Skocz do zawartości




- - - - -

Wymiana łancucha rozrzadu.


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 27 grudnia 2011 - 22:30

Witam. Dzis zajrzalem do mojego zamulonego om 601 i sie okazalo ze nie tylko szklanki sa do wymiany ale takze lancuch rozrzadu jest wyciagniety ponad miare tj:7-8 stopni po OT pokazuje jak sie znaki na rozrzadzie pokryja.
Pytanie jak dokonac wymiany? Najprostszy sposob?
W jakim stanie kupuje sie lancuch? Zakuty czy rozpiety? Jak zakuty to chyba trza przednia obudowe rozrzadu zwalac( w sumie nic trudnego) A jak rozpiety to jak do wymienic i na koniec chyba trzeba zakuc go na stale a nie zostawiac spinke jak w rowerze:-), czym go zakuc?



#2 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudnia 2011 - 23:05

Witam
Jeśli łańcuch faktycznie wyciągnięty, najlepiej wymienić w 2 osoby:
- ja zeszlifowałem jedno z ogniw łańcucha żeby go w miarę łatwo i szybko rozkuć,(tylko żeby nic się nie zsunęło na dół)
- nowy łańcuch w moim przypadku ruville'a był ze spinką
- tą spinką łączy się stary łańcuch z nowym
- jedna osoba trzyma jedną cześć łańcucha i kręci wałem, druga wyciąga stary łańcuch i podaje nowy(łańcuch powinien poruszać koło zębate)
- po przekręceniu całości zapiąć łańcuch spinką
- bardzo ważny odpowiedni montaż napinacza
sprawdzenie znaków i chyba finito. Poza tym opis powinen być juz na forum.

#3 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 28 grudnia 2011 - 22:23

Spinka sama łaczyles go i tak zostawiles i na tym jezdzisz? Bo mam pewne obawy co do jazdy na spince.
Wyszła nowa sprawa , otoz walek rozrzadu ma luzy w glowicy. Pytanie jest tego typu: czy walek od zwyklej 200 ma takie same wymiary jak od 2.3?

#4 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 28 grudnia 2011 - 22:37

Do zakuwania łańcucha jest taka mała mechaniczna praska, kupowanie jest bez sensu bo kosztuje ok 200-400zł , spróbuj pogadać z jakimś znajomym mechesem, może ci pożyczy (zwłaszcza jak mu zostawisz np. kaucję). Osobiście nie ryzykowałbym jazdy ze spinką.

#5 Offline   RiNSpeeD91


  • Postów: 5
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudnia 2011 - 10:25

Ja wymieniałem u siebie łańcuch w om601 właśnie i jedna moja uwaga jest taka żeby pamiętać o wymontowaniu pompy vacum przed całym zabiegiem.

#6 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 29 grudnia 2011 - 12:51

Spinka nadaje się tylko do przeciągania łańcucha, do połączenia na stale tylko zakucie.

Jak wałek ma luz w głowicy, to może bieżnie w głowicy są uszkodzone, nie wiem czy tam są panewki, czy nie. Trzeba to pomierzyć, ewentualnie naprawić. Możliwe, że przez ten luz wyszedł Ci wyciągnięty łańcuch.
I co to za om601 2,3??? Nie słyszałem o takim (ale mało słyszałem o dizlach i mogę się mylić ;) ).

Moja propozycja - daj to komuś kumatemu do zrobienia bo można więcej zepsuć niż zaoszczędzić.

#7 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 29 grudnia 2011 - 13:00

 Użytkownik robson99 dnia 29 grudnia 2011 - 12:51 napisał

co to za om601 2,3???

O ile się nie mylę, to taki silnik w kaczce był montowany :hmm:

#8 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 29 grudnia 2011 - 16:17

 Użytkownik lukaszstas dnia 29 grudnia 2011 - 13:00 napisał

O ile się nie mylę, to taki silnik w kaczce był montowany
Dokładnie tak, był montowany w kaczce (T1) 208D i 308D a także w pierwszych Vito bez turbiny (oznaczenie bodajże 108D).
Były jeszcze 190D (W201) tylko nie pamiętam czy z pojemnością 2,2 czy 2,3L diesel w wersji USA.

#9 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 29 grudnia 2011 - 21:35

W kaczce, Vito to tak, ale nie skojarzyłem, że to te same :E Dzieki

#10 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 29 grudnia 2011 - 22:08

 Użytkownik robson99 dnia 29 grudnia 2011 - 12:51 napisał

Spinka nadaje się tylko do przeciągania łańcucha, do połączenia na stale tylko zakucie.

Zdradz mi skad masz takie wiadomosci?
Skoro by tak bylo to powinno byc dodatkowe ogniwo w komplecie do zakucia poprzeciagnieciu , a z tego co mi wiadomo to takowego nie ma, wiec nalezy uzyc spinki. Generalnie w nieodpowiednich rekach moze ona byc niebezpieczna( odwrotnie zalozona).
Ale czy slyszal z Was ktos z wiarygodnych zrodel ze sie taka spinka komukolwiek rozpiela w silniku ( bedac poprawnie zalozona)








Podobne tematy Zwiń