Skocz do zawartości




* * * * * 8 głosy

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu



294 odpowiedzi w tym temacie

#241 Offline   crazymartin1987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipca 2014 - 19:25

witam po dlugiej przerwie co do wahaczy nabylem uzywane od 3,0benzyny od kolegi z forum :) hm co do telepania okazalo sie ze to wszystko od tulei na drazku stabilizatora ktory rowniez od niego nabylem :) pozmianie wpadajac w ta sama dziure co wczesniej auto przejezdza stanowczo i pewnie :)
hm co do kolejnej sprawy to nie moge dojsc dalej co z tymi abs :D wymienilem juz dwa czujniki na przodzie i dalej bije abs na zwyklym hamowaniu dopoki nie wepnie sie blad jeszcze moze w weekend sprawdze czujnik w moscie w jakim jest stanie... mialem rowniez sito w rurce ktora idzie od przodu samochodu od trojnika do gruchy :) rowniez wymienilem na uzywke w dobrym stanie juz z niej nie leci natomiast leci z kolejnej na wyjsciu :D ale juz srednicy przewodu hamulcowego wiec ta nabede nowa :D hehe
egr w sumie mozna uznac ze byl zaslepiony bo byl tak sklejony sadza ze sie nie otwieral :D ale wyczyscilem wszystko i ladnie zaslepilem blaszka i wyjalem blaszke w ksztalcie talerzyka z kolektora spalanie po dalszym uzytkowaniu egr nie ma znaczenia bo i tak nie dzialas srednio zeszlo do 10,5 pol na pol miasto - trasa (100-140) wiec mysle ze calkiem fajnie natomiast dalej podkapca :D i musze sprawdzic jeszcze te wtryski... nadal uwazam ze ktorys leje badz sie przycina :D i bedzie jeszcze mniej palil po ich ustawieniu bo podejrzewam ze przez 25lat nikt do nich nie zagladal :D

Mam pytanko ewentualnie czy ktos posiada dwa przednie blotniki bez wlotow i kierunkow w fajnym stanie bez korozji na zbycie i ewentualnie przedni zderzak z wlotami przed liftem z chromami??

pozdrawiam :)



#242 Offline   crazymartin1987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 sierpnia 2014 - 20:03

Witam, a teraz mam zaskakująco dziwne pytanie. czy wie ktoś coś na ten temat bądź miał taka sytuacje w 4maticu z automatem. mianowicie wczoraj wymieniłem kolejna rurkę która była dziurawa idąca do "gruszki" i wlałem olej ZH-M wiadomo gdzie. i co się rano okazało. odpalam spoko fajnie. nigdzie nie leci. wrzucam D lub obojętnie co innego wsteczny niby bieg wskakuje a auto nie jedzie. dodaje gazu dalej stoi a coś rzezi wiec wrzucam P coś aż zazębiło zrobiłem tak 2 razy i analizuje myślę. kombinuje przerzuciłem wajchę TEST w górę. i co?. auto jedzie szok. zaraz po ruszeniu wróciła do stanu pierwotnego i tez jedzie wiec stoję myślę mija chwila dobra mowie jadę wrzucam D i znów to samo. nie jedzie. wiec powtórzyłem operacje. i znów jedzie i wróciła znów tak jak była i pojechałem zrobiłem 40km i jak na razie jeździ nie wiem o co kaman. czy miał ktoś kiedyś taki przypadek?? myślę ze jakoś blokada mostu mogla coś zablokować jak poszedł płyn ale ona powinna się załączyć jak wajcha w gore albo jak straci przyczepność ale i tak nie blokować auta tylko tylną os zespalać dobrze rozumiem?? wiec dalej nie wiem o co kaman dodam ze po chwili w trakcie tych testów kolejna 3 rurka nie wytrzymała ciśnienia. i zaczął znów wywalać olej rurka pod autem. może ktoś mi coś podpowie więcej?? dodam ze cały czas mi bije abs przy hamowaniu dopóki się nie wepnie błąd pytanie dodatkowe czy może to być spowodowane sterownikiem abs co jest za sterownikiem 4matika bądź czy może to być spowodowane tym ze nie jest przykręcony wałek od reduktora?? :)

pozdrawiam i z góry dziękuje za cenne informacje i rady.

#243 Offline   marcin79p


  • Postów: 16
  • Na forum od: 27 lis 2013
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 sierpnia 2014 - 09:18

Witam
Odpowietrzałeś układ po tych wymianach jeśli nie to trzeba to zrobić .
Odpowietrznik jest na tylnym moście i przy skrzyni biegów w tej tylnej części .
Powinno pomóc.

#244 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2014 - 10:04

Jeśli nie jest przykręcony wał napędowy z rozdzielacza do przedniego dyferencjału, to logiczne, że nie będzie jechało, dopóki nie zepnie na sztywno napędu przód-tył. W ten sposób szybko wykończysz rozdzielacz napędu.

#245 Offline   kubotron


  • Postów: 40
  • Na forum od: 08 sty 2014
  • Miejscowość: Nałęczów
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E430

Napisano 18 sierpnia 2014 - 09:46

Pytanie odnośnie przedniego dyferencjału. Czym jest smarowany? Olejem silnikowym ( czy w tej samej przestrzeni pod korbami) czy ma oddzielną komorę z oddzielną miską i smarowany jest innym olejem?? Jeśli oddzielna miska to jaki olej??

#246 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 sierpnia 2014 - 09:49

Jest oddzielna miska, potem Ci poszukam, jaki olej.

#247 Offline   crazymartin1987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 sierpnia 2014 - 19:44

hm napisales ze nie bedzie jechalo bez walu do rozdzielacza powiem ci ze ja go nie mam a jednak jezdze takie auto kupilem dopiero niedawno udalo mi sie zdobyc taki walek :) hm przy najblizszej okazji zaloze go zobacze jakie efekty beda czy wogole ruszy czy calkowicie go zblokuje... hm jak myslisz? napisalesz na sztywno czyli jak? skoro z tego co czytalem to przedni naped dopiero sie dopina bo zapietej blokadzie tylniego mostu i uslizgu obu kol tylnich oswiec mnie jesli sie mysle bo dopiero poznaje caly czas ten samochod....
I jak mozesz to napisz jaki olej powienien byc w reduktorze to przed zalozeniem wakla sprawdze jeszcze stan. Hm a myslisz ze bez tego tego walka moga wychodzic takie dziwne akcje z abs?? Ze odrazu bije dopoki nie wepnie sie blad? Czy moze to byc od sterownika abs co jest za akumulatorem za sterownikiem od 4maticka??

#248 Offline   Protaviert


  • Postów: 9
  • Na forum od: 20 sty 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124.300E - M103 4MATIC
  • Trzeci Mercedes:G350CDI
  • Inne auto:kilka 124 w produkcji:)

Napisano 26 października 2014 - 20:12

Witam,

w dotychczasowej dyskusji przewijał sie temat tulei wahaczy przednich. Jeśli ktoś chce jeszcze zgłębiac ten temat, to moze troche dopomogę, a mianowicie tuleja tylna to dokładnie taka sama tuleja jak w W201, tuleja przednia ta większa występuje u Lemforder jednak jej kupno graniczy z cudem - wyszukałem jedną w jednym ze sklepów we Wrocławiu - zamówina przez kogos przed ośmioma laty:) drugą do pary zdobyłem z magazynu Lemfordera (ostatnia) niemniej warto poszukać gdzie się da. Łączne koszty wszystkich czterech to niecałe 300 zł netto.

Sworznie, gdyby ktoś poszukiwał, to mam możliwość zorganizowania oryginału po 400 zł netto sztuka w ASO prawie drugie tyle śpiewają.

#249 Offline   crazymartin1987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 października 2014 - 21:17

Witam ja niestety nie moglem zanlezc musialem zadowolilc sie uzywkami :)
hm mam pytanie do znawcow tematu czy wskazniki z licznika temp cisnienia oleju i paliwa nie bede przeklamymawc jesli do 300d zalaze od 250d? musze zmienic a nie moge znalezc nic w dobrej cenie od 300d chyba ze ktos ma taki licznik na zbyciu chetnie sie zainteresuje ;)
do tego dzisiaj cos mi sie stalo po opuszczeniu z podnosnika u wulkanizatora po przekroczeniu 30km/h cos zaczyna cholernie pykac i to coraz glosniej taki metaliczny dzwiek zastanawiam sie czy to nie cos w tym reduktorze przy silniku i to tylko lewe kolo jak obracam. Odpialem na noc klemy zobaczymy czy cos pomoze bo przed wczoraj wlasnie wpial mi sie rowniez blad od 4mata moze cos w tym jest okaze sie rano ;)
pozdrawiam

#250 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 października 2014 - 21:21

Lewa sekcja zegarów jest zamienna ze wszystkimi wersjami nadwozi i silników. Od 300D Turbo była chyba minimalnie inna - czerwona kreska przy 120 st była ciut wyżej. No i wiadomo, u niektórych benzyniaków był ekonomizer, który z silnikiem diesla nie będzie współpracował.








Podobne tematy Zwiń