gadki na temat zwrotu...

#25 Offline   Smoła


  • Postów: 40
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW t3 westfalia

Napisano 29 listopad 2011 - 20:35

Więc tak, jak narazie mam wymienione:
- drążki kierownicze Li P RTS 114,00 szt.
- rep. wspornika drążka kieorniczego - 80,00
- zestaw naprawczy wachacza FEBI ( pasowany tylko przednie tulejki) 124,00
- tulejki wahacza tylnego 27,00 2 szt. - jeszcze dwie musze kupić
- drążki reakcyjne tył 138,00 2 szt.
- tarcze hamulcowe FEBI przód 155,00 2szt.
- klocki 93,00 kpl.
- tłumik środkowy ASMET 288,00
- tłumik końcowy ASMET 362,00
Jak narazie tyle, z tego co mi zostali to tylne tulejki wahacza przedniego na dwie strony i to chyba na tyle.

#26 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopad 2011 - 20:47

Koniecznie zdaj relację z efektów poszukiwania tylnych tulejek przedniego wahacza. Ja w weekend po wymianie postaram się napisać krótki tekst na temat osłon przegubów i może ewentualnie zamienników zewnętrznych przegubów jeśli uda się coś pod pasować.

#27 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 29 listopad 2011 - 20:56

Z jakimi Silnikami występował ten napęd?

#28 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2030
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 29 listopad 2011 - 21:03

michal93 - w faq masz podane na tacy ;)

#29 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 29 listopad 2011 - 21:09

m103 i om603

#30 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 29 listopad 2011 - 22:07

Dzięki Biały ;)

#31 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 29 listopad 2011 - 22:09

Dorzucę informację: osłona przegubu przedniej półosi (od strony mostu).
ASO - bardzo duża kwota.
FOTA - GKN Lorbo - numer 300431 (Peugeot J5, Citroen C25, Fiat Ducato 25*96*146) - ok. 35zł.

Dołączona grafika

#32 Offline   Smoła


  • Postów: 40
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW t3 westfalia

Napisano 30 listopad 2011 - 09:20

Słuchajcie, dziś jadąc do pracy zastanawiałem się czy tylko luz na tulejkach wahaczy możne być przyczyną takiego zachowania tzn to wyjściu z zakrętu muszę skontrować w drugą stronę aby auto jechało prosto. Mam wymienione drążki kierownicze z kocówkami. środek jest OK. Czyżby przekładnia kierownicza miała taki luz ??

#33 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 30 listopad 2011 - 09:44

W zwykłym 124 duży wpływ na takie zjawisko mają zużyte sworznie, u mnie tak było, że musiałem sam prostować kierownicę a przy pewnym skręcie koła same dokręcały sie na maksa. Może to będzie jakaś odnośnia

#34 Offline   Smoła


  • Postów: 40
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW t3 westfalia

Napisano 30 listopad 2011 - 10:54

Biały jakie sworznie masz na myśli ? Zwrotnicy ? u mnie zwrotnice są OK.

#35 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 30 listopad 2011 - 10:58

to że koła same nie wracają do pozycji jazdy wprost jest spowodowane złym ustawieniem geometrii, więc jeżeli nie sworznie to mogą być tuleje o których mówisz, zakładając że zbierzność i geometrie masz ustawioną poprawnie

#36 Offline   Smoła


  • Postów: 40
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW t3 westfalia

Napisano 30 listopad 2011 - 11:43

Biały napisał:

to że koła same nie wracają do pozycji jazdy wprost jest spowodowane złym ustawieniem geometrii, więc jeżeli nie sworznie to mogą być tuleje o których mówisz, zakładając że zbierzność i geometrie masz ustawioną poprawnie
geometria jest ustawiona prawidłowo na tyle ile było to możliwe przy takich luzach na tulejkach. Może źle opisuje efekt jaki u mnie jest, chodzi o to, że jak jade nap na równej drodze prosto to jest git, mogę puścić ster auto nie zciąga, natomiast jak skręcę nawet lekko w którąś stronę to żeby powrócić do jazdy na wprost to muszę lekko skontrować w stronę przeciwną. Czyli skręcam dajmy na to w lewo to kiera idzie w lewo, potem prostuje kiere i muszę trochę skręcić w prawo żeby auto jechało prosto.

#37 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 30 listopad 2011 - 12:03

no to sam sobie poniekąd odpowiedziałeś na pytanie :hmm:

#38 Offline   Smoła


  • Postów: 40
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW t3 westfalia

Napisano 01 grudzień 2011 - 08:24

Pamiętacie może, czy sprężyny na przód są takie same lewa z prawą ? Bo chyba lewa mi siadła ;)

#39 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudzień 2011 - 10:56

Są takie same. Jak tam poszukiwania tulejki do wahacza?

#40 Offline   Smoła


  • Postów: 40
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW t3 westfalia

Napisano 18 grudzień 2011 - 15:54

Wyświetl postUżytkownik Dziku dnia 04 grudzień 2011 - 10:56 napisał

Są takie same. Jak tam poszukiwania tulejki do wahacza?

Narazie zbieram fundusze :)