Skocz do zawartości




* * * * * 8 głosy

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu



294 odpowiedzi w tym temacie

#221 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 stycznia 2014 - 19:18

Rysunki (co prawda tylko takie poglądowe) i nawet numery przyrządów są w tej instrukcji. Jeśli masz jakiś dostęp do ASO żeby wykombinować te przyrządy to będziesz miał robotę ułatwioną. Bardzo łatwo jest skantować tłok przy składaniu skrzyni co skutkuje uszczerbieniem powierzchni uszczelniających w korpusie. Ja już prawie zrobiłem swoją wersję oprzyrządowania, tylko teraz siedzę na delegacji i nie mam weny jakoś żeby to dokończyć...

Użytkownik Dziku edytował ten post 15 stycznia 2014 - 19:19




#222 Offline   kubotron


  • Postów: 40
  • Na forum od: 08 sty 2014
  • Miejscowość: Nałęczów
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E430

Napisano 19 stycznia 2014 - 19:21

Skrzynka rozdzielcza jest ok, Nie ma nadmiaru oleum. Widzialem slady czerwonego silikonu na łączeniu z automatem, czyli ktoś dlubal w automacie albo w skrzynce rozdzelczej. póki co wszystko gra.
Zapowiada się tylko wymiana osłon przegubów z przodu,. jeden już do wymiany, czyli kolejny weekend w kanale :)

#223 Offline   Protaviert


  • Postów: 9
  • Na forum od: 20 sty 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124.300E - M103 4MATIC
  • Trzeci Mercedes:G350CDI
  • Inne auto:kilka 124 w produkcji:)

Napisano 20 stycznia 2014 - 19:57

S124 300TE 4MATIC VIN, WDB1242901F210785 Wrocław melduje swoje istnienie i wyraża wdzięczność za dotychczasową pomoc biernie zaciąganą z tutejszego tematu
.

#224 Offline   marcin79p


  • Postów: 16
  • Na forum od: 27 lis 2013
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 stycznia 2014 - 00:18

witam jaka powinna być rezystancja tylnego czujnika abs i przednich ?
Szukam i niewidze !

#225 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2014 - 10:43

Przednie: 0,85-2,3 kOhm
Tylny: 0,6-1,6 kOhm
Tyle, że pomiar oporności to często strata czasu. Czujnik może być nawet oderwany, a wynik będzie ok bo zmierzysz oporność słonej wody, która naleciała w kabel. Lepiej mierzyć czy czujnik indukuje napięcie (miernik na AC V) podczas kręcenia koła.

#226 Offline   marcin79p


  • Postów: 16
  • Na forum od: 27 lis 2013
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 stycznia 2014 - 21:06

Dzięki za info kolego i pomoc .
Jeden czujnik walnięty nic niewskazuje z błysania terz niewiele wyszło kontrolka 4matic zapalała się przy zwarciu a potem nic nie błyskała .
Wymiene czujnik i zobaczymy .

#227 Offline   marcin79p


  • Postów: 16
  • Na forum od: 27 lis 2013
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 lutego 2014 - 19:15

Witam ponownie
Mam problem z odczytaniem błendów z 4mata .Po zwarciu nie wyświetla błendów .
Z absem jest ta sama bajka.A asr pokazał 9 błyśnięć.Co to oznacza i jeszcze jedno po wymianie przewodu ciśnieniowego od zhemu tego co idze pod śilnikiem od pompy zaczeło
coś wyć nie słychać tego na zewnątrz tylko jak siedzi się w środku i wzrasta wraz z obrotami śilnika wie ktoś co to może być????

#228 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lutego 2014 - 19:30

Po pierwsze, jak 4matic, to nie ma ASR. ABS nie jest diagnozowalny, więc nie wiem, z czego i jak wybłyskiwałeś te błędy.

Po drugie, jak dorobisz ten przewód jako zwykły ciśnieniowy, to właśnie pojawia się takie brzęczenie w okolicach wyspy zaworowej. Oryginalny przewód ma w środku tłumik zapobiegający takim hałasom.

#229 Offline   marcin79p


  • Postów: 16
  • Na forum od: 27 lis 2013
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 lutego 2014 - 21:03

Takigo jak orginał czyli z podwujnym oplotem parcianym niemogłem nigdzie dostać więc założylem z stalowym oplotem .
A co do tych błendów to asr odczytalem zwierając pin 1 i chyba 8lub9.
Gdzie mieści się ta wyspa zaworowa ja posiadam kombi

#230 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2014 - 08:07

Wyspa zaworowa jest pod samochodem, na wysokości tylnej kanapy, z prawej strony.

Załóż oryginalny używany przewód, to przestanie brzęczeć - wielokrotnie przetestowane i sprawdzone.

http://mb201-124.eu/...iagnostycznych/

Tu masz rozpiskę złącz.








Podobne tematy Zwiń