Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Wymiana łancucha rozrzadu.


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 27 grudzień 2011 - 22:30

Witam. Dzis zajrzalem do mojego zamulonego om 601 i sie okazalo ze nie tylko szklanki sa do wymiany ale takze lancuch rozrzadu jest wyciagniety ponad miare tj:7-8 stopni po OT pokazuje jak sie znaki na rozrzadzie pokryja.
Pytanie jak dokonac wymiany? Najprostszy sposob?
W jakim stanie kupuje sie lancuch? Zakuty czy rozpiety? Jak zakuty to chyba trza przednia obudowe rozrzadu zwalac( w sumie nic trudnego) A jak rozpiety to jak do wymienic i na koniec chyba trzeba zakuc go na stale a nie zostawiac spinke jak w rowerze:-), czym go zakuc?

#2 Offline   kubikulum


  • Postów: 257
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudzień 2011 - 23:05

Witam
Jeśli łańcuch faktycznie wyciągnięty, najlepiej wymienić w 2 osoby:
- ja zeszlifowałem jedno z ogniw łańcucha żeby go w miarę łatwo i szybko rozkuć,(tylko żeby nic się nie zsunęło na dół)
- nowy łańcuch w moim przypadku ruville'a był ze spinką
- tą spinką łączy się stary łańcuch z nowym
- jedna osoba trzyma jedną cześć łańcucha i kręci wałem, druga wyciąga stary łańcuch i podaje nowy(łańcuch powinien poruszać koło zębate)
- po przekręceniu całości zapiąć łańcuch spinką
- bardzo ważny odpowiedni montaż napinacza
sprawdzenie znaków i chyba finito. Poza tym opis powinen być juz na forum.

#3 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 28 grudzień 2011 - 22:23

Spinka sama łaczyles go i tak zostawiles i na tym jezdzisz? Bo mam pewne obawy co do jazdy na spince.
Wyszła nowa sprawa , otoz walek rozrzadu ma luzy w glowicy. Pytanie jest tego typu: czy walek od zwyklej 200 ma takie same wymiary jak od 2.3?

#4 Online   macmw


  • Postów: 827
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudzień 2011 - 22:37

Do zakuwania łańcucha jest taka mała mechaniczna praska, kupowanie jest bez sensu bo kosztuje ok 200-400zł , spróbuj pogadać z jakimś znajomym mechesem, może ci pożyczy (zwłaszcza jak mu zostawisz np. kaucję). Osobiście nie ryzykowałbym jazdy ze spinką.

#5 Offline   RiNSpeeD91


  • Postów: 5
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudzień 2011 - 10:25

Ja wymieniałem u siebie łańcuch w om601 właśnie i jedna moja uwaga jest taka żeby pamiętać o wymontowaniu pompy vacum przed całym zabiegiem.

#6 Offline   robson99


  • Postów: 389
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inny samochód:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 29 grudzień 2011 - 12:51

Spinka nadaje się tylko do przeciągania łańcucha, do połączenia na stale tylko zakucie.

Jak wałek ma luz w głowicy, to może bieżnie w głowicy są uszkodzone, nie wiem czy tam są panewki, czy nie. Trzeba to pomierzyć, ewentualnie naprawić. Możliwe, że przez ten luz wyszedł Ci wyciągnięty łańcuch.
I co to za om601 2,3??? Nie słyszałem o takim (ale mało słyszałem o dizlach i mogę się mylić ;) ).

Moja propozycja - daj to komuś kumatemu do zrobienia bo można więcej zepsuć niż zaoszczędzić.

#7 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2018
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Inny samochód:Opel Astra II

Napisano 29 grudzień 2011 - 13:00

Wyświetl postUżytkownik robson99 dnia 29 grudzień 2011 - 12:51 napisał

co to za om601 2,3???

O ile się nie mylę, to taki silnik w kaczce był montowany :hmm:

#8 Online   macmw


  • Postów: 827
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudzień 2011 - 16:17

Wyświetl postUżytkownik lukaszstas dnia 29 grudzień 2011 - 13:00 napisał

O ile się nie mylę, to taki silnik w kaczce był montowany
Dokładnie tak, był montowany w kaczce (T1) 208D i 308D a także w pierwszych Vito bez turbiny (oznaczenie bodajże 108D).
Były jeszcze 190D (W201) tylko nie pamiętam czy z pojemnością 2,2 czy 2,3L diesel w wersji USA.

#9 Offline   robson99


  • Postów: 389
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inny samochód:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 29 grudzień 2011 - 21:35

W kaczce, Vito to tak, ale nie skojarzyłem, że to te same :E Dzieki

#10 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 29 grudzień 2011 - 22:08

Wyświetl postUżytkownik robson99 dnia 29 grudzień 2011 - 12:51 napisał

Spinka nadaje się tylko do przeciągania łańcucha, do połączenia na stale tylko zakucie.

Zdradz mi skad masz takie wiadomosci?
Skoro by tak bylo to powinno byc dodatkowe ogniwo w komplecie do zakucia poprzeciagnieciu , a z tego co mi wiadomo to takowego nie ma, wiec nalezy uzyc spinki. Generalnie w nieodpowiednich rekach moze ona byc niebezpieczna( odwrotnie zalozona).
Ale czy slyszal z Was ktos z wiarygodnych zrodel ze sie taka spinka komukolwiek rozpiela w silniku ( bedac poprawnie zalozona)

#11 Offline   starykot


  • Postów: 413
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudzień 2011 - 22:57

Wyświetl postUżytkownik lukaszstas dnia 29 grudzień 2011 - 13:00 napisał

O ile się nie mylę, to taki silnik w kaczce był montowany
Poprzedni właściciele mojej gwiazdki twardo stoją przy tym że taki tam właśnie siedzi po przekładce.
A ja się zebrać na sprawdzenie numerów na bloku silnika nie mogę.

#12 Offline   kubikulum


  • Postów: 257
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudzień 2011 - 23:02

W zestawie łańcucha rozrządu jaki kupiłem nie było innego ogniwa do zakuwania jak spinka z zawleczką. Na tym łańcuchu przejechałem już ponad 10 tys. km. i odpukać narazie żadnych problemów.

#13 Online   macmw


  • Postów: 827
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudzień 2011 - 00:21

Po prostu rozwiązanie ze spinką nie jest już stosowane (było stosowane we wczesnych modelach).

Dołączona grafika

#14 Offline   kubikulum


  • Postów: 257
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudzień 2011 - 09:11

Zgodzę się, że w porównaniu do oryginalnego Iwis'a to mój łańcuch wygląda biednie (połowę lżejszy, cieńsze ogniwa) i liczę się z tym, że miliona km to to nie wytrzyma. Wystarczy mi 300 000 km, jeśli się nie uda dojechać dam znać ;)

#15 Offline   maryusz123456


  • Postów: 1960
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w126 300SD - OM617 TURBO
  • Inny samochód:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 01 maj 2013 - 20:33

Pozwolę sobie nieco odkopać temat :)
Mam mały problem a mianowicie nie mogę nigdzie na forum znaleźć tematu czy coś o om603 i jego znakach aby prawidłowo ustawić rozrząd. Chyba że to jest tak oczywiste że nikt nie zamieszcza takich informacji.
Prosił bym aby ktoś obeznany podpowiedział mi gdzie szukać znaków i jak zablokować łańcuch bo muszę zrzucić głowicę :/
Silnik om603 Turbo 603.971.

#16 Offline   m104


  • Postów: 2100
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 maj 2013 - 07:08

Za pomocą klucza rozmiar 27 koło pasowe ustawiasz na OT i patrzysz, czy znak na 1 mocowaniu wałka rozrządu pokrywa się ze znakiem na wałku:

http://www.w124-zone...3/05-6010hw.pdf

Jeśli ustawisz OT i znaku nie będzie, wykonaj jeszcze jeden obrót wałem.
Pompa wtryskowa nie powinna się przestawić przy ściąganiu głowicy, pamiętaj o wyciągnięciu sworzni trzymającch prowadnice łańcucha - bez tego nie zdejmiesz głowicy.
Po złożeniu rozrządu, przed pierwszym odpaleniem wykonaj dwa obroty wałem korbowym i sprawdź, czy znaki się pokrywają. Mogą być ciut rozjechache, w skutek wyciągnięcia łańcucha rozrządu. Przy okazji możesz sprawdzić jego wyciągnięcie - kręcisz kołem pasowym tak, żeby znak na wałku rozrządu pokrył się idealnie i sprawdzasz, ile stopni za OT masz na kole pasowym.