Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 8 głosy

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu



285 odpowiedzi w tym temacie

#281 Offline   MercPO


  • Postów: 23
  • Na forum od: 17 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic

Napisano 12 listopad 2017 - 14:12

Dzień dobry,
Właśnie zostałem szczęśliwym posiadaczem S124 300 TE 4matic z 1991 roku.
W związku z tym mam do koleżanek i kolegów parę pytań:
1) Pod maską mam dwa bagnety do sprawdzania stanu płynów ustrojowych, który jest od czego ? Pod maską mam też wtyczkę do 4matic a nie czerwoną dźwignię
2) Co ile km należy wymieniać płyny w napędzie, skrzyni etc. Jakie to oleje i ile ich potrzeba. ( Zakładam, że przez ostanie 10 lat nikt ich nie wymieniał)
3) Przy skręcaniu czasami pojawia się dość niepokojący objaw: jakby blokowanie mostu, delikatne szapnięcie połączone z dzwiękiem. Co to może być ? Czy czujnik skrętu w kierownicy może być za to odpowiedzialny?
4) Zwarłem piny 1 i 5 - odnotowano jeden błysk kontrolki 4matic - co powinno oznaczać, iż układem jest wszystko ok. Czy można temu ufać?
5) Przód zdecydowanie stoi bardzo wysoko, wyżej niż w modelu bez 4 matic, za to tył jest znacznie niżej. Można to jakoś wyregulować? Coś nie tak z NIVO?
6) Na jakie elementy zwrócić szczególna uwagę w tym modelu?
7) Czy występowały różne wersje tego napędu ? np. stały napęd

PS.
WIele zdjęć do postów jest już niedostępnych :-(

Z góry dziękuje

#282 Offline   MercPO


  • Postów: 23
  • Na forum od: 17 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic

Napisano 14 listopad 2017 - 16:53

Hello,
Czy jest tu ktokolwiek ?

#283 Offline   Eyyk


  • Postów: 4
  • Na forum od: 09 lut 2017
  • Miejscowość: Lipka
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:GL 320 4matic 2007
  • Trzeci Mercedes:CLA 250 4matic shooting brake

Napisano 14 listopad 2017 - 21:39

1. Ten w bloku silnika jest od poziomu oleju silnikowego. Ten z czerwonym korkiem to poziom oleju w skrzyni biegów.

#284 Offline   MercPO


  • Postów: 23
  • Na forum od: 17 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic

Napisano 05 grudzień 2017 - 15:20

Cześć,
Od ostatniego postu sporo rzeczy już zostało rozwiązanych.
1) Za dziwną wysokość odpowiadał zbyt niski stan oleju ZHM.
2) ABS - przekaźnik + słaby aku. Jeszcze został do sprawdzenia regulator napięcia.
3) 4matic po wybłyskaniu - złasza kod, że wszystko OK. Natomiast nie zapala się trójkąt na zegarach i kontrolka 4matic jak ruszam na błocie.
4) Nie wiem co jest grane z tymi bagnetami od oleju, są dwa przy silniku i jeden od ASB. W załączniku zdjęcia. Czy to jakaś pozostałość po swapie silnika ? Czy też jeden jest od skrzni rozdzielczej drugi od silnika?

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#285 Offline   merc80


  • Postów: 127
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:Subaru Legacy 2.0 04r.

Napisano 30 styczeń 2018 - 18:25

dla potomnych
jest dostepna nowa osłona przegubu przedniej półosi od strony skrzyni .
nr zamiennika
02.31.006

oryginał 124 330 0585
jest dostepny w De nowy
https://www.teilehab...src1673609.html

również od strony koła
02.31.003
oryginał
124 330 00 85
rowniez dostepny w De nowy

https://www.teilehab...src1673607.html

jak ktoś bedzie zainteresowany bede zamawiał teczesci w De w połowie lutego do swojego W124 .

michal

Użytkownik merc80 edytował ten post 30 styczeń 2018 - 18:27


#286 Offline   Dario69


  • Postów: 2
  • Na forum od: 21 mar 2018
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Brak
  • Trzeci Mercedes:Brak
  • Inne auto:Citroen C4 Picasso (2015)

Napisano 22 marzec 2018 - 00:00

Witam Szanownych Kolegów!
Jestem nowy na forum i z góry przepraszam za ewentualne babole. Czy możecie polecić serwis lub mechanika, który mógłby zaopiekować się moim Białasem. Jestem od niedawna (właściwie od dzisiaj) właścicielem 300E 4 Matic z 1993r. (sedan). Przyjechał do Polski ze Szwajcarii. Na pierwszy rzut oka stan jest OK. Oczywiście wymaga poprawek kosmetycznych (lakierniczych) ale bardziej zależy mi na fachowym spojrzeniu na mechanikę i diagnozie co trzeba robić na już, a co może chwilę poczekać. Od tej strony też wygląda nieźle. Wygląda, że napędy działają, silnik i skrzynia też robią dobre wrażenie. Żadne kontrolki się nie palą podczas jazdy.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam, :)

Użytkownik Dario69 edytował ten post 22 marzec 2018 - 00:02