Skocz do zawartości




- - - - -

Wymiana łancucha rozrzadu.


20 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   starykot


  • Postów: 413
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudnia 2011 - 22:57

Wyświetl postUżytkownik lukaszstas dnia 29 grudnia 2011 - 13:00 napisał

O ile się nie mylę, to taki silnik w kaczce był montowany
Poprzedni właściciele mojej gwiazdki twardo stoją przy tym że taki tam właśnie siedzi po przekładce.
A ja się zebrać na sprawdzenie numerów na bloku silnika nie mogę.



#12 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudnia 2011 - 23:02

W zestawie łańcucha rozrządu jaki kupiłem nie było innego ogniwa do zakuwania jak spinka z zawleczką. Na tym łańcuchu przejechałem już ponad 10 tys. km. i odpukać narazie żadnych problemów.

#13 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 30 grudnia 2011 - 00:21

Po prostu rozwiązanie ze spinką nie jest już stosowane (było stosowane we wczesnych modelach).

Dołączona grafika

#14 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 grudnia 2011 - 09:11

Zgodzę się, że w porównaniu do oryginalnego Iwis'a to mój łańcuch wygląda biednie (połowę lżejszy, cieńsze ogniwa) i liczę się z tym, że miliona km to to nie wytrzyma. Wystarczy mi 300 000 km, jeśli się nie uda dojechać dam znać ;)

#15 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 01 maja 2013 - 20:33

Pozwolę sobie nieco odkopać temat :)
Mam mały problem a mianowicie nie mogę nigdzie na forum znaleźć tematu czy coś o om603 i jego znakach aby prawidłowo ustawić rozrząd. Chyba że to jest tak oczywiste że nikt nie zamieszcza takich informacji.
Prosił bym aby ktoś obeznany podpowiedział mi gdzie szukać znaków i jak zablokować łańcuch bo muszę zrzucić głowicę :/
Silnik om603 Turbo 603.971.

#16 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 maja 2013 - 07:08

Za pomocą klucza rozmiar 27 koło pasowe ustawiasz na OT i patrzysz, czy znak na 1 mocowaniu wałka rozrządu pokrywa się ze znakiem na wałku:

http://www.w124-zone...3/05-6010hw.pdf

Jeśli ustawisz OT i znaku nie będzie, wykonaj jeszcze jeden obrót wałem.
Pompa wtryskowa nie powinna się przestawić przy ściąganiu głowicy, pamiętaj o wyciągnięciu sworzni trzymającch prowadnice łańcucha - bez tego nie zdejmiesz głowicy.
Po złożeniu rozrządu, przed pierwszym odpaleniem wykonaj dwa obroty wałem korbowym i sprawdź, czy znaki się pokrywają. Mogą być ciut rozjechache, w skutek wyciągnięcia łańcucha rozrządu. Przy okazji możesz sprawdzić jego wyciągnięcie - kręcisz kołem pasowym tak, żeby znak na wałku rozrządu pokrył się idealnie i sprawdzasz, ile stopni za OT masz na kole pasowym.

#17 Offline   Andriei


  • Postów: 26
  • Na forum od: 14 paź 2015
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 OM606T
  • Inne auto:Opel Kadett D '84

Napisano 14 października 2015 - 14:21

Witam, chcił bym dołączyć pytanie do wątku. Muszę zdjąć głowice we właśnie 2.0 d i za nic nie mogę wyciągnąć swożnia trzymającego prowadnice łańcucha rozrządu. Czy jest na to jakiś dobry sposób? Próbowałem wybić go młotkiem bezwładnościowym i nawet nie drgnął. Proszę o jakąś podpowiedź.

#18 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 października 2015 - 18:42

Poszukaj metody z nakrętką i podkładkami, ale u mnie tak ciężko siedział że zrywało gwinty twardości 10.9. Może 12.9 by dały radę ale u mnie w metalowym takich nie było. Jak ciężki masz młotek? Ja ostatecznie wkręciłem pręt gwintowany, na pręt nałożyłem obciążenie od sztangi 15kg, później nakrętkę, kilka dużych podkładek i zakończyłem znów nakrętką - górny wyszedł gładko a dolny i tak musiałem "walnąć" kilkanaście razy. Uwaga - obserwuj jak wychodzi ten sworzeń, żebyś nie walnął o raz za dużo i nie przebił sobie chłodnicy ;)

#19 Offline   Andriei


  • Postów: 26
  • Na forum od: 14 paź 2015
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 OM606T
  • Inne auto:Opel Kadett D '84

Napisano 19 października 2015 - 14:02

Witam, udało mi się wyciągnąć oba sworznie przy użyciu nasadki na 1/2 cala, utwardzanej śruby na inbus 5, kilku nakrętek i palnika na lpg :) Udało się wyciągnąć oba. Teraz tylko trzeba wykręcić elementy w których wkręcone są wtryski bo przeszkodzą w planowaniu głowicy. Istnieje do tego jakiś specjalny przyrząd?

#20 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 października 2015 - 14:18

Powinni Ci zdemontować i poskładać to w warsztacie robiącym głowice, tak samo zdemontować i zamontować zawory. Teoretycznie, po splanowaniu trzeba ustalić głębokość wystawiania komory z głowicy, w praktyce, głowice planuje się tak mało, że zwykle nie stanowi to problemu.








Podobne tematy Zwiń