Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

(W201) Demontaż zegarów.


66 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Damian04


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Raciąż
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudzień 2011 - 10:59

witam. kupiłem niedawno mercedesa 190E.. i nie bardzo wiem jak się zabrać do rozebrania zegarów.coś nie łaczy w podświetleniu raz zapala się tylko zegar raz prędkościomierz czasem nic a czasem wszystko.chciałem wyjąć zegary i tam obadać sprawę ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać.. muszę zdejmować całą przednią część deski? prosiłbym o jakieś wskazówki. dzięki.

#2 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudzień 2011 - 11:04

Całej deski nie, ale na pewno klakson i kierownice.
A później dopiero można dobrać się do zegarów trzeba je po prostu wyjąć i z tego co pamiętam to nie są one przymocowane na żadne śróby, ale jak się mylę to poprawcie proszę.
I musisz odłączyć linki z tyłu zegarów na "czuja" ale jak pokombijujesz to odepniesz ją i masz zegary w garści ;)
Oczywiście jeszcze złącza kablowe, ale to oczywiste ;)

#3 Offline   Damian04


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Raciąż
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudzień 2011 - 11:09

no to lux że tylko kiero trzeba zdejmować..bo aż mi się słabo robiło jak myślałem że musze wszystko odkręcać..ale wielkie dzięki za pomoc..jak zrobie to no to poruszę inne tematy bo mam sporo rzeczy do zrobienia a nie wiem jak się zabrać.:)

#4 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudzień 2011 - 11:11

No ja kierownice zdejmuje już tydzień i nie mogę :P
Tą śrubę mam tak dokręconą, że nijak nie mogę jej ruszyć muszę chyba pneumatem ją poluzować...

#5 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2018
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Inny samochód:Opel Astra II

Napisano 18 grudzień 2011 - 11:14

Masz 2 możliwości - odkręcasz tą cześć tapicerki, którą masz nad nogami i wkładasz rękę szukając linki prędkościomierza - musisz ją odkręcić, bo inaczej zerwiesz linke przy wyjmowaniu licznika - jezeli masz grube paluchy, to może się to okazać trudnym zadaniem. Druga możliwość - pakujesz się na kanał i odkręcasz linkę od strony skrzyni - teraz będziesz mógł swobodnie wyjąc zegary i dopiero, gdy będziesz miał je na zewnątrz odkręcisz sobie linkę bez problemów.
Zdejmując złącze kablowe uważaj, żeby nie urwać jego prowadnicy - wtyczkę da sie podłączyć w każdej pozycji - jest okrągła i o ile mnie pamięć nie myli 15-to pinowa - ale podłączając ją źle, będą Ci szalały kontrolki na desce. Jest tez jedna możliwość podłączenia tego złącza w taki sposób, że zacznie Ci się palić lewa sekcja licznika ( przetestowałem to na sobie, bo mam urwaną prowadnice złącza), także na to zwróć uwagę :ok:

#6 Offline   biker_wkk


  • Postów: 11
  • Na forum od: 26 gru 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 220D
  • Inny samochód:Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi

Napisano 18 grudzień 2011 - 11:54

Wcale nie musisz zdejmować kierownicy. Ja u siebie zdemontowałem całą deskę rozdzielczą i kierownicy nie ruszyłem. Zegary trzymają się na zatrzaskach więc możesz spróbować je wypchnąć od spodu (odkręcając osłony nad pedałami) albo też wyjmując kratki nawiewu i tamtędy wsadzić rękę (lecz duża ręka tam nie wejdzie). No i jeśli zegary się wysuną tak, że będziesz wszystko z tyłu widział i mógł poodpinać to ok, ale jeśli wyjdą z 3 cm najwyżej, to będeziesz musiał dostać się pod auto i od spodu wykręcić linkę prędkościomierza jak mówił lukaszstas.

Użytkownik biker_wkk edytował ten post 18 grudzień 2011 - 11:55


#7 Offline   michu93


  • Postów: 50
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Cieszyn / Ostrów Wlkp.
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudzień 2011 - 12:05

zegary można wyjąć nie ściągając kierownicy ani deski, panowie.. trochę kombinacji i wszystko idzie :P po wyciągnięciu do siebie liczniku można go na maxa odchylić lewą stroną do ciebie prawą do przodu i wsadzić rękę i odkręcić linkę (jak ktoś ma nie za duże ręce :P) nic się nie urwie, nic nie pęknie. po odkręceniu linki zegar ciągniemy do siebie w górę, żeby go szybką w stronę sufitu wyciągać między kierownicą i deską. W pozycji zaklinowanej że tak powiem odłączamy kable i po odłączeniu wyciągamy bez problemu - max 5 minut roboty ;)

#8 Offline   klata1981


  • Postów: 4018
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 18 grudzień 2011 - 12:27

Oj koledzy koledzy, co jeden to mądrzejszy :E Ale każdy sposób dobry. Ja mam taki ze w 2 min i masz zegary w ręku. Już opisuje.

1. Odkręcasz 3 wkręty od osłony pod kierownicą.
2. Od strony środkowej konsoli, konkretnie od nagrzewnicy wychodzi gruba, karbowana rura nawiewu o średnicy ok 8 cm. Rozłączasz ją od łączenia jej z nagrzewnicą i przerzucasz na drugą stronę kolumny kierowniczej oraz wypinasz ten plastikowy łącznik bo inaczej ręki nie wsadzisz.
3. Wkładasz rękę od spodu do góry i chwytasz za nakrętkę od linki.
4. Mocno chwytasz ( może być opór ) i odkręcasz po czym odsuwasz linkę w stronę silnika by wyskoczyła z gniazda prędkościomierza.
5. Jak masz rękę za zegarami to wypychasz je. Ja zawsze od strony konsoli trochę wypchnę a potem już łapie drugą ręką od zewnątrz za rant obudowy licznika i lekko ciągnę. Ręką która jest za zegarami wypychasz drugą stronę.
6. Do sprawdzenia podświetlenia zegarów nie musisz ich całkowicie wyjmować. Dosuń je tylko do kierownicy i wyjmij oprawki z niedziałającymi żarówkami. Mogą być podpalone albo po prostu niesykają oprawki do płytki drukowanej. przeczyść delikatnie styki, Popodginaj minimalnie blaszki w oprawce i wsadź na próbę ;)

Ot cała filozofia :)

7. Jeśli chciał byś jednak wyjąc zegary to wypnij tylko wszystkie kostki od tyłu i od strony drzwi wysuń zegary. Wyjdą spokojnie
8. Zapamiętaj gdzie poszczególne żarówki kontrolek siedzą bo jak źle włożysz to będzie inaczej świecić i będziesz zegary od nowa wyjmować :P

Powodzenia :)

Użytkownik klata1981 edytował ten post 18 grudzień 2011 - 12:32


#9 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudzień 2011 - 18:20

Nieliche porady.Klata ma rację.
Można sobie jeszcze wziąć szprychę rowerową,zagiąć na końcówce gwintowanej na około pół centymetra,wcisnąć go pod zegary(między plastik zegarów a tapicerkę) i pociągnąć.Linka może być na tyle długa że da się wetknąć rękę pod zegary i ją wykręcić.Jeżeli linka jest za krótka, metoda którą podał kolega Klata jest jedyna.Oczywiście ta z prostszych.

#10 Offline   klata1981


  • Postów: 4018
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 18 grudzień 2011 - 18:35

Ja tam Sarbeliku bym nic nie wtykał bo może plastik pęknąć lub zrobić się ślad od szprychy na obiciu deski. Mój sposób jest najprostrzy i najszybszy z możliwych. ;)

#11 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudzień 2011 - 19:01

Ależ Klata ,zgadzam się że ślad może zostać.Ale jak to wieszcz mówił 'myślenie nie boli' więc można toto tak wepchnąć że śladu nie będzie.Trzeba być ostrożnym.W 201 ,faktycznie trzeba wetknąć rękę pod deskę jak piszesz i wyczepić linkę(o ile jest oryginał).Tyle że ,jeżeli rączka jest taka jak moja to już nie ma miejsca na jakikolwiek ruch i wtedy taka wykrzywiona szprycha to jedyne wyjście.
W zasadzie przyrząd powinien być spłaszczony,można kupić oryginał,jest to narzędzie specjalne w cenie 15 euro za sztukę w sklepie (za szprychę :hahaha:) .

#12 Offline   DirtyBoyz


  • Postów: 78
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 grudzień 2011 - 18:21

Ja napisałem, że trzeba zdjąć kierownice bo jeżeli robimy to pierwszy raz to jest najlepiej bo wszystko widzimy dokładnie i nie musimy mieć żadnej szprychy ani demontować nawiewów ani martwić się żeby czegoś nie połamać. No i najłatwiej je wyjąć bez kierownicy. Ale jak już to kiedyś robiliśmy to wiemy co gdzie i jak i jest nam już łatwiej ;)

#13 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 20 grudzień 2011 - 08:52

Kierownica fabrycznie jest przykręcona śrubą posmarowaną klejem, więc jak jej wczesniej nickt nie ruszał to sie więcej z nią namęczycie niż z zegarami

#14 Offline   misia


  • Postów: 95
  • Na forum od: 07 kwi 2011
  • Miejscowość: Porszewice
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inny samochód:ford taurus,ford fokus

Napisano 21 grudzień 2011 - 22:07

Ja w ostatnim tygodniu wyjmowałam 2 razy zegary sposobem na czuja i tak jak Klata to opisał tylko ,że 2min to na pewno nie są i rozmiar dłoni też ma znaczenie.Jednak wyjęcie to jeszcze ok ale założenie linki z powrotem nie sądzę ,żeby należało do najłatwiejszych i dodam ,że z demontowanie dolotu nawiewu bo to raczej zbędne .

Użytkownik misia edytował ten post 21 grudzień 2011 - 22:08


#15 Offline   klata1981


  • Postów: 4018
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 21 grudzień 2011 - 22:34

ja nei wsadzę ręki jak nie wyjmę rury powietrza :) a linkę nakręcić to pryszcz w sumie. Dobrze wsadzić i nakręcić ;) Ale dobrze Ci się udało :bravo:

#16 Offline   marcinszar


  • Postów: 8
  • Na forum od: 06 mar 2012
  • Miejscowość: Okolice Hajnówki
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 maj 2012 - 09:43

Mam pytanie :
Jakiego typu żarówki są używane do podświetlania zegarów ??
bo nigdzie nie mogę znaleść :/

#17 Offline   klata1981


  • Postów: 4018
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 maj 2012 - 13:13

W5W kolego :)

#18 Offline   marcinszar


  • Postów: 8
  • Na forum od: 06 mar 2012
  • Miejscowość: Okolice Hajnówki
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 maj 2012 - 16:00

dzięki :D

#19 Offline   DanielB


  • Postów: 408
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maj 2012 - 16:17

W5W są zbyt mocne, powinny być W3W.

#20 Offline   klata1981


  • Postów: 4018
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 maj 2012 - 16:19

Ja mam W5W i nic mi nie palą ;)