Witam. Dzis zajrzalem do mojego zamulonego om 601 i sie okazalo ze nie tylko szklanki sa do wymiany ale takze lancuch rozrzadu jest wyciagniety ponad miare tj:7-8 stopni po OT pokazuje jak sie znaki na rozrzadzie pokryja.
Pytanie jak dokonac wymiany? Najprostszy sposob?
W jakim stanie kupuje sie lancuch? Zakuty czy rozpiety? Jak zakuty to chyba trza przednia obudowe rozrzadu zwalac( w sumie nic trudnego) A jak rozpiety to jak do wymienic i na koniec chyba trzeba zakuc go na stale a nie zostawiac spinke jak w rowerze:-), czym go zakuc?
2
Wymiana łancucha rozrzadu.
Rozpoczęty przez diablos29, gru 27 2011 22:30
20 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 27 grudnia 2011 - 22:30
#2
Napisano 27 grudnia 2011 - 23:05
Witam
Jeśli łańcuch faktycznie wyciągnięty, najlepiej wymienić w 2 osoby:
- ja zeszlifowałem jedno z ogniw łańcucha żeby go w miarę łatwo i szybko rozkuć,(tylko żeby nic się nie zsunęło na dół)
- nowy łańcuch w moim przypadku ruville'a był ze spinką
- tą spinką łączy się stary łańcuch z nowym
- jedna osoba trzyma jedną cześć łańcucha i kręci wałem, druga wyciąga stary łańcuch i podaje nowy(łańcuch powinien poruszać koło zębate)
- po przekręceniu całości zapiąć łańcuch spinką
- bardzo ważny odpowiedni montaż napinacza
sprawdzenie znaków i chyba finito. Poza tym opis powinen być juz na forum.
Jeśli łańcuch faktycznie wyciągnięty, najlepiej wymienić w 2 osoby:
- ja zeszlifowałem jedno z ogniw łańcucha żeby go w miarę łatwo i szybko rozkuć,(tylko żeby nic się nie zsunęło na dół)
- nowy łańcuch w moim przypadku ruville'a był ze spinką
- tą spinką łączy się stary łańcuch z nowym
- jedna osoba trzyma jedną cześć łańcucha i kręci wałem, druga wyciąga stary łańcuch i podaje nowy(łańcuch powinien poruszać koło zębate)
- po przekręceniu całości zapiąć łańcuch spinką
- bardzo ważny odpowiedni montaż napinacza
sprawdzenie znaków i chyba finito. Poza tym opis powinen być juz na forum.
#3
Napisano 28 grudnia 2011 - 22:23
Spinka sama łaczyles go i tak zostawiles i na tym jezdzisz? Bo mam pewne obawy co do jazdy na spince.
Wyszła nowa sprawa , otoz walek rozrzadu ma luzy w glowicy. Pytanie jest tego typu: czy walek od zwyklej 200 ma takie same wymiary jak od 2.3?
Wyszła nowa sprawa , otoz walek rozrzadu ma luzy w glowicy. Pytanie jest tego typu: czy walek od zwyklej 200 ma takie same wymiary jak od 2.3?
#4
Napisano 28 grudnia 2011 - 22:37
Do zakuwania łańcucha jest taka mała mechaniczna praska, kupowanie jest bez sensu bo kosztuje ok 200-400zł , spróbuj pogadać z jakimś znajomym mechesem, może ci pożyczy (zwłaszcza jak mu zostawisz np. kaucję). Osobiście nie ryzykowałbym jazdy ze spinką.
#5
Napisano 29 grudnia 2011 - 10:25
Ja wymieniałem u siebie łańcuch w om601 właśnie i jedna moja uwaga jest taka żeby pamiętać o wymontowaniu pompy vacum przed całym zabiegiem.
#6
Napisano 29 grudnia 2011 - 12:51
Spinka nadaje się tylko do przeciągania łańcucha, do połączenia na stale tylko zakucie.
Jak wałek ma luz w głowicy, to może bieżnie w głowicy są uszkodzone, nie wiem czy tam są panewki, czy nie. Trzeba to pomierzyć, ewentualnie naprawić. Możliwe, że przez ten luz wyszedł Ci wyciągnięty łańcuch.
I co to za om601 2,3??? Nie słyszałem o takim (ale mało słyszałem o dizlach i mogę się mylić ).
Moja propozycja - daj to komuś kumatemu do zrobienia bo można więcej zepsuć niż zaoszczędzić.
Jak wałek ma luz w głowicy, to może bieżnie w głowicy są uszkodzone, nie wiem czy tam są panewki, czy nie. Trzeba to pomierzyć, ewentualnie naprawić. Możliwe, że przez ten luz wyszedł Ci wyciągnięty łańcuch.
I co to za om601 2,3??? Nie słyszałem o takim (ale mało słyszałem o dizlach i mogę się mylić ).
Moja propozycja - daj to komuś kumatemu do zrobienia bo można więcej zepsuć niż zaoszczędzić.
#8
Napisano 29 grudnia 2011 - 16:17
Użytkownik lukaszstas dnia 29 grudnia 2011 - 13:00 napisał
O ile się nie mylę, to taki silnik w kaczce był montowany
Były jeszcze 190D (W201) tylko nie pamiętam czy z pojemnością 2,2 czy 2,3L diesel w wersji USA.
#9
Napisano 29 grudnia 2011 - 21:35
W kaczce, Vito to tak, ale nie skojarzyłem, że to te same Dzieki
#10
Napisano 29 grudnia 2011 - 22:08
Użytkownik robson99 dnia 29 grudnia 2011 - 12:51 napisał
Spinka nadaje się tylko do przeciągania łańcucha, do połączenia na stale tylko zakucie.
Zdradz mi skad masz takie wiadomosci?
Skoro by tak bylo to powinno byc dodatkowe ogniwo w komplecie do zakucia poprzeciagnieciu , a z tego co mi wiadomo to takowego nie ma, wiec nalezy uzyc spinki. Generalnie w nieodpowiednich rekach moze ona byc niebezpieczna( odwrotnie zalozona).
Ale czy slyszal z Was ktos z wiarygodnych zrodel ze sie taka spinka komukolwiek rozpiela w silniku ( bedac poprawnie zalozona)
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|