Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 8 głosy

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu



279 odpowiedzi w tym temacie

#261 Offline   TOXIC


  • Postów: 26
  • Na forum od: 05 sty 2012
  • Miejscowość: ETM
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudzień 2014 - 22:04

 Użytkownik Ladniak dnia 08 grudzień 2014 - 21:03 napisał

...Czy stacyjka w 4 macie rozni sie od zwyklej? Moja sie zaciela zostala wybebeszona i potem zaczelo sie z bledem11
Nie wiem, ale może przy okazji "wybebeszania" coś się stało z połączeniem ślizgu kierownicy (czujnika położenia kierownicy). :hmm:

#262 Offline   Rudolf


  • Postów: 10
  • Na forum od: 15 sie 2011

Napisano 09 grudzień 2014 - 22:38

Apropo oleju, bo kolega moderator nie raczył odpowiedzieć: 85W90. Wlew od przodu silnika dla m103.

Użytkownik Rudolf edytował ten post 09 grudzień 2014 - 22:38


#263 Offline   crazymartin1987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudzień 2014 - 15:38

Hm a ja powrócę w takim razie do mojego problemu w dalszym ciągu nie mogę dojść o co chodzi z tymi hamulcami u mnie...
Od samego początku bije abs do chwili kiedy nie wepnie się błąd absu raz następuje to po chwili od ruszenia a czasem po kilku kilometrach czym to może być spowodowane?? Może tez tym czujnikiem stopu? Jest taka opcja? U siebie również nie mogę wybłyskać żadnego błędu bo po spięciu pinów nawet się nie zapala lampka :)
Pozdrawiam, może ktoś coś podpowie :)

Użytkownik vorlog edytował ten post 19 styczeń 2015 - 20:21
Regulamin pkt. II.I


#264 Offline   TOXIC


  • Postów: 26
  • Na forum od: 05 sty 2012
  • Miejscowość: ETM
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudzień 2014 - 19:36

1. Co Ci się zapala że twierdzisz że to ABS? kontrolka ABS? - sprawdź czujniki ABS. ABS nie jest diagnozowalny błyskami. Można to zrobić tylko dla ASD i 4MATIC.
2. Przelutuj srebrny przekaźnik.

#265 Offline   crazymartin1987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudzień 2014 - 21:22

Przekaźnik jest przelutowany... 4matic mi się świeci cały czas bo nie działa asd bo jest dziurawa jedna rurka od wyspy zaworowej już trzecia z kolei bo dwie wymieniłem ale następna się okazała przerdzewiała a chodzi mi o to, że cały czas mi bije abs przy normalnym hamowaniu, dopóki nie wepnie się błąd absu, wtedy hamuje normalnie bez absu...
A co do czujników- dwa z przodu wymieniłem, pozostaje ten w moście... Ale nie wiem czy jak go nie wykręcę to nie wyleje się olej.

Użytkownik vorlog edytował ten post 19 styczeń 2015 - 20:19
Regulamin pkt. II.I


#266 Offline   crazymartin1987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 styczeń 2015 - 16:57

Ktoś coś pomoże? Doradzi? Podpowie?

Użytkownik vorlog edytował ten post 19 styczeń 2015 - 20:17
Regulamin pkt. II.I


#267 Offline   TOXIC


  • Postów: 26
  • Na forum od: 05 sty 2012
  • Miejscowość: ETM
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 styczeń 2015 - 22:46

 Użytkownik crazymartin1987 dnia 14 grudzień 2014 - 21:22 napisał

... nie działa asd bo jest dziurawa jedna rurka od wyspy zaworowej .....
... cały czas mi bije abs przy normalnym hamowaniu,........
....dopóki nie wepnie się błąd absu, wtedy hamuje normalnie bez absu...
.....A co do czujników- dwa z przodu wymieniłem, pozostaje ten w moście......
.... Ale nie wiem czy jak go nie wykręcę to nie wyleje się olej.
Jesli sie nie mylę to dziurawa rurka od ASD = ubytek płynu ZHM =>nie działające ASD i 4MATIC.
Cały czas bijący ABS to wynik złego działania czujnika/ów, proponuję przemierzyc czujniki ale nie statycznie, tylko podłączyc miernik i przeginać przewody od nich - czasem dopiero wtedy widać przerwę w obwodzie.
Błąd ABS-u? jak żeś to Waść odczytał? Rozumiem że chodzi o zapalenie kontrolki ABS w zegarach. Tak sie dzieje jak coś sie popierdzieli z ABSem - czujniki to najczęstszy powód.
Olej Ci sie nie wyleje z mostu przy wykręceniu czujnika.

#268 Offline   crazymartin1987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 styczeń 2015 - 21:04

OK dzięki za info, zobaczę ten czujnik z tylu może po prostu jest zasyfiały i przez to sczytuje błąd, a mam jeszcze pytanie- czy te rurki od asd, tylko nie te cienkie jak hamulcowe, tylko te nieco grubsze da się dorobić w jakimś hydraulicznym?? Czy koniecznie szukać oryginału bo gdzieś już czytałem ze po wymianie na zwykle dorabiane cały czas coś wyje bo w tych podobno są jeszcze jakieś wężyki nie mylę się?

I tak chodzilo mi o zapalanie sie kontrolki od ABS

Użytkownik vorlog edytował ten post 21 styczeń 2015 - 22:19
Regulamin pkt II.I


#269 Offline   kubotron


  • Postów: 39
  • Na forum od: 08 sty 2014
  • Miejscowość: Nałęczów
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E430

Napisano 13 luty 2015 - 18:43

Koledzy - post informacyjny.

4matic to boskie stworzenie. Ukręciłem półoś tył podczas ruszania. :mrgreen:
Efekt - auto oczywiście poruszało się bez problemu jako FWD, pomarańczowy trójkąt na zegarach ciągle świecił to naturalne, tak samo jak naturalnym było że pedał hamulca ciągle bił w stopę przy hamowaniu - jak na lodzie :E
Gdyby komuś się coś takiego stało to proszę sie nie martwić tylko szukac półosi tak jak ja to robię.
Pozdrawiam :hooray:

#270 Offline   Rudolf


  • Postów: 10
  • Na forum od: 15 sie 2011

Napisano 13 luty 2015 - 22:46

Mam pytanie. Zabezpieczenie zewnętrznego przegubu półosi należy ścisnąć czy rozewrzeć? Nie chcę zniszczyć sprawnego przegubu...

#271 Offline   Mevju


  • Postów: 4
  • Na forum od: 26 mar 2015
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E 300 TD Sportline 1993
  • Trzeci Mercedes:E 250 D 20V 1994
  • Inne auto:Toyota Ave Verso 2.0 D4-D 2005

Napisano 26 marzec 2015 - 11:48

Witam, chciałbym upewnić się w kwestii tylnych tulei przedniego wahacza. Kolega Dziku na początku wątku wspominał o dwóch rodzajach tychże części,

-> A124 330 04 75 do numeru identyfikacyjnego B711095
-> A124 330 08 75 od numeru identyfikacyjnego B711096

Natomiast ktoś jeszcze wspomniał, że z pewnością pasują od modelu W201. Poszperałem w katalogu IC i rzeczywiście wyglądają niemal identycznie (LMI11226), niestety swoich nie posiadam zdemontowanych aby być na 100% pewnym.
VIN mojego 4matic: WDB1243931F297208, można to powiązać z w/w numerem identyfikacyjnym ?

Czy przednie tulejki można dopasować z W201 lub zwykłego W124 ?

#272 Offline   TOXIC


  • Postów: 26
  • Na forum od: 05 sty 2012
  • Miejscowość: ETM
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marzec 2015 - 18:07

 Użytkownik Mevju dnia 26 marzec 2015 - 11:48 napisał

... wyglądają niemal identycznie (LMI11226), .....
Witaj, jedyne co mogę potwierdzić to to że do mojego pasują. Mam zamontowane.

Użytkownik TOXIC edytował ten post 29 marzec 2015 - 18:13


#273 Offline   Fazi3miasto


  • Postów: 8
  • Na forum od: 01 kwi 2015
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 kwiecień 2015 - 11:24

Witam
Czy może ktoś wskazać w jaki sposób pobudzic elektrycznie 4 matica w celu jego odpowietrzenia?
Tzn. Czy potrzebne jest urządzenie serwisowe opisane w pdf-ce - czy można to zrobić bez urządzenia poprzez zworki?

#274 Offline   Mevju


  • Postów: 4
  • Na forum od: 26 mar 2015
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E 300 TD Sportline 1993
  • Trzeci Mercedes:E 250 D 20V 1994
  • Inne auto:Toyota Ave Verso 2.0 D4-D 2005

Napisano 01 czerwiec 2015 - 18:36

Cześć, czy spotkał się ktoś z podobnym problemem ?
Mianowicie (nie wiem, czy ma to związek z 4 matic) od 2 dni świeci mi się kontrolka niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy. Dzisiaj rano zauważyłem, że w momencie wciskania pedału hamulca, lampka świeci słabiej. Po wykonaniu ok 40km i ponownym odpaleniu samochodu po 9h, nastąpiło charakterystyczne pstryknięcie i zapaliła się kontrolka 4m. Kiedy dźwignia zmiany biegu jest na P, w momencie wciskania pedału hamulca i jego odpuszczania, słychać pstryknięcie z okolic lewarka. Na N i D tego nie ma. Przejechałem ok 10km, zgasiłem auto, ponownie odpaliłem i to samo. Zatem uzupełniłem płyn do sprysków, odłączyłem klemę. Pstryknięcia były nadal. Podłączyłem baterię, zapaliłem silnik i kontrolka 4m gaśnie prawidłowo. Jednak nadal słychać pyknięcia na P i przy wciskaniu hamulca. Dodatkowo, jak hamuję, lekko opadają wskazówki i przygasa lampka np rezerwy. Światła stop świecą prawidłowo. Czy może być to uszkodzony wyłącznik/czujnik Stop ?

#275 Offline   w0jta5


  • Postów: 4486
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 czerwiec 2015 - 19:09

 Użytkownik Mevju dnia 01 czerwiec 2015 - 18:36 napisał

Kiedy dźwignia zmiany biegu jest na P, w momencie wciskania pedału hamulca i jego odpuszczania, słychać pstryknięcie z okolic lewarka. Na N i D tego nie ma. Przejechałem ok 10km, zgasiłem auto, ponownie odpaliłem i to samo. Zatem uzupełniłem płyn do sprysków, odłączyłem klemę. Pstryknięcia były nadal. Podłączyłem baterię, zapaliłem silnik i kontrolka 4m gaśnie prawidłowo. Jednak nadal słychać pyknięcia na P i przy wciskaniu hamulca.
Tak ma być, to jest blokada lewarka/wybieraka skrzyni biegów.

Co do reszty, to doładuj akumulator.

#276 Offline   Mevju


  • Postów: 4
  • Na forum od: 26 mar 2015
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E 300 TD Sportline 1993
  • Trzeci Mercedes:E 250 D 20V 1994
  • Inne auto:Toyota Ave Verso 2.0 D4-D 2005

Napisano 02 czerwiec 2015 - 20:46

 Użytkownik w0jta5 dnia 01 czerwiec 2015 - 19:09 napisał

to jest blokada lewarka/wybieraka skrzyni biegów.

Co do reszty, to doładuj akumulator.

Blokada ok, jednak wcześniej nie było to słyszalne, w drugim mb blokada jest sprawna i nie wydaje żadnych dźwięków.

Generalnie sytuacja pogorszyła się, pomimo zmieniania baterii na "żylety". Teraz już po przekręceniu stacyjki i wciśnięciu hamulca, słychać z jego okolic pulsacyjne pykania. Zegary (poza prędkościomierzem) siadają totalnie jak tylko dotknę hamulca. W czasie jazdy też nie działają na 100%.

Wyjąłem żarówki ze świateł stop. Po przekręceniu stacyjki i wciśnięciu hamulca przynajmniej pulsacyjne pykania ustały i zegary działały nieco sprawniej.

4 matic oczywiście świeci. (je*itnie, wcale nie przygasa jak inne kontrolki) Obecnie jeżdżę na TEST. Jutro wybłyskam 4m, może coś podpowie

#277 Offline   Ladniak


  • Postów: 9
  • Na forum od: 03 wrz 2013
  • Miejscowość: Minsk Mazowiecki
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lipiec 2015 - 17:30

Witam wszystkich posiadaczy 4 matica szukajac czujnika polozenia kierownicy natknalem sie na link http://olx.pl/oferta...html#f5c561aefe dzwonie do czlowieka i pytam czy nie jest zainteresowany sprzedaza samego czujnika bo auto jest jakims szczepem rzezbionym w ktorym i tak 4 matic dawo nie dziala bo skrzynia jest manulana. Odpowiada ze skrzynia jest oryginalna i od skrzyni wychodzi sterowanie do rozdzielacza napedu zdziwilem sie bo albo nie wszystko przeczytalem albo glupoty gada. Wyslal mi nawet vin WDB1242901FO44978 pomozcie rozszyfrujcie. Chce sie dowiedziec czegos o wersji auta o ktorej nigdy nie slyszalem.

#278 Offline   Rudolf


  • Postów: 10
  • Na forum od: 15 sie 2011

Napisano 22 wrzesień 2015 - 18:29

Jak najbardziej był manual w 4matic'u, za wyjątkiem 300 TurboDiesla, który w ogóle nie występował w manualu.

#279 Offline   łysy


  • Postów: 7
  • Na forum od: 09 sty 2010
  • Miejscowość: Żagań

Napisano 25 lipiec 2016 - 09:47

 Użytkownik kubotron dnia 18 sierpień 2014 - 09:46 napisał

Pytanie odnośnie przedniego dyferencjału. Czym jest smarowany? Olejem silnikowym ( czy w tej samej przestrzeni pod korbami) czy ma oddzielną komorę z oddzielną miską i smarowany jest innym olejem?? Jeśli oddzielna miska to jaki olej??
Witam.
Poszukuję informacji jak w temacie. Może ktoś posiada pełen manual dotyczący "obsługi" 300 TE 4 MATIC dot. wymiany oleju (ilość rodzaj) w skrzyni rozdzielczej, przednim dyfrze, automacie (silnik i tylny most pomijam, są oczywiste). Czy są inne miejsca, gdzie wymieniamy, sprawdzamy poziom oleju ?
Pozdrawiam

Użytkownik łysy edytował ten post 25 lipiec 2016 - 09:52


#280 Offline   Artax


  • Postów: 7
  • Na forum od: 29 gru 2015
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 (200 T - M102)
  • Inne auto:Fiat 125p

Napisano 12 październik 2016 - 19:57

Mam pytanie odnośnie diagnostyki układu 4matic / ABS, a mianowicie: czy napięcia mierzone między 2-5, 2-10 i 2-13 pinem na module układu 4matic powinny (lub mają) mieć tę samą wartość po przekręceniu kluczyka? U mnie dwie wartości napięcia są takie same a trzecia wartość jest inna. Na chłopski rozum powinny być wszystkie trzy takie same. Objaw jest taki że od razu po ruszeniu zapala się kontrolka ABS a po przekroczeniu danej prędkości zapala się trójkąt. Ale na razie chcę wyeliminować ewentualne uszkodzenie sterownika ABS. Później się zajmę szczegółową diagnozą czujników i ich połączeń bo jak na razie oporność ich jest w normie oraz dochodzi sygnał do sterowników.

Dołączona grafika