Skocz do zawartości




* * * * * 8 głosy

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu



287 odpowiedzi w tym temacie

#261 Offline   TOXIC


  • Postów: 26
  • Na forum od: 05 sty 2012
  • Miejscowość: ETM
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudnia 2014 - 22:04

Wyświetl postUżytkownik Ladniak dnia 08 grudnia 2014 - 21:03 napisał

...Czy stacyjka w 4 macie rozni sie od zwyklej? Moja sie zaciela zostala wybebeszona i potem zaczelo sie z bledem11
Nie wiem, ale może przy okazji "wybebeszania" coś się stało z połączeniem ślizgu kierownicy (czujnika położenia kierownicy). :hmm:



#262 Offline   Rudolf


  • Postów: 10
  • Na forum od: 15 sie 2011

Napisano 09 grudnia 2014 - 22:38

Apropo oleju, bo kolega moderator nie raczył odpowiedzieć: 85W90. Wlew od przodu silnika dla m103.

Użytkownik Rudolf edytował ten post 09 grudnia 2014 - 22:38


#263 Offline   crazymartin1987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudnia 2014 - 15:38

Hm a ja powrócę w takim razie do mojego problemu w dalszym ciągu nie mogę dojść o co chodzi z tymi hamulcami u mnie...
Od samego początku bije abs do chwili kiedy nie wepnie się błąd absu raz następuje to po chwili od ruszenia a czasem po kilku kilometrach czym to może być spowodowane?? Może tez tym czujnikiem stopu? Jest taka opcja? U siebie również nie mogę wybłyskać żadnego błędu bo po spięciu pinów nawet się nie zapala lampka :)
Pozdrawiam, może ktoś coś podpowie :)

Użytkownik vorlog edytował ten post 19 stycznia 2015 - 20:21
Regulamin pkt. II.I


#264 Offline   TOXIC


  • Postów: 26
  • Na forum od: 05 sty 2012
  • Miejscowość: ETM
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudnia 2014 - 19:36

1. Co Ci się zapala że twierdzisz że to ABS? kontrolka ABS? - sprawdź czujniki ABS. ABS nie jest diagnozowalny błyskami. Można to zrobić tylko dla ASD i 4MATIC.
2. Przelutuj srebrny przekaźnik.

#265 Offline   crazymartin1987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudnia 2014 - 21:22

Przekaźnik jest przelutowany... 4matic mi się świeci cały czas bo nie działa asd bo jest dziurawa jedna rurka od wyspy zaworowej już trzecia z kolei bo dwie wymieniłem ale następna się okazała przerdzewiała a chodzi mi o to, że cały czas mi bije abs przy normalnym hamowaniu, dopóki nie wepnie się błąd absu, wtedy hamuje normalnie bez absu...
A co do czujników- dwa z przodu wymieniłem, pozostaje ten w moście... Ale nie wiem czy jak go nie wykręcę to nie wyleje się olej.

Użytkownik vorlog edytował ten post 19 stycznia 2015 - 20:19
Regulamin pkt. II.I


#266 Offline   crazymartin1987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 stycznia 2015 - 16:57

Ktoś coś pomoże? Doradzi? Podpowie?

Użytkownik vorlog edytował ten post 19 stycznia 2015 - 20:17
Regulamin pkt. II.I


#267 Offline   TOXIC


  • Postów: 26
  • Na forum od: 05 sty 2012
  • Miejscowość: ETM
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 stycznia 2015 - 22:46

Wyświetl postUżytkownik crazymartin1987 dnia 14 grudnia 2014 - 21:22 napisał

... nie działa asd bo jest dziurawa jedna rurka od wyspy zaworowej .....
... cały czas mi bije abs przy normalnym hamowaniu,........
....dopóki nie wepnie się błąd absu, wtedy hamuje normalnie bez absu...
.....A co do czujników- dwa z przodu wymieniłem, pozostaje ten w moście......
.... Ale nie wiem czy jak go nie wykręcę to nie wyleje się olej.
Jesli sie nie mylę to dziurawa rurka od ASD = ubytek płynu ZHM =>nie działające ASD i 4MATIC.
Cały czas bijący ABS to wynik złego działania czujnika/ów, proponuję przemierzyc czujniki ale nie statycznie, tylko podłączyc miernik i przeginać przewody od nich - czasem dopiero wtedy widać przerwę w obwodzie.
Błąd ABS-u? jak żeś to Waść odczytał? Rozumiem że chodzi o zapalenie kontrolki ABS w zegarach. Tak sie dzieje jak coś sie popierdzieli z ABSem - czujniki to najczęstszy powód.
Olej Ci sie nie wyleje z mostu przy wykręceniu czujnika.

#268 Offline   crazymartin1987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 23 kwi 2014
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 stycznia 2015 - 21:04

OK dzięki za info, zobaczę ten czujnik z tylu może po prostu jest zasyfiały i przez to sczytuje błąd, a mam jeszcze pytanie- czy te rurki od asd, tylko nie te cienkie jak hamulcowe, tylko te nieco grubsze da się dorobić w jakimś hydraulicznym?? Czy koniecznie szukać oryginału bo gdzieś już czytałem ze po wymianie na zwykle dorabiane cały czas coś wyje bo w tych podobno są jeszcze jakieś wężyki nie mylę się?

I tak chodzilo mi o zapalanie sie kontrolki od ABS

Użytkownik vorlog edytował ten post 21 stycznia 2015 - 22:19
Regulamin pkt II.I


#269 Offline   kubotron


  • Postów: 40
  • Na forum od: 08 sty 2014
  • Miejscowość: Nałęczów
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E430

Napisano 13 lutego 2015 - 18:43

Koledzy - post informacyjny.

4matic to boskie stworzenie. Ukręciłem półoś tył podczas ruszania. :mrgreen:
Efekt - auto oczywiście poruszało się bez problemu jako FWD, pomarańczowy trójkąt na zegarach ciągle świecił to naturalne, tak samo jak naturalnym było że pedał hamulca ciągle bił w stopę przy hamowaniu - jak na lodzie :E
Gdyby komuś się coś takiego stało to proszę sie nie martwić tylko szukac półosi tak jak ja to robię.
Pozdrawiam :hooray:

#270 Offline   Rudolf


  • Postów: 10
  • Na forum od: 15 sie 2011

Napisano 13 lutego 2015 - 22:46

Mam pytanie. Zabezpieczenie zewnętrznego przegubu półosi należy ścisnąć czy rozewrzeć? Nie chcę zniszczyć sprawnego przegubu...








Podobne tematy Zwiń