Skocz do zawartości




* * * * * 8 głosy

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu



287 odpowiedzi w tym temacie

#31 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 29 listopada 2011 - 22:09

Dorzucę informację: osłona przegubu przedniej półosi (od strony mostu).
ASO - bardzo duża kwota.
FOTA - GKN Lorbo - numer 300431 (Peugeot J5, Citroen C25, Fiat Ducato 25*96*146) - ok. 35zł.

Dołączona grafika



#32 Offline   Smoła


  • Postów: 40
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW t3 westfalia

Napisano 30 listopada 2011 - 09:20

Słuchajcie, dziś jadąc do pracy zastanawiałem się czy tylko luz na tulejkach wahaczy możne być przyczyną takiego zachowania tzn to wyjściu z zakrętu muszę skontrować w drugą stronę aby auto jechało prosto. Mam wymienione drążki kierownicze z kocówkami. środek jest OK. Czyżby przekładnia kierownicza miała taki luz ??

#33 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 30 listopada 2011 - 09:44

W zwykłym 124 duży wpływ na takie zjawisko mają zużyte sworznie, u mnie tak było, że musiałem sam prostować kierownicę a przy pewnym skręcie koła same dokręcały sie na maksa. Może to będzie jakaś odnośnia

#34 Offline   Smoła


  • Postów: 40
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW t3 westfalia

Napisano 30 listopada 2011 - 10:54

Biały jakie sworznie masz na myśli ? Zwrotnicy ? u mnie zwrotnice są OK.

#35 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 30 listopada 2011 - 10:58

to że koła same nie wracają do pozycji jazdy wprost jest spowodowane złym ustawieniem geometrii, więc jeżeli nie sworznie to mogą być tuleje o których mówisz, zakładając że zbierzność i geometrie masz ustawioną poprawnie

#36 Offline   Smoła


  • Postów: 40
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW t3 westfalia

Napisano 30 listopada 2011 - 11:43

Biały napisał:

to że koła same nie wracają do pozycji jazdy wprost jest spowodowane złym ustawieniem geometrii, więc jeżeli nie sworznie to mogą być tuleje o których mówisz, zakładając że zbierzność i geometrie masz ustawioną poprawnie
geometria jest ustawiona prawidłowo na tyle ile było to możliwe przy takich luzach na tulejkach. Może źle opisuje efekt jaki u mnie jest, chodzi o to, że jak jade nap na równej drodze prosto to jest git, mogę puścić ster auto nie zciąga, natomiast jak skręcę nawet lekko w którąś stronę to żeby powrócić do jazdy na wprost to muszę lekko skontrować w stronę przeciwną. Czyli skręcam dajmy na to w lewo to kiera idzie w lewo, potem prostuje kiere i muszę trochę skręcić w prawo żeby auto jechało prosto.

#37 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 30 listopada 2011 - 12:03

no to sam sobie poniekąd odpowiedziałeś na pytanie :hmm:

#38 Offline   Smoła


  • Postów: 40
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW t3 westfalia

Napisano 01 grudnia 2011 - 08:24

Pamiętacie może, czy sprężyny na przód są takie same lewa z prawą ? Bo chyba lewa mi siadła ;)

#39 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2011 - 10:56

Są takie same. Jak tam poszukiwania tulejki do wahacza?

#40 Offline   Smoła


  • Postów: 40
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW t3 westfalia

Napisano 18 grudnia 2011 - 15:54

Wyświetl postUżytkownik Dziku dnia 04 grudnia 2011 - 10:56 napisał

Są takie same. Jak tam poszukiwania tulejki do wahacza?

Narazie zbieram fundusze :)








Podobne tematy Zwiń